Gå til innhold

Hva slags kjøkkeninnredning?


Gjest anonym

Hva slags kjøkken liker du best?  

  1. 1. Hva slags kjøkken liker du best?

    • Hvit
      2
    • Oljet eik
      1
    • Kirsebær
      7
    • Kombinert hvit/eik
      1
    • Bjørk
      8
    • Annet (spesifiser)
      3


Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt leilighet i et nytt boligprosjekt som skal stå ferdig til neste år, og har mulighet til å velge kjøkkeninnredning fra Marbodals katalog. Jeg synes imidlertid valget er ganske vanskelig, for det er så mye fint. Derfor håper jeg at dere kan hjelpe meg litt ved å si hva slags kjøkken dere synes er finest. Jeg har ført opp de alternativene som er mest aktuelle for oss, men kom gjerne med kommentarer hvis du synes noe annet er finere.

Kjøkkenet er smalt, slik at det bare blir en meters mellomrom mellom to "striper" med innredning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg synst bøk er fint eg - og viss eg skulle hatt eit litt 'trangt' kjøkken, som du skildrar dykkar, trur eg i alle fall eg ville valt noko lyst.

Men du har rett - det finst veldig mykje fint!

Lukke til! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bjørk er passe lyst og veldig fint - har det selv (fra HTH). Bøk synes jeg kan bli litt for rødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kirsebær er veldig flott, men kanskje det blir for mørkt i et lite kjøkken? Er det godt med lys der da?

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes kirsebær er veldig flott' date=' men kanskje det blir for mørkt i et lite kjøkken? Er det godt med lys der da?[/quote']

Jeg vil tro at det blir forholdsvis lyst, ettersom det er store vestvendte vinduer og leiligheten ligger i toppetasjen. Det blir riktignok ingen vinduer i forbindelse med selve kjøkkeninnredningen, men det blir bare et spisebord imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også nylig kjøpt ny kjøkkeninnredning. Jeg ønska meg innredning i mørkbeisa Eik, men fant ut at på vårt lille kjøkken ville det bli altfor voldsomt. Valget falt til slutt på en hvit innredning fra Drømmekjøkkenet som jeg er veldig fornøyd med.

Jeg anbefaler en lys innredning når kjøkkenet er lite. Det gir faktisk mye mer romfølelse, og er veldig lekkert syns jeg.

Eik har en tendens til å gulne med årene, så selvom det er pent når det er nytt så kan man kanskje fort bli lei det.

Bjørk er også et fint treverk, men er kjøkkenet lite er jeg redd for at det kan bli litt voldsomt med bjørk siden det er så "urolig" i treverket.

Jeg tror kirsebærfarget vil stjele mye av lyset og romfølelsen på kjøkkenet hvis det er lite.

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi skulle kjøpe nytt kjøkken tror var jeg innom alle typer kjøkken. Holdt på å gjøre mannen min gal. Husprosjektet vårt ble forsinket, bombe..

Så det første jeg såg på var furukjøkken, det skulle jeg ha....

Tiden gikk og jeg fikk øynene opp for kirsebær, det måtte jeg jo ha..

Mer tid går og bøk åpenbarte seg omkranset av mye stål...

Så gikk det enda litt tid og jeg kikket på mørke tunge italienske kjøkke, så nærme på å kjøpe.. :o . Helt til drømmekjøkkenet åpenbarte seg... Et elfenbensfarget kjøkken fra Strai.... Jeg som allllldri skulle ha malt kjøkken. Jeg elsker dette kjøkkenet.

Jeg har malt panel på kjøkkenet i samme farge som kjøkken innredn, svarte marmorfliser, mørke benkeplater i tre og svarte hvite varer. Jeg er utrolig glad i gamle møbler, så på mitt kjøkken er det mye gammelt kjøpt på Fretex flotte møbler for en liten penge.

Når man skal kjøpe seg kjøkken må en tenke på hvilke stil en liker og så lett blir lei. Jeg syntes bøk og stål stilen er drit stilig den dag idag, men det er ikke min stil. Jeg ville ha et kjøkken som var koselig, og som harmonerte med resten av interiøret i huset.

For små, trange kjøkken må en velge lyst kjøkken. Selv om det kanskje ikke er så praktisk så kan det være lurt å ikke bare ha rekker med overskap, men bryte opp med hyller eller glassskap. Velger du et malt kjøkken er det fint å male veggene med samme farge som kjøkkeninnredn. Da kan en heller ta av litt med spreke farger på flisene.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synst bøk er fint eg - og viss eg skulle hatt eit litt 'trangt' kjøkken, som du skildrar dykkar, trur eg i alle fall eg ville valt noko lyst.

Men du har rett - det finst veldig mykje fint!

Lukke til! :wink:

Enig med deg Pip. :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kjøkkenet er lite er det ihverfall penest å velge en enkel modell, og ikke noe overdådig. Hvilken tresort avhenger av personlig smak og hva du har ellers i huset, selv tror jeg jeg ville valgt kirsebær av alternativene dine.

For meg var det viktig med et kjøkken jeg kan male en gang i fremtiden, for jeg vet jeg kommer til å bli lei før eller siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...