Britt Banditt Skrevet 12. desember 2013 #2421 Del Skrevet 12. desember 2013 Så fin du er!! Nydelig! Her er jeg i dag. Takk du og! Skulle ønske jeg var så flink til å sminke meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dunkel Skrevet 12. desember 2013 #2422 Del Skrevet 12. desember 2013 Så fin du er!! Nydelig! Her er jeg i dag. Fantastisk øyenskygge! Øynene dine kom skikkelig godt frem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Pixie* Skrevet 12. desember 2013 #2423 Del Skrevet 12. desember 2013 Så fin du er!! Nydelig! Her er jeg i dag. Jeg vet at du har svart på det før, men hva slags foundation bruker du? Hva er din rutine på påføring av base? Synes du ser så fantastisk bra ut! Hva slags hudtype har du? Hehe, mange spørsmål, men jeg vil bare få til å få huden min til å se så bra ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #2424 Del Skrevet 12. desember 2013 Så fin du er!! Nydelig! Her er jeg i dag. Jeg lurte på hvilken farge du har brukt under øynene og hvilken rouge du bruker? Og så lurer jeg på hvilke koster du bruker? Har du en favoritt? Anonymous poster hash: fdafb...905 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maritadotten Skrevet 12. desember 2013 #2425 Del Skrevet 12. desember 2013 (endret) Takk for dere som kommenterte, så koselig! Og add masse bilder folkens! Alltid morsomt å se hvordan dere sminker dere! Mitt dagens sminkebilde, ville være barbie for en dag. Falske vipper, rosa øyenskygge/ pudder/ liptint, og rosa linser. Etter å ha ta vekk låshår etter en lang dag, sminken syns kanskje mer.. Fortsett med bildene kvinner! Endret 12. desember 2013 av Maritadotten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Pixie* Skrevet 12. desember 2013 #2426 Del Skrevet 12. desember 2013 Takk for dere som kommenterte, så koselig! Og add masse bilder folkens! Alltid morsomt å se hvordan dere sminker dere! Mitt dagens sminkebilde, ville være barbie for en dag. lololoooooooooo.jpg Falske vipper, rosa øyenskygge/ pudder/ liptint, og rosa linser. IMG_20131213_4.jpg Etter å ha ta vekk låshår etter en lang dag, sminken syns kanskje mer.. Fortsett med bildene kvinner! Veldig fint! Skulle ønske jeg hadde venninner som var like opptatt av sminke som meg, men det har jeg ikke, så dette er et fint sted å få utløp for sminkeprat. Kjøper dere mye sminke alle sammen eller bruker dere mye av det samme? Jeg har et stort problem når det kommer til å kjøpe sminke, jeg må liksom ha ALT. Har flere ganger skjedd at jeg har kjøpt noe jeg allerede har hjemme, helt ubrukt. Det er et problem altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 12. desember 2013 #2427 Del Skrevet 12. desember 2013 Bedriften jeg jobber i eier parfymerier i tillegg til interiørbutikker, så etter at jeg begynte å jobbe der har jeg kjøpt mye sminke pga rabattene. Nå har jeg liksom råd til å virkelig leve ut drømmen som Missdior Merker forskjell på kvalitetsprodukter vs HM altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ilc Skrevet 15. desember 2013 #2428 Del Skrevet 15. desember 2013 Takk du og! Skulle ønske jeg var så flink til å sminke meg.. Tusen takk, så snill du er Det er bare å øve, altså! Jeg sminker meg fordi jeg synes det er gøy, og har fortsatt dager hvor jeg må fjerne alt og begynne på nytt, så det er bare å øve, jeg lover! Fantastisk øyenskygge! Øynene dine kom skikkelig godt frem Tusen takk, Dunkel Jeg vet at du har svart på det før, men hva slags foundation bruker du? Hva er din rutine på påføring av base? Synes du ser så fantastisk bra ut! Hva slags hudtype har du? Hehe, mange spørsmål, men jeg vil bare få til å få huden min til å se så bra ut! Haha, så søt du er. Tusen takk!! Akkurat her bruker jeg... Uhm... No7 Beautifully Matte som jeg fikk en prøve på, men jeg ble for å være ærlig ikke overbegeistret. Noen fast rutine har jeg heller ikke, jeg har absurd mange foundations som stadig testet og kombineres med diverse, men jeg har lenge vært veldig glad i Lancôme Teint Idole Ultra 24H. Den er dog ikke noe særlig for tørr hud, og heller ikke hud som reagerer veldig på alkohol - men for meg er den fin og noe av det som sitter aller best. Huden min er kombinert fuktfattig, og jeg sliter med at veldig få ansiktsprodukter sitter godt på meg, og jeg blir også rimelig blank. Med Lancôme er ikke det problemet så stort lengre. I det siste har jeg også testet IsaDora Wakeup Make Up (har en mye finere pris), og den er faktisk innmari fin! Må sette den med et pudder for at den skal holde seg, men den gir et utrolig fint resultat. Den dekker dog ikke like godt som Lancôme sin, men jeg har vært veldig heldig med huden min i det siste, så jeg trenger egentlig bare utjevning for tida. Hvordan er huden din? Jeg kan helt sikkert anbefale noe om du beskriver den litt Når det gjelder rutine for påføring har jeg altså ingen fast foundation (men er altså veldig glad i Teinte Idole Ultra, og også Lily Lolo Mineral foundation og den pressede mineralfoundationen til BareMinerals som heter Ready), men jeg påfører som regel med en tett kabuki (Sigma F82 er min favoritt, men Real Techniques sin Expert Face Brush er lett tilgjengelig på Iherb og også god) eller med "eggesvampen" BeautyBlender. Herregud dette ble langt. Unnskyld Jeg lurte på hvilken farge du har brukt under øynene og hvilken rouge du bruker? Og så lurer jeg på hvilke koster du bruker? Har du en favoritt? Anonymous poster hash: fdafb...905 På øynene har jeg brukt en grønn kremskygge i pinneform fra Jordana som heter Endless Emerald (kjøpt på CherryCulture, innmari billig men dyr frakt, fås sannsynligvis rimeligere på Ebay) på lokekt og en lillaaktig tilsvarende "kremskyggepinne" fra Sephora under øynene. Over den grønne har jeg lagt de grønne skyggene fra Sonia Kashuk Jewel of an Eye Palette, og under øyet har jeg brukt litt ymse, blant annet Expensive Pink fra MAC. Disse fargene finnes dog flere steder, og jeg har blant annet gjort tilsvarende look med Inglotfarger. Rougen her trooor jeg er Make Up Store Sand (som faktisk er brun, men utrolig nok fungerer veldig godt for meg), også har jeg litt diverse Hourglass Ambient Lighting Powders som lett highlight. Når det gjelder koster er jeg veldig fornøyd med de jeg har fra MAC (217 og 239 er i daglig bruk til øyensminke, og 168 til rouge), og ellers har jeg vært borti noe bra fra Bdellium Tools som fås på Iherb, litt fra Sigma (men de synes jeg ikke er verdt prisen lengre) og for så vidt også Makeup Mekka. Sistnevnte kan dog stikke litt, og kvaliteten er absolutt ikke verdt fullpris (men så har de jo tilbud omtrent annenhver dag), men om man trenger mange koster fort kan de være en fin start. Jeg har de som tilsvarer kopiene av MAC 217, 219 og 239, og synes alle er greie, men litt stikkete. Ansiktskostene har jeg lite erfaring med, og jeg synes det fulle børstesettet ser ut til å ha mange unødvendige børster (etter min smak), så det vil jeg heller ikke anbefale. Generelt kan jeg si at det viktigste for meg til øyenskygge er at kostene ikke er syntetiske, for da plukker de opp mindre farge, men til hudsminke og spesielt flytende foundation og concealer er tette, syntetiske koster veldig fine. Real Techniques har mye bra til en fin pris og fås billig på Iherb - de har dog ikke enormt mange øyekoster jeg ville valgt på grunn av at de er syntetiske. Men definitivt verdt et forsøk, altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Pixie* Skrevet 16. desember 2013 #2429 Del Skrevet 16. desember 2013 Haha, så søt du er. Tusen takk!! Akkurat her bruker jeg... Uhm... No7 Beautifully Matte som jeg fikk en prøve på, men jeg ble for å være ærlig ikke overbegeistret. Noen fast rutine har jeg heller ikke, jeg har absurd mange foundations som stadig testet og kombineres med diverse, men jeg har lenge vært veldig glad i Lancôme Teint Idole Ultra 24H. Den er dog ikke noe særlig for tørr hud, og heller ikke hud som reagerer veldig på alkohol - men for meg er den fin og noe av det som sitter aller best. Huden min er kombinert fuktfattig, og jeg sliter med at veldig få ansiktsprodukter sitter godt på meg, og jeg blir også rimelig blank. Med Lancôme er ikke det problemet så stort lengre. I det siste har jeg også testet IsaDora Wakeup Make Up (har en mye finere pris), og den er faktisk innmari fin! Må sette den med et pudder for at den skal holde seg, men den gir et utrolig fint resultat. Den dekker dog ikke like godt som Lancôme sin, men jeg har vært veldig heldig med huden min i det siste, så jeg trenger egentlig bare utjevning for tida. Hvordan er huden din? Jeg kan helt sikkert anbefale noe om du beskriver den litt Når det gjelder rutine for påføring har jeg altså ingen fast foundation (men er altså veldig glad i Teinte Idole Ultra, og også Lily Lolo Mineral foundation og den pressede mineralfoundationen til BareMinerals som heter Ready), men jeg påfører som regel med en tett kabuki (Sigma F82 er min favoritt, men Real Techniques sin Expert Face Brush er lett tilgjengelig på Iherb og også god) eller med "eggesvampen" BeautyBlender. Herregud dette ble langt. Unnskyld Nei! Jeg liker langt! Jeg bor i USA for tiden, så jeg kjøper så latterlig mye sminke, det er jo så billig. Finner ikke isadora her da, så det får jeg se på når jeg skal hjem en tur til jul. Jeg er faktisk veldig usikker på hva slags hud jeg har, har alltid følt at huden min er tørr, men jeg tror kanskje det bare er fuktfattig kombinert. Jeg har aldri i mitt liv hatt en eneste kvise, frem til jeg sluttet på p-piller, og nå er huden min helt forferdelig. Det er så kjipt! Den begynner å bli bedre nå, kjøpte meg clarisonic for en månede siden, og det har faktisk hjulpet en del! Jeg sliter med at foundation alltid så ugjevn og rar ut i kinnene, og at den blir borte på nesa og haka så fort. Føler meg veldig sjelden blank, kanskje litt på nesa på sommeren. Har veldig ugjevn hud, det har jeg alltid hatt. Huden min kjennes aldri silkemyk ut, selv når den er fri for kviser så kjennes den litt "ru" ut, Har brukt benefit porefessional primer en del, som hjelper på å gjevne ut, spesielt når jeg har kviser. Den foundationen jeg har eid som jeg likte best er MAC studio fix, men jeg fikk nupper i hele ansiktet av den, så det funker ikke. Bruker for tiden covergirl 3-in-1, fordi den dekker bra, og det trenger jeg nå om dagen. Vet ikke om du har noen erfaring med covergirl eller revlon, men det er de jeg har brukt mest siden jeg flytet hit. Lancome har jeg ikke hatt på lang tid, kanskje jeg skal prøve det igjen! Vet du om noen foundations som ligner MAC studio fix? Dette ble visst ennå lengre. Haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ilc Skrevet 16. desember 2013 #2430 Del Skrevet 16. desember 2013 Nei! Jeg liker langt! Jeg bor i USA for tiden, så jeg kjøper så latterlig mye sminke, det er jo så billig. Finner ikke isadora her da, så det får jeg se på når jeg skal hjem en tur til jul. Jeg er faktisk veldig usikker på hva slags hud jeg har, har alltid følt at huden min er tørr, men jeg tror kanskje det bare er fuktfattig kombinert. Jeg har aldri i mitt liv hatt en eneste kvise, frem til jeg sluttet på p-piller, og nå er huden min helt forferdelig. Det er så kjipt! Den begynner å bli bedre nå, kjøpte meg clarisonic for en månede siden, og det har faktisk hjulpet en del! Jeg sliter med at foundation alltid så ugjevn og rar ut i kinnene, og at den blir borte på nesa og haka så fort. Føler meg veldig sjelden blank, kanskje litt på nesa på sommeren. Har veldig ugjevn hud, det har jeg alltid hatt. Huden min kjennes aldri silkemyk ut, selv når den er fri for kviser så kjennes den litt "ru" ut, Har brukt benefit porefessional primer en del, som hjelper på å gjevne ut, spesielt når jeg har kviser. Den foundationen jeg har eid som jeg likte best er MAC studio fix, men jeg fikk nupper i hele ansiktet av den, så det funker ikke. Bruker for tiden covergirl 3-in-1, fordi den dekker bra, og det trenger jeg nå om dagen. Vet ikke om du har noen erfaring med covergirl eller revlon, men det er de jeg har brukt mest siden jeg flytet hit. Lancome har jeg ikke hatt på lang tid, kanskje jeg skal prøve det igjen! Vet du om noen foundations som ligner MAC studio fix? Dette ble visst ennå lengre. Haha! Åh, da bor du jo i drømmekosmetikkland!! Foreslo IsaDora og sånt for å komme med lettvint forslag til noe bra man får tak i i butikker her, vet det er mange som ikke er så glad i å handle på nett Covergirl 3-in-1 (er den samme som MaxFactor Facefinity her til lands, og jeg bruker altså MF sin) liker jeg også kjempegodt, den er faktisk det beste alternativet jeg har funnet til Lancômen (men den glemte jeg å nevne, det var teit), så liker du den kan aboslutt Teint Idole Ultra 24H være noe Ellers vet jeg mange sverger til Revlon Colorstay, men den har du kanskje prøvd? Jeg ble aldri helfrelst da den ble litt for "tett og blank" for meg, men den har absolutt potensiale. Illamasqua Skin Base er også knallgod, litt mindre "tørr" enn Covergirl, og bør nok settes med pudder, men med nydelig dekkevne og er helt utrolig fin på. Herregud, å sminkeshoppe i USA.... Det kribler i magen av tanken! Forresten, den IsaDoraen jeg snakket om skal være ganske lik Nars Sheer Glow (som igjen skal være lik Neutrogena Healthy et-eller-annet, tror jeg), men om du liker Covergirl 3-in-1 er det ikke sikkert den er noe for deg. Har du Inglot i nærheten, kanskje? Jeg fikk en prøve på YSM Foundation, og liker den foreløpig innmari godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Pixie* Skrevet 16. desember 2013 #2431 Del Skrevet 16. desember 2013 Åh, da bor du jo i drømmekosmetikkland!! Foreslo IsaDora og sånt for å komme med lettvint forslag til noe bra man får tak i i butikker her, vet det er mange som ikke er så glad i å handle på nett Covergirl 3-in-1 (er den samme som MaxFactor Facefinity her til lands, og jeg bruker altså MF sin) liker jeg også kjempegodt, den er faktisk det beste alternativet jeg har funnet til Lancômen (men den glemte jeg å nevne, det var teit), så liker du den kan aboslutt Teint Idole Ultra 24H være noe Ellers vet jeg mange sverger til Revlon Colorstay, men den har du kanskje prøvd? Jeg ble aldri helfrelst da den ble litt for "tett og blank" for meg, men den har absolutt potensiale. Illamasqua Skin Base er også knallgod, litt mindre "tørr" enn Covergirl, og bør nok settes med pudder, men med nydelig dekkevne og er helt utrolig fin på. Herregud, å sminkeshoppe i USA.... Det kribler i magen av tanken! Forresten, den IsaDoraen jeg snakket om skal være ganske lik Nars Sheer Glow (som igjen skal være lik Neutrogena Healthy et-eller-annet, tror jeg), men om du liker Covergirl 3-in-1 er det ikke sikkert den er noe for deg. Har du Inglot i nærheten, kanskje? Jeg fikk en prøve på YSM Foundation, og liker den foreløpig innmari godt! Ja, det er virkelig en liten drøm for en sminkejunkie! Ikke så altfor bra for lommeboka men. Jeg bor tre minutter unna både sephora og ulta, og er vip medlem begge steder Neutrogena helthy skin liker jeg faktisk! Det hadde jeg helt glemt. Føler akkurat det samme om revlon colorstay som du sier, prøvd den i begge formulaene, og den for tørr hud er definitivt bedre, men ingen favoritt for det. Ingen inglot i nærheten desverre, men takk allikevel for gode tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ilc Skrevet 16. desember 2013 #2432 Del Skrevet 16. desember 2013 Ja, det er virkelig en liten drøm for en sminkejunkie! Ikke så altfor bra for lommeboka men. Jeg bor tre minutter unna både sephora og ulta, og er vip medlem begge steder Neutrogena helthy skin liker jeg faktisk! Det hadde jeg helt glemt. Føler akkurat det samme om revlon colorstay som du sier, prøvd den i begge formulaene, og den for tørr hud er definitivt bedre, men ingen favoritt for det. Ingen inglot i nærheten desverre, men takk allikevel for gode tips! Haha, jeg er også VIB hos amerikanske Sephora, og har aldri vært i en.... Kjipt at Ulta ikke godtar norske kort, så det må du nyte litt ekstra for meg! Og bare hyggelig Skal si fra om jeg kommer på flere forslag! Og du liker Healthy Skin altså? Jeg har litt lyst på den, men det er så vanskelig å velge farge, og jeg trenger strengt tatt ikke foundations før de jeg har råtner, så jeg må la være foreløpig. Synes du den dekker godt? Hvordan sitter den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Pixie* Skrevet 16. desember 2013 #2433 Del Skrevet 16. desember 2013 Haha, jeg er også VIB hos amerikanske Sephora, og har aldri vært i en.... Kjipt at Ulta ikke godtar norske kort, så det må du nyte litt ekstra for meg! Og bare hyggelig Skal si fra om jeg kommer på flere forslag! Og du liker Healthy Skin altså? Jeg har litt lyst på den, men det er så vanskelig å velge farge, og jeg trenger strengt tatt ikke foundations før de jeg har råtner, så jeg må la være foreløpig. Synes du den dekker godt? Hvordan sitter den? Ja, den dekker godt, og har god holbarhet med setting powder, uten blir den litt for shiny, og blir borte litt for fort, men det er en veldig fin vinterfoundation ihvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ilc Skrevet 16. desember 2013 #2434 Del Skrevet 16. desember 2013 Ja, den dekker godt, og har god holbarhet med setting powder, uten blir den litt for shiny, og blir borte litt for fort, men det er en veldig fin vinterfoundation ihvertfall! Supert, takk Får sette den tilbake på vurderingslista! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmander Skrevet 16. desember 2013 #2435 Del Skrevet 16. desember 2013 Sånn sminker jeg meg. Jeg har aldri vært noen makeup artist, så jeg kan bare fundation, maskara og eyeliner (på den måten jeg liker det). Jeg er elendig med all annen sminke, og er litt redd for å kjøpe "feil" farge. Hadde gjerne kunne tenkt meg til å lære meg å legge blush og øyenskygge, og finne en fin lipgloss/leppestift med riktig farge som passer meg. Du ser smashing ut kvinne! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chanty Skrevet 16. desember 2013 #2436 Del Skrevet 16. desember 2013 Du ser smashing ut kvinne! Tuuusen takk for den hyggelige kommentaren :D Kjempekoselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmander Skrevet 17. desember 2013 #2437 Del Skrevet 17. desember 2013 Tuuusen takk for den hyggelige kommentaren :D Kjempekoselig! ASL? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grenlandstuppa Skrevet 24. januar 2014 #2438 Del Skrevet 24. januar 2014 (endret) Rister litt liv i denne igjen, har for en gangs skyld sminket meg ordentlig i dag. Bildene er tatt med mobilen så fargene kommer ikke godt frem, men det er gull, plomme og litt rosa Endret 24. januar 2014 av grenlandstuppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happiest Skrevet 24. januar 2014 #2439 Del Skrevet 24. januar 2014 Jeg tar på foundation, concealer under øynene og klapper forsiktig pudder oppå (slik at det ikke blir for mye og aaalt or matt). Så tar jeg litt rosa rouge på kinnbenet og sørger for å klappe litt vekk hvis det blir for mye rosafarge. Så tar jeg på øyenskygge. Varierer litt med farger, men bruker for det meste gylne/bronze-farger og av og till sølv/gull i en litt rolig nyanse. Pleier å ta en litt lysere farge opp mot øyenbrynene, en litt mørkere nyanse til øyelokket og så tar jeg en litt mørkere skygge på globallinjen. Sørger for å "sose" fargene litt ut i hverandre. Men noen ganger tar jeg bare en enket øyenskygge på øyelokket også! Ikke alltid jeg gidd styret med flere farger. Så tar jeg eyeliner helt inntil vippene (øverste). Varierer på om jeg tar en svak eller sterk strek. Så avslutter jeg med maskara, gjerne 3 lag for å få litt fyldigere vipper (men sørger for at det ikke klumper seg). Avslutter med leppepomade med litt farge eller lippgloss i en rosa-nyanse. Virker sikkert som det tar litt tid, men jeg er blitt så vant til rutinen min at jeg bruker ca. 10min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2014 #2440 Del Skrevet 24. januar 2014 Rister litt liv i denne igjen, har for en gangs skyld sminket meg ordentlig i dag. Bildene er tatt med mobilen så fargene kommer ikke godt frem, men det er gull, plomme og litt rosa Nydelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå