Gå til innhold

Trøtt og sliten - leveren jobber hardt

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har i lengre tid vært sykemeldt pga angst og depresjon, men mye før jeg fikk problemer med det hadde jeg store problemer med total utmattelse. Nå er jeg mye bedre, både med tanke på angsten og depresjonen, men jeg blir utrolig fort sliten fortsatt. Da mener jeg ikke "vanlig" sliten, men f.eks så sliten at jeg ikke tåler å høre lyder, greier ikke å holde hodet oppe fordi jeg ikke har energi og krefter til det, greier ikke å snakke f.eks...

Jeg har vært hos ulike alternative behandlere, akupunktur, irisdiagnose, massør osv. Uavhengig av hverandre har alle disse sagt at leveren min jobber veldig hardt!! Den ene sa det var pga at jeg stresser mye, mens de andre ikke oppga noen grunn.

Jeg prøver jo for harde livet å stresse ned, men det er lettere sagt enn gjort. Noen som kan gi meg noen gode tips til hva annet jeg kan gjøre for at leveren ikke skal jobbe så hardt? Har ikke drukket alkohol på mange måneder. Er det noe jeg burde eller ikke burde spise/drikke? Eller andre ting jeg burde/ikke burde gjøre?

Veldig takknemlig for svar, for det tærer på både angst og depresjon at jeg blir så sliten!! Er også bare i starten av tjueåra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har du et tips: ikke hør på kvakksalvere!

Du har angst og depresjoner, noe som i seg selv gjerne gjør at kroppen blir helt utslitt. Da er det SISTE du trenger slike svindlere som lurer deg til å tro det er noe annet galt med kroppen din! :kjefte:

Hvis du ikke allerede er igang med det, anbefaler jeg deg virkelig å få behandling hos psykolog via fastlegen din.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret.

Jeg er så fortvilet... Går hos psykolog for problemene mine, men får VELDIG sjeldent time (hver 2. uke). Derfor har jeg mye tid til å gruble i mellomtiden, og har hatt mye tid til å gruble før jeg startet hos psykolog også (har gått i rundt ett års tid med store problemer uten å søke hjelp).

Så det er vanskelig å holde seg unna det du betegner som "kvakksalvere" for å finne et svar på problemene mine! Psykologen later ikke til å skjønne hvor sliten jeg faktisk er, for hun spør hele tiden hvorfor jeg synes jeg ikke kan jobbe. Det er jo fordi jeg er DØDssliten. Ettersom hun ikke skjønner det, tenker jeg det må være en annen grunn til at jeg er utmattet, fordi ellers burde hun være vant til at pasienter med angst og dep er slitne.

Fastlegen min skjønner at jeg er sliten, men jeg tenker alltid at det kan være en million ting fastlegen ikke har sjekket ut - kanskje har jeg ME, kanskje har jeg HIV, kanskje har jeg noe som ingen har hørt om før... Ingen fagfolk bekrefter overfor meg at angst og depresjon kan føre til såpass mye utmattelse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt leverprøver, da? Altså, blodprøver som går på leveren. Leveren er ikke et magisk instrument, man kan måle hvordan den har det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør få tatt noen blodprøver hos legen. Er det virkelig noe galt med leveren din, vil de se det på blodprøvene. En alternativ behandler kan overhodet ikke finne ut noe om leveren din, så det må du for all del ikke høre på! Maken til kvakksalveri!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen min skjønner at jeg er sliten, men jeg tenker alltid at det kan være en million ting fastlegen ikke har sjekket ut - kanskje har jeg ME, kanskje har jeg HIV, kanskje har jeg noe som ingen har hørt om før... Ingen fagfolk bekrefter overfor meg at angst og depresjon kan føre til såpass mye utmattelse!!

Det står forklart ganske greit om angst og utmattelse her, blant annet "Angsttilstanden gjør at du føler deg konstant sliten."

Jeg skjønner at du veldig gjerne vil finne noe som hjelper. Angst er rett og slett en bedriten sykdom, som både gjør deg så sliten som du aldri har vært før og får deg til å tro at det er masse galt med deg. Men at angsten din er slitsom nå betyr ikke at den alltid kommer til å være det. I samarbeid med psykologen din, og kanskje ved å snakke med andre med samme problemet, så vil du lære deg mestringsteknikker som kan gjøre ting mye bedre.

Det kan også være at du bør bytte psykolog, hvis det faktisk er sånn at hun ikke skjønner at du blir sliten av angsten din. Men psykologer pleier gjerne å gi deg litt motstand, slik at du må tenke over nettopp HVORFOR ting er som de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svarene deres.

Har tatt blodprøver hos legen MANGE ganger, men jeg tenker alltid at det sikkert er noe viktig som legen ikke sjekker... Har vært hos flere leger..

Derfor må jeg si tusen takk for linken over her, der det sto forklart at man ofte tror man har en fysisk sykdom, kjenner meg VELDIG igjen i det i alle fall! Trenger vel bare å bli påmint at angsten gir meg masse rare symptomer. Tenker også ofte at "SÅ sliten som jeg er nå, er det HELT sikkert ikke vanlig å bli bare av angst". Men det er det kanskje...

Takker i alle fall massevis for de gode svarene deres!! Jeg vet med meg selv at jeg har vært innom for mye alternativ behandling, og jeg prøver å slutte fordi det baller sånn på seg, og gjør meg MYE mer bekymret enn i utgangspunktet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

4-ukers behandling for leveren:

http://problemermedforstoppelse.blogspot.com/2014/12/rense-leveren-del-5.html

Anonymous poster hash: 610b2...e12

For en ELENDIG "kilde"

Tro kan flytte fjell. Men dette var rett og slett helt rævva og utrolig dårlig oversatt

Anonymous poster hash: fae98...627

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å gruble, kom deg inn i turklærne og ut i Guds frie natur!

Anonymous poster hash: ae86c...6cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Her har du et tips: ikke hør på kvakksalvere!

Du har angst og depresjoner, noe som i seg selv gjerne gjør at kroppen blir helt utslitt. Da er det SISTE du trenger slike svindlere som lurer deg til å tro det er noe annet galt med kroppen din! :kjefte:

Hvis du ikke allerede er igang med det, anbefaler jeg deg virkelig å få behandling hos psykolog via fastlegen din.

Hadde fått en liker om du ikke var anonym. Godt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Tusen takk for svarene deres.

Har tatt blodprøver hos legen MANGE ganger, men jeg tenker alltid at det sikkert er noe viktig som legen ikke sjekker... Har vært hos flere leger..

Derfor må jeg si tusen takk for linken over her, der det sto forklart at man ofte tror man har en fysisk sykdom, kjenner meg VELDIG igjen i det i alle fall! Trenger vel bare å bli påmint at angsten gir meg masse rare symptomer. Tenker også ofte at "SÅ sliten som jeg er nå, er det HELT sikkert ikke vanlig å bli bare av angst". Men det er det kanskje...

Takker i alle fall massevis for de gode svarene deres!! Jeg vet med meg selv at jeg har vært innom for mye alternativ behandling, og jeg prøver å slutte fordi det baller sånn på seg, og gjør meg MYE mer bekymret enn i utgangspunktet!!

Det er ganske groteskt at andre kan være så kyniske at de benytter seg av din angst! For det er jo det du sliter med. De sier vel leveren fordi det er alvorlig,men samtidig er det den kjertelen i kroppen som kan heale seg selv,så de alternative er på "god grunn". Leger vet nok som regel best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...