Gå til innhold

I barnehage på Jæren slipper menn å skifte bleie

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Flott, dersom det trekker mer menn til den jobben! Vi trenger flere menn i barnehage :jepp: Regner med de får andre faste oppgaver i stedet. Ser ikke helt problemet :filer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn slipper å skifte bleier i barnehage

I Sporgvongane private barnehage på Bryne må kvinnene skifte på barna. - Menn må få være menn, sier pedagogen.

- Hos oss er det damene som skifter bleier. Jeg vet det er gammeldags og politisk ukorrekt, men menn må få være menn. Om noen ytrer ønske om å slippe bleieskift tar vi selvfølgelig hensyn til det, sier pedagogiske leder Tone Elin Grønstad i den private barnehagen.

kilde: http://www.dagbladet.no/2012/04/07/nyheter/arbeidsliv/politikk/utdanning/21014484/

Tone Elin har skjønt det! La folk bestemme over sine egne liv. Det er det som er frihet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, må være rimelig flaut for de to mennene å bli sett på som så sarte og skjøre at de ikke engang tåler et bleieskift.

Pinglemenn er ikke stilig!

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, dersom det trekker mer menn til den jobben! Vi trenger flere menn i barnehage :jepp: Regner med de får andre faste oppgaver i stedet. Ser ikke helt problemet :filer:

Vi trenger flere menn som ønsker å gjøre alle oppgavene forbundet med å være barnehageansatt.

Skal vi vise barna at menn er fritatt "fordi de er menn" ?

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg som kvinne heller ønsker å være ute i skauen og lage gapahuk med ungene i stedet for å skrifte bleier, tror dere det blir godtatt da?

Man skal ikke bare kunne velge og vrake i arbeidsoppgaver, og skyfle alle drittjobbene over på andre fordi man har "riktig" kjønn.

Velger man å jobbe i barnehage får man skifte bleier også. Skulle bare mangle.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det kun mennene som slipper? Hva med de kvinnene som heller ikke ønsker?

Nok et eksempel på norsk, naiv snillisme som skyter seg selv i foten...

Som om menn blir mindre menn av å skifte bleier. :skratte: Hadde de vært så forbanna "macho" og hatt et så anstrengt forhold til sitt eget kjønn at de ikke taklet å gjøre "kvinneting" hadde de neppe tatt seg jobb i barnehage i utgangspunktet.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det trengs menn som kan vise ungene at menn kan utføre omsorsgoppgaver. Om de ikke klarer å skifte bleier ser jeg ikke helt vitsen med å ha dem der, da virker det bare mot sin hensikt.

Hva er poenget med å ha menn der da? Ha dem som pyntefigurer, så barnehagen kan skryte av å ha mange menn?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis valget er å få flere ansatte menn i barnehage men la de slippe bleieskift eller ikke få flere menn i barnehagene, hva velger man da? De har valgt å la menn få slippe bleieskift og har derfor flere menn ansatte i barnehagen sin.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem som helst vil slippe å skifte bleier om de har muigheten, men det er ikke riktig å la de slippe uansett unskyldning.

Jeg har selv jobben i barnehage hvor vi hadde mange menn og kvinner , når vi først skulle skifte bleier var det gjerne 2-3 samtidig - ekkelt, kjedelig, men en viktig del av jobben for alle ansatte, menn som kvinner. Enten tar man hele jobben eller så kan man finne seg annen type jobb.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at jeg blir veldig provosert av dette. Å tiltrekke menn til kvinneyrker ved å la de slippe de minst behagelige oppgavene er så bakvendt som man får det. Det blir som å gi kvinner jobber i mannsdominerte yrker for så å la de slippe de oppgavene som blir sett på som "mindre kvinnelige". Ja, vi trenger flere menn i barnehagen, men problemet blir ikke løst ved å la menn og kvinner få separate oppgaver.

Primæroppgaven til de ansatte i en barnehage er å ivareta barna. Dette er noe de som søker burde være up for, ellers er det jo lite vits. Å skifte bleie på småbarn trenger ikke å være den mest behagelige oppgaven i verden. Mange av barna har jo ofte løsmage osv. men det er en del av jobben, og bleieskift er også en måte å "bånde" med barna på. Mange av de minste opplever jo et hardt trøkk i barnehagen med mye andre barn, lyder og flere ansatte. Jeg merker at mange av de umiddelbart slapper av når de blir tatt med til stellerommet. En ansatt som ikke takler å gjøre dette har ikke barnehagen bruk for.

Om mennene som begynner i barnehagen mangler erfaring, er det heller ingen unnskyldning. Da jeg begynte i barnehage hadde jeg aldri skiftet en bleie i hele mitt liv. Det får man opplæring i, og det er heller ikke noen vanskelig oppgave.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedagogisk leder er en klut som lar seg selv og hele kjønnet sitt tråkke på.

F**n, jeg blir flau.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest realisten

Jeg merker at jeg blir veldig provosert av dette. Å tiltrekke menn til kvinneyrker ved å la de slippe de minst behagelige oppgavene er så bakvendt som man får det. Det blir som å gi kvinner jobber i mannsdominerte yrker for så å la de slippe de oppgavene som blir sett på som "mindre kvinnelige". Ja, vi trenger flere menn i barnehagen, men problemet blir ikke løst ved å la menn og kvinner få separate oppgaver.

Primæroppgaven til de ansatte i en barnehage er å ivareta barna. Dette er noe de som søker burde være up for, ellers er det jo lite vits. Å skifte bleie på småbarn trenger ikke å være den mest behagelige oppgaven i verden. Mange av barna har jo ofte løsmage osv. men det er en del av jobben, og bleieskift er også en måte å "bånde" med barna på. Mange av de minste opplever jo et hardt trøkk i barnehagen med mye andre barn, lyder og flere ansatte. Jeg merker at mange av de umiddelbart slapper av når de blir tatt med til stellerommet. En ansatt som ikke takler å gjøre dette har ikke barnehagen bruk for.

Om mennene som begynner i barnehagen mangler erfaring, er det heller ingen unnskyldning. Da jeg begynte i barnehage hadde jeg aldri skiftet en bleie i hele mitt liv. Det får man opplæring i, og det er heller ikke noen vanskelig oppgave.

Du tenker på kvinnelige soldater som ikke evner å bade sammen med andre? Kvinnelige soldater og politi som ikke trenger å løfte like tungt som gutta? Du tenker på kvinnelige styremedlemmer som er kvotert inn fordi de er kvinner, ikke fordi de nødvendigvis er best kvalifisert?

Ellers så forstår jeg veldig godt at menn vergrer seg for å jobbe i barnehager og småskolen, til det er det for lett å bli beskyldt for å være pedofil. Da må det være betryggende for menn å kunne jobbe i en barnehage der de slipper å gå inn i situasjoner der det kan bli lagt grunnlag for anklager om overgrep.

Synes denne barnehagen har forstått og tatt på alvor problematikken med for få menn i barnehager.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:roll:

Lurar på kva slags mannfolk som vert mindre mandige viss dei må skifte bleier? Ærleg talt. Den pedagogiske leiaren høyrast ut som ein idiot. Ein person som jobbar i barnehage må ta dei oppgåvene som trengs der, uansett kjønn.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker på kvinnelige soldater som ikke evner å bade sammen med andre? Kvinnelige soldater og politi som ikke trenger å løfte like tungt som gutta? Du tenker på kvinnelige styremedlemmer som er kvotert inn fordi de er kvinner, ikke fordi de nødvendigvis er best kvalifisert?

Ellers så forstår jeg veldig godt at menn vergrer seg for å jobbe i barnehager og småskolen, til det er det for lett å bli beskyldt for å være pedofil. Da må det være betryggende for menn å kunne jobbe i en barnehage der de slipper å gå inn i situasjoner der det kan bli lagt grunnlag for anklager om overgrep.

Synes denne barnehagen har forstått og tatt på alvor problematikken med for få menn i barnehager.

Eg tykkjer kvinnelege soldatar godt kan bade saman med mannfolka, men skjøner godt at mange ikkje vil det, så anstrengt forhold det er til nakenheit i samfunnet i dag. At kvinnelege soldatar/politi ikkje løftar like tungt som dei mannlege kollegane, har fysiske årsakar, skjøner du. Og kvinner vert ikkje kvotert inn i yrker der dei ikkje er like godt kvalifisert som menn! Dei er ei vrangførestilling. Kvinnekvotering tyder at når det er to eller fleire like godt kvalifiserte kandidatar, skal ein velje kvinna.

Samfunnets pedofilihysteri er ikkje noko meir kvinners skuld enn menns. Å frita menn frå bleieskift bidrar jo berre til å auke dette hysteriet.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedagogisk leder er en klut som lar seg selv og hele kjønnet sitt tråkke på.

F**n, jeg blir flau.

Eg tenkte det same. Dumme dame.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis valget er å få flere ansatte menn i barnehage men la de slippe bleieskift eller ikke få flere menn i barnehagene, hva velger man da? De har valgt å la menn få slippe bleieskift og har derfor flere menn ansatte i barnehagen sin.

Nei.

De har flere unnasluntrere og dårlige forbilder ansatt i barnehagen sin.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest realisten

Eg tykkjer kvinnelege soldatar godt kan bade saman med mannfolka, men skjøner godt at mange ikkje vil det, så anstrengt forhold det er til nakenheit i samfunnet i dag. At kvinnelege soldatar/politi ikkje løftar like tungt som dei mannlege kollegane, har fysiske årsakar, skjøner du. Og kvinner vert ikkje kvotert inn i yrker der dei ikkje er like godt kvalifisert som menn! Dei er ei vrangførestilling. Kvinnekvotering tyder at når det er to eller fleire like godt kvalifiserte kandidatar, skal ein velje kvinna.

Samfunnets pedofilihysteri er ikkje noko meir kvinners skuld enn menns. Å frita menn frå bleieskift bidrar jo berre til å auke dette hysteriet.

Det er direkte feil å si at kvotering av kvinner handler om når to kandidater er likt kvalifisert. Det finnes knallharde krav om at det SKAL være en viss %-andel kvinner, uansett. Da handler det ikke lenger om kvalifikasjon, men om hva en har mellom bena. Når det vitterlig burde handle om hva en har mellom ørene!

Når det kommer til soldater og politi så er det slik at oppgavene som skal utføres krever like mye styrke uansett hvem som skal løse oppgaven. Det utstyret soldater skal bruke veier like mye uansett hvem som skal bruke det. Hvorfor trenger ikke kvinner løfte like mye som menn?

Pedofilihsteriet handler ofte om kvinners behov for å straffe menn. Det vil si at kvinner bruker pedofili-anklager for å ødelegge (for) en mann. Jeg ville ikke vert han mannlige ansatte i barnhagen som kom på kant med en eller annen uskikket mor for å si det slik.

Jeg vil tro at denne barnehagen nå vil merke en sterk tilstrømming av menn som gjerne vil, men som på grunn av pedofili-spøkelset, har vegret seg for å jobbe i barnehage. Ser ikke hvofor dette er så galt. Tilsvarende teknikker brukes allerede den dag i dag for å få kvinner til å studere realfag. Hvorfor kan vi ikke bruke denne teknikken for å få menn inn i barnhager?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er mann og jobber i barnehage og om noen sa at jeg kunne slippe bleieskifting ville jeg bli fornermet faktisk!

bleieskift er en viktig del av det og få et forhold til barna, det er de 2 minuttene hvor du er "alene" med barnet, da er du bare det barnet sinn og kan små prate om ting du og barnet vanligvis ikke har tid til, ja det hender det stinker og greier, men slik er faktisk det yrket jeg har valgt.

jeg blir flau over de gutta i denne barnehagen, slipper de og lage mat og da eller?

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig noe som går i mannens favør. Men da klager feministene selvfølgelig. :roll:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...