cornflake_girl Skrevet 8. april 2012 #1 Skrevet 8. april 2012 (endret) *slettet* Endret 17. april 2012 av cornflake_girl
cornflake_girl Skrevet 8. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 8. april 2012 (endret) *slettet* Endret 17. april 2012 av cornflake_girl
Gjest Belle Gunnes Skrevet 8. april 2012 #5 Skrevet 8. april 2012 Du ser heller nesten undervektig ut. Du må drite en lang marsj i BMI'en. Det er bare tull. Om du virkelig lurer, så får du heller sjekket din fettprosent. 2
Gjest RompeRusk Skrevet 8. april 2012 #6 Skrevet 8. april 2012 Takk!!! Men ifølge BMI er jeg jo det...? BMI-en skal du bare drite i.. For den forteller ingenting om muskler, beinbygning og hvordan "fettet" er fordelt.. Så det så 1
talin Skrevet 8. april 2012 #7 Skrevet 8. april 2012 (endret) Takk!!! Men ifølge BMI er jeg jo det...? BMI suger som målestokk. Wiki link Linken viser samsvaret i mellom bmi og fettprosenten. Endret 8. april 2012 av talin
MarilynM Skrevet 8. april 2012 #8 Skrevet 8. april 2012 Kjære søte deg! Nei, du er overhodet ikke overvektig!! Jeg er selv 2 kg under overvektig BMI, og jeg er slank og fin. BMI er et veldig dårlig verktøy, over 100 år gammelt og kun ment for å vurdere hele befolkningsgrupper. Utifra bildene er du veldig slank, og helsemessig bør du bare holde deg på denne vekta, ikke gå ned hvertfall! Jeg tror fint du kan gå opp en del kg uten å påvirke helsen negativt, derimot er stresset rundt disse tankene dårlig for helsa. Prøv å slappe av med disse tankene, vær i aktivitet (noe du synes er gøy!) og spis skikkelig mat. Du må gjerne prøve Yoga hvis du tror det kan være noe, jeg føler hvertfall det hjelper meg med mitt stress. 1
cornflake_girl Skrevet 8. april 2012 Forfatter #9 Skrevet 8. april 2012 Tusen takk alle sammen! Fallt noen kilo redsel av skuldrene mine nå :gjeiper: Om BMI kan være et så elendig mål, så er det jo himla dumt at det brukes så ekstremt mye i alle mulige slags sammenhenger...
cornflake_girl Skrevet 8. april 2012 Forfatter #10 Skrevet 8. april 2012 (endret) Kjære søte deg! Nei, du er overhodet ikke overvektig!! Jeg er selv 2 kg under overvektig BMI, og jeg er slank og fin. BMI er et veldig dårlig verktøy, over 100 år gammelt og kun ment for å vurdere hele befolkningsgrupper. Utifra bildene er du veldig slank, og helsemessig bør du bare holde deg på denne vekta, ikke gå ned hvertfall! Jeg tror fint du kan gå opp en del kg uten å påvirke helsen negativt, derimot er stresset rundt disse tankene dårlig for helsa. Prøv å slappe av med disse tankene, vær i aktivitet (noe du synes er gøy!) og spis skikkelig mat. Du må gjerne prøve Yoga hvis du tror det kan være noe, jeg føler hvertfall det hjelper meg med mitt stress. Takk for fint svar Har drevet aktivt med dans i mange år (men ikke de siste to årene), da var yoga en del av støttetreningen vår. Merket at det hjalp mye på kroppsbevissthet/tilstedeværelse. Kanskje jeg burde prøve det igjen! Igjen, takk for fint svar, det varmer Edit: typo Endret 8. april 2012 av cornflake_girl
andii90 Skrevet 8. april 2012 #11 Skrevet 8. april 2012 Du skal nok ikke tenke på at du er overvektig, for det er du ikke! selv skulle jeg gjerne hatt kroppen din..!
talin Skrevet 8. april 2012 #12 Skrevet 8. april 2012 Om BMI kan være et så elendig mål, så er det jo himla dumt at det brukes så ekstremt mye i alle mulige slags sammenhenger... Det er et enkelt verktøy for enkle sjeler. 2
cornflake_girl Skrevet 8. april 2012 Forfatter #13 Skrevet 8. april 2012 BMI suger som målestokk. Wiki link Linken viser samsvaret i mellom bmi og fettprosenten. Oida... Det var ganske voldsomt. Hvorfor i helvete brukes da BMI så ofte på individnivå...? Det der var jo helt vilt.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #14 Skrevet 8. april 2012 Du er direkte slank, tøysejente (nesten så jeg tror du regner feil, for selv om BMI er upresist skjønner jeg ikke hvordan den kroppen kan slå ut som overvektig) 1
talin Skrevet 8. april 2012 #15 Skrevet 8. april 2012 Oida... Det var ganske voldsomt. Hvorfor i helvete brukes da BMI så ofte på individnivå...? Det der var jo helt vilt. Fordi det er enkelt. Bmi gir et enkelt tall, som gjør at det er veldig enkelt å sammenligne med andre bmi tall.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #16 Skrevet 8. april 2012 Du har jo direkte slanke lår og liten rumpe, og hvis du retter deg opp i ryggen så har du jo ikke mage heller. Sikker på du har puttet inn riktige tall? Jeg vet at noen veltrente kraftige mennesker får høy BMI, men du er jo verken kraftig eller kompakt. Er du veldig lav?
cornflake_girl Skrevet 8. april 2012 Forfatter #17 Skrevet 8. april 2012 (endret) *slettet* Endret 17. april 2012 av cornflake_girl
Gjest Survival Skrevet 8. april 2012 #18 Skrevet 8. april 2012 BMI er noe drit (både i følge meg og legen min)! Ikke stol på BMI. Du er vakker, og du har en flott, slank kropp
cornflake_girl Skrevet 8. april 2012 Forfatter #19 Skrevet 8. april 2012 BMI er noe drit (både i følge meg og legen min)! Ikke stol på BMI. Du er vakker, og du har en flott, slank kropp
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #20 Skrevet 8. april 2012 Tørr jeg spørre om din vekt og høyde? Du ser absolutt ikke til å være nær overvektigdelen av BMI engang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå