-ida- Skrevet 19. januar 2004 #1 Del Skrevet 19. januar 2004 Tiden er snart inne for å søke om plass i barnehagen for min kjære sønn, Tenkte jeg skulle ta kontakt med noen barnehager på forhånd og høre littt om dem. Har dere som har i barnehage noen tips om hva jeg kan spørre om, jeg vil jo at han skal komme i den beste barnehagen. Vi skal jo søke på en prioritertliste selv om vi sikkert ikke får plass da men. Hva bør jeg spørre om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Rosin Skrevet 19. januar 2004 #2 Del Skrevet 19. januar 2004 Det jeg synes er viktig å få informasjon om er: - åpningstider og priser - bemanning i forhold til antall barn - rutiner, dagsrutiner, når barna er på tur osv. - hvilke faglig personell som har tilknyttning til barnehagen ( førskolelærere, spesialpedagoger osv.) - hvordan uteområdet, lekemuligheter barnehagen har. - målsetninger. Vel det var litt som jeg synes er viktig å vite noe om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 19. januar 2004 #3 Del Skrevet 19. januar 2004 Greie spørsmål Lille Rosin har foreslått her! Bortsett fra de rent faktiske opplysningene du vil ha svar på, og hvis barnehagene ellers står noenlunde likt, synes jeg du skal stole på "magefølelsen" din! Du vil helt sikkert finne en barnehage eller to som du trives bedre i enn de andre, allerede ved første besøk. Våg å stole litt på førsteinntrykket. Og da mener jeg ikke nødvendigvis hvilken barnehage som er den flotteste og nyeste, men tenker litt på hvilket inntrykk personalet gir deg, hvordan du blir tatt i mot, om folk hilser på deg, virker blide og utadvendte, om barna ser ut til å trives, etc... Prøv også å legge merke til hvordan de ansatte håndterer konflikter barna i mellom, trøster eller prater med barna mens du er der. Dette høres kanskje voldsomt ut, men til syvende og sist er det de som skal ha daglig omsorg for det kjæreste du har i verden, og da er det viktig at kjemien stemmer! Jeg jobber selv som førskolelærer i barnehage, og vet at det finnes forskjeller i kvalitet, personalressurser, kjemi på arbeidsplassen, trivsel og trygghet. Prøv å finne ut om det er en "god tone" og godt humør i barnehagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 19. januar 2004 #4 Del Skrevet 19. januar 2004 Hvor stabilt personalet er. Med det mener jeg om der er store og stadige utskiftninger, eller om det er mange ansatte med tilknytning til arbeidsplassen over tid. Slikt kan ofte fortelle mye om trivsel på stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 19. januar 2004 #5 Del Skrevet 19. januar 2004 Her vi bor, er det ikke så mange å velge mellom at det gjør noe.. Så det er litt kjipt da.. Men jeg tror det er godt miljø og alt som er blitt nevt tidligere. Har skrevet i søknaden at de skal ringe når jentungen får plass. da skal jeg snakke litt mer med de før jeg går opp i barnehagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå