Gå til innhold

kake tråd med bilder!

sweety pie

Anbefalte innlegg

post-4131-0-06999600-1338913030_thumb.jpBrownies-cupcakes

Akkurat det der er skikkelig dårlig gjort når noen prøver å spise sunt! :kjefte:

Så lekre!!!

:heks:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt standard oreokake, bare ladt med glutenfrie "oreo"kjeks. Bakt til min veninnes bryllup.

post-21607-0-49966300-1338997659_thumb.j

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
post-4131-0-86600700-1342037019_thumb.jpVanilla cupcake fylt med vaniljekrem og rosa creamcheese frosting på toppen. Endret av Agurk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-4131-0-86600700-1342037019_thumb.jpVanilla cupcake fylt med vaniljekrem og rosa creamcheese frosting på toppen.

Veldig tiltalende! Frostingen så veldig god ut, og jeg håper den smakte likedan? I så fall må jeg spørre om du kan være så vennlig å dele en omtrentlig oppskrift på dine ingredienser, ettersom jeg har tenkt meg å lage (rosa og grønne) 'cupcakes' på oppfordring av en bekjent.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig tiltalende! Frostingen så veldig god ut, og jeg håper den smakte likedan? I så fall må jeg spørre om du kan være så vennlig å dele en omtrentlig oppskrift på dine ingredienser, ettersom jeg har tenkt meg å lage (rosa og grønne) 'cupcakes' på oppfordring av en bekjent.

Selvfølgelig :)

Vanilla Cupcakes:

200 g romtempertert smør piskes sammen med 4 dl sukker til en glatt krem. Så tilsetter du 4 egg, 1 om gangen. Eggene må også være romtemperert ellers skiller deigen seg når du steker kakene. Så tilsetter du 2 ts vaniljeesens.

Bland 6 dl mel og 3 ts bakepulver godt i en bolle for seg selv. Tilsett 2 dl fløte og melblandingen i smørblandingen. Stekes på 175 grader til de er gylne på toppen.

Når jeg tar dem ut av ovnen fyller jeg en sprøytepose med vaniljekrem, jeg bruker piano sin. Ha en spiss og avlang tipp i sprøteposen og fyll kakene med krem.

Til frostingen bruker jeg 100g romtemperert smør og 3 dl melis. Ca 1/2 pakke Philadelphia og to ts vaniljeessens. Litt Wilton rød farge, for å farge dem rosa.

Denne oppskriften gir 24 cupcakes, da må du ihvertfall doble frosting oppskriften.

Lykke til :)

Endret av Agurk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig :)

------------------------------------------------------

Denne oppskriften gir 24 cupcakes, da må du ihvertfall doble frosting oppskriften.

Lykke til :)

Tusen hjertelig, det hjalp saa meget.

Dette ble naa resultatet(som jeg av hensyn til den bekjentes arbeid med ei eller anna prosjekt, maa fjerne midlertidig) :

slettet

De ser ikke tiltalende ut som dine, men de smakte uansett veldig godt, tross at jeg halverte mengden sukker du hadde oppgitt i originalen. Ikke ser frostingen veldig forseggjort heller, men til mitt forsvar hadde jeg ikke annet enn plastpose og gaffel tilgjengelig, og det i tillegg min totale mangel paa teknikk rundt cupcakes. Alt i alt gikk det bra, og jeg takker deg nok ei gang.

Endret av yes2yes
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scorpius

Jeg er ikke noe kakebaker egentlig, men ble så fornøyd med denne at jeg måtte legge på en fin ramme :hjertesmil:

Endret av scorpius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig, det hjalp saa meget.

Dette ble naa resultatet(som jeg av hensyn til den bekjentes arbeid med ei eller anna prosjekt, maa fjerne midlertidig) :

De ser ikke tiltalende ut som dine, men de smakte uansett veldig godt, tross at jeg halverte mengden sukker du hadde oppgitt i originalen. Ikke ser frostingen veldig forseggjort heller, men til mitt forsvar hadde jeg ikke annet enn plastpose og gaffel tilgjengelig, og det i tillegg min totale mangel paa teknikk rundt cupcakes. Alt i alt gikk det bra, og jeg takker deg nok ei gang.

Synes de så veldig fine ut jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Drar opp igjen denne jeg :)

Hva baker dere for tiden? Noe lekkert?

Selv hadde jeg barnedåp for en uke siden og bakte alt for mye, hadde masse igjen.

Kan vise selve dåpskaka, mitt første forsøk på en "designkake". Det er sjokoladekake med oreofyll og sjokoladesmørkrem trukket og pyntet med marsipan.

Anonymous poster hash: d8e72...442

post-37809-0-26311300-1376834488_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Drar opp igjen denne jeg :)

Hva baker dere for tiden? Noe lekkert?

Selv hadde jeg barnedåp for en uke siden og bakte alt for mye, hadde masse igjen.

Kan vise selve dåpskaka, mitt første forsøk på en "designkake". Det er sjokoladekake med oreofyll og sjokoladesmørkrem trukket og pyntet med marsipan.

Så fin den var! Har du steg for steg på bamsen? Skal snart lage en babyshower kake og tror det vil bli fint med bamse på den:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dessverre, den ble laget etter eget hode, så har ikke noen "oppskrift".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel oppskriften i hodet ditt som du kan skrive ned? ;)

Anonymous poster hash: 36f10...b8c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har vel oppskriften i hodet ditt som du kan skrive ned? ;)

Anonymous poster hash: 36f10...b8c

Vel, forsåvidt, men den blir som følger:

Trill kuler i forskjellige størrelser til kropp, hode, ører og snute

Trill pølser til armer og bein

Fest sammen til en bamse

"Tegn" på detaljer

Syns egentlig ikke det var så informativt, og noe man kan tenke seg til selv, derfor syns jeg ikke det er noen god oppskrift.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...