Gå til innhold

Har du mottatt trygd noengang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, AAP. Mottok det i 7 måneder. Hadde så mye angst og tunge depresjoner at jeg ikke klarte å jobbe eller gå på skole. Men med en gang jeg ble bedre begynte jeg å studere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar denne som AB.

Ja, mottar AAP nå. Fordi jeg har blitt syk etter en ganske grusom oppvekst. Går som sagt på AAP, samt studerer litt (veldig varierende hva jeg klarer) samtidig. Skyt meg gjerne nå, og si at "du burde jobbe, du som klarer studere!!!! :kjefte: ", men jeg er ikke i stand til å jobbe. Håper at jeg etterhvert klarer å få til rett studieprogresjon, og kan klare meg på penger fra lånekassa, bli ferdig utdannet og få meg en åkej jobb. Har ofte selvmordstanker og elendig samvittighet fordi jeg føler jeg "bruker" andres penger. Det er ikke åkej.

Vær da ikke så hard mot deg selv.

Har forresten aldri mottat noe trygd e.l. overhodet men jeg kommer ikke til å nøle med å anskaffe meg det om det skulle bli behov for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær da ikke så hard mot deg selv.

Takk, men er ikke så lett med all denne kritikken som jeg føler blir rettet mot meg. Spesielt her inne på kg er det visst helt legitimt og greit å kjefte deg huden full fordi du mottar AAP og studerer litt samtidig. Ofte tenker jeg faktisk at det hadde vært bedre for samfunnet generelt om jeg bare hadde dødd, sluppet en utgiftspost (nei, er ikke suicidal, kommer ikke til å gjøre det). Men det er en vond tanke, uansett. Det er vanskelig å stå med rak rygg og jobbe for å bli frisk når man stadig vekk blir fortalt at man snylter og er lat. Minner litt om mobbing, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, men er ikke så lett med all denne kritikken som jeg føler blir rettet mot meg. Spesielt her inne på kg er det visst helt legitimt og greit å kjefte deg huden full fordi du mottar AAP og studerer litt samtidig. Ofte tenker jeg faktisk at det hadde vært bedre for samfunnet generelt om jeg bare hadde dødd, sluppet en utgiftspost (nei, er ikke suicidal, kommer ikke til å gjøre det). Men det er en vond tanke, uansett. Det er vanskelig å stå med rak rygg og jobbe for å bli frisk når man stadig vekk blir fortalt at man snylter og er lat. Minner litt om mobbing, egentlig.

Ja det ER mobbing!

Her inne spesiellt, tror alle at om man får hjelp fra NAV eller får trygd, så er man en snylter og lat og at det bare er å komme seg opp om morran og gudene vet hva de ikke vet!! :sinna:

Ikke bry deg om dem! De kjenner ikke deg!

Lykke til med studiene dine! :duskedame:

:hug:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men er ikke så lett med all denne kritikken som jeg føler blir rettet mot meg. Spesielt her inne på kg er det visst helt legitimt og greit å kjefte deg huden full fordi du mottar AAP og studerer litt samtidig. Ofte tenker jeg faktisk at det hadde vært bedre for samfunnet generelt om jeg bare hadde dødd, sluppet en utgiftspost (nei, er ikke suicidal, kommer ikke til å gjøre det). Men det er en vond tanke, uansett. Det er vanskelig å stå med rak rygg og jobbe for å bli frisk når man stadig vekk blir fortalt at man snylter og er lat. Minner litt om mobbing, egentlig.

De er noen moralister hele gjengen.

Tror du heller skal gi deg selv et klapp på skulderen for å gjøre det som er best for deg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mottar nå AAP, pga jeg kverket ryggen i ei ulykke og måtte stive av halve ryggen. Hadde et fysisk yrke tidligere, så planen er omskolering for å komme tilbake i arbeidslivet.

Sosialstønad har jeg aldri hatt.

Og jeg skatter av pengene jeg får fra Nav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mottar nå AAP, pga jeg kverket ryggen i ei ulykke og måtte stive av halve ryggen. Hadde et fysisk yrke tidligere, så planen er omskolering for å komme tilbake i arbeidslivet.

Sosialstønad har jeg aldri hatt.

Og jeg skatter av pengene jeg får fra Nav.

Meg som skrev dette innlegget;

Jeg irriterer og provoserer meg grønt over folk som ser ned på andre mennesker som trenger hjelp i en fase av livet. Sånn som de som skriver "Nei, heldigvis ikke". INGEN vet hva morgendagen bringer, og ei ulykke kan skje hvem som helst!!!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg skatter av pengene jeg får fra Nav.

jøss hvor du bidrar. Fordi pengene du skatter av kom jo liksom ikke fra statskassen til å begynne med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss hvor du bidrar. Fordi pengene du skatter av kom jo liksom ikke fra statskassen til å begynne med.

Jeg har egentlig 18 00 utbetalt, men pga skattetrekk så får jeg 14 000....... Så ja, jeg skatter.

Hvor mye skatter du?

Før jeg kverket ryggen betalte jeg 36% av inntekten min, i 20 år. Så skal jeg da ikke kunne motta en tjeneste jeg har vært med på å bidra til i mange år?

Bli voksen....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jøss hvor du bidrar. Fordi pengene du skatter av kom jo liksom ikke fra statskassen til å begynne med.

Hele lønna mi kommer fra statskassa, og jeg er ikke på trygd. Men de får tilbake 30% av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg som skrev dette innlegget;

Jeg irriterer og provoserer meg grønt over folk som ser ned på andre mennesker som trenger hjelp i en fase av livet. Sånn som de som skriver "Nei, heldigvis ikke". INGEN vet hva morgendagen bringer, og ei ulykke kan skje hvem som helst!!!!!

Slapp av litt, det var jo nettopp derfor jeg skrev "Heldigvis ikke"! Fordi jeg er glad for at jeg slipper å gå på trygd og kan jobbe! Skulle man skrive "Nei, desverre har det ikke vært nødvendig for meg å gå på nav å få penger"? Ville du følt deg bedre da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av litt, det var jo nettopp derfor jeg skrev "Heldigvis ikke"! Fordi jeg er glad for at jeg slipper å gå på trygd og kan jobbe! Skulle man skrive "Nei, desverre har det ikke vært nødvendig for meg å gå på nav å få penger"? Ville du følt deg bedre da?

"Nei, heldigvis ikke" kan tolkes på flere måter......

Nei, jeg er takknemlig for at jeg aldri har hatt behov for det

Nei, heldigvis så er jeg ikke en trygdesnylter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Nei, heldigvis ikke" kan tolkes på flere måter......

Nei, jeg er takknemlig for at jeg aldri har hatt behov for det

Nei, heldigvis så er jeg ikke en trygdesnylter

Og du måtte bare tolke det i verste mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig 18 00 utbetalt, men pga skattetrekk så får jeg 14 000....... Så ja, jeg skatter.

Hvor mye skatter du?

Før jeg kverket ryggen betalte jeg 36% av inntekten min, i 20 år. Så skal jeg da ikke kunne motta en tjeneste jeg har vært med på å bidra til i mange år?

Bli voksen....

jeg syns bare det var litt pussig at du måtte poengtere at du skattet av nav-pengene dine, som om de ikke kom fra staten til å begynne med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg.

Dog er jeg litt usikker på hva som menes med trygd i TS sin definisjon.

Jeg var sykemeldt nesten ett helt år mens jeg ventet for operasjon av en svulst - var overhodet ikke arbeidsfør.

Rett etter operasjonen gikk jeg rett ut i full aktivitet, selv om jeg da hadde en kronisk sykdom som satte med ganske mye ut av spill.

For meg betyr mulighet til å delta i arbeidsliv alt.

Så har jeg mottatt dagpenger mens jeg ventet i overgang fra en jobb til en annen. Da mistet jeg jobben med 5 dagers varsel - og det tok litt tid å få seg ny.

Dette er ikke jo sosialstønad, så om det er definisjonen til TS må jeg svare nei.

Utenom disse to periodene har jeg jobbet fulltid, eventuelt jobbet endel ved siden av studier.

For meg er perioder uten jobb/mulighet til å delta i arbeidslivet veldig deprimerende, så jeg gjør alt jeg kan for å forebygge det/unngå det.

Skulle jeg derimot havne i en langvarig situasjon hvor det ikke er mulig kommer jeg ikke til å la meg stigmatisere av andre med fordommer og privilegiet av å slippe.

Den som skulle se ned på meg i en eventuell slik periode kan gjerne få bytte livssituasjon på flekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Takk, men er ikke så lett med all denne kritikken som jeg føler blir rettet mot meg. Spesielt her inne på kg er det visst helt legitimt og greit å kjefte deg huden full fordi du mottar AAP og studerer litt samtidig. Ofte tenker jeg faktisk at det hadde vært bedre for samfunnet generelt om jeg bare hadde dødd, sluppet en utgiftspost (nei, er ikke suicidal, kommer ikke til å gjøre det). Men det er en vond tanke, uansett. Det er vanskelig å stå med rak rygg og jobbe for å bli frisk når man stadig vekk blir fortalt at man snylter og er lat. Minner litt om mobbing, egentlig.

Du fortjener all den hjelp du kan få :klemmer:

Et menneskeliv er verdifult, uansett hva andre her måtte mene..

Og Norges stat burde ha råd til å ta vare på sitt folk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...