Gjest Grønnblomst Skrevet 12. april 2012 #41 Del Skrevet 12. april 2012 (endret) Må bare ha denne tråden. Kanskje får jeg ideer til noen melkefrie varianter. :gjeiper: Nei ikke laktosefrie, men helt melkefrie oppskrifter. Endret 12. april 2012 av Grønnblomst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joe Skrevet 12. april 2012 #42 Del Skrevet 12. april 2012 Jeg husker ikke helt alt lenger, det er så lenge siden. Men det er i hvertfall vaniljekake med hvit sjokolade og oreo-smørkrem nederst, sjokoladekake med sjokoladekrem, og sjokoladekake med moccakrem. Husker ikke hvilket lag som er hva. Det er to kaker i hver etasje ja Husker ikke størrelsen, men den i midten var en vanlig springform, den nederst var langpanne jeg skar rund, for å få stor nok. Sommerfuglene er royal icing ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LightBulb Skrevet 13. april 2012 #43 Del Skrevet 13. april 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tropic Skrevet 13. april 2012 #44 Del Skrevet 13. april 2012 Må bare ha denne tråden. Kanskje får jeg ideer til noen melkefrie varianter. :gjeiper: Nei ikke laktosefrie, men helt melkefrie oppskrifter. Veldig mange oppskrifter er det bare å droppe melk og istedenfor bruke vann. Det går fint i de fleste oppskrifter. Sjokolade finnes uten melk, så det er ingen problem heller. Melange uten melk og salt, erstatter for smør, margarin osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tropic Skrevet 13. april 2012 #45 Del Skrevet 13. april 2012 Jeg husker ikke helt alt lenger, det er så lenge siden. Men det er i hvertfall vaniljekake med hvit sjokolade og oreo-smørkrem nederst, sjokoladekake med sjokoladekrem, og sjokoladekake med moccakrem. Husker ikke hvilket lag som er hva. Det er to kaker i hver etasje ja Husker ikke størrelsen, men den i midten var en vanlig springform, den nederst var langpanne jeg skar rund, for å få stor nok. Sommerfuglene er royal icing ja De var så fine, skal prøve å lage til 17.mai cupcakes Ofte ting som er "enkle", men jeg er så lite fantasifull så jeg kommer ikke på det selv. Men de var så nydelige! De skal jeg lage!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pialill Skrevet 14. april 2012 #46 Del Skrevet 14. april 2012 (endret) Ostekake og red velvet whoopiepies! Muffinsene i bakgrunnen er peanutt & gulrotmuffins byw Endret 14. april 2012 av Pialill 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2012 #47 Del Skrevet 14. april 2012 Jeg husker ikke helt alt lenger, det er så lenge siden. Men det er i hvertfall vaniljekake med hvit sjokolade og oreo-smørkrem nederst, sjokoladekake med sjokoladekrem, og sjokoladekake med moccakrem. Husker ikke hvilket lag som er hva. Det er to kaker i hver etasje ja Husker ikke størrelsen, men den i midten var en vanlig springform, den nederst var langpanne jeg skar rund, for å få stor nok. Sommerfuglene er royal icing ja OT, men har du ikke noe navn på personen som svindlet deg? Du må jo ha visst adressen hvis du leverte kaken selv? Og personen oppga vel navn ved bestilling? Jeg får så vondt av å se hvor mye du jobbet med noe du ikke fikk betalt for 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muttra Skrevet 14. april 2012 #48 Del Skrevet 14. april 2012 Må bare ha denne tråden. Kanskje får jeg ideer til noen melkefrie varianter. :gjeiper: Nei ikke laktosefrie, men helt melkefrie oppskrifter. "skumkake" 4 eggehviter 4 dl sukker stivpiskes 1 dl kokende vann 6 plater gelatin løses opp i vannet, og tømmes i en tynn stråle i marengsen mens maskinen går og la maskina gå i noen minutter mens massen avkjøles litt legg en springform ring oppned på et kakefat og tøm massen i og glatt ut la stivne et par timer 1,5 plater kokesjokolade 1 ss nøytral matolje smeltes over vannbat og smøres over marengsmassen avkjøl i kjøleskap serveres med friske eller opptinte bær den sjokoladen kan jo byttes ut med en frisk usøtet bær-mos for eksempel jordbær overstrødd med blåbær/ bringebær/ solbær/ jordbær biter/små hele jordbær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joe Skrevet 15. april 2012 #49 Del Skrevet 15. april 2012 OT, men har du ikke noe navn på personen som svindlet deg? Du må jo ha visst adressen hvis du leverte kaken selv? Og personen oppga vel navn ved bestilling? Jeg får så vondt av å se hvor mye du jobbet med noe du ikke fikk betalt for Joda, jeg vet hvem hun er. Jeg er bare pysete. Æsj, jeg får vel manne meg opp og dra dit en dag. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 15. april 2012 #50 Del Skrevet 15. april 2012 (endret) Må følge denne tråden. Endret 15. april 2012 av Sauen Shaun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2012 #51 Del Skrevet 15. april 2012 Veldig mange oppskrifter er det bare å droppe melk og istedenfor bruke vann. Det går fint i de fleste oppskrifter. Sjokolade finnes uten melk, så det er ingen problem heller. Melange uten melk og salt, erstatter for smør, margarin osv. Bruker å erstatte melken med juice jeg. Blir saftigere da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LightBulb Skrevet 11. mai 2012 #52 Del Skrevet 11. mai 2012 Denne sjokoladekaken er fantastisk! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweety pie Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #53 Del Skrevet 11. mai 2012 Denne sjokoladekaken er fantastisk! Hva slags glasur er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweety pie Skrevet 25. mai 2012 Forfatter #54 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Noen som har laget kake i det siste? Endret 25. mai 2012 av sweety pie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lura Lotta Skrevet 25. mai 2012 #55 Del Skrevet 25. mai 2012 denne tråden burde være sperret for gravide, sultne og søtsugne folk som meg! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweety pie Skrevet 25. mai 2012 Forfatter #56 Del Skrevet 25. mai 2012 denne tråden burde være sperret for gravide, sultne og søtsugne folk som meg! Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #57 Del Skrevet 25. mai 2012 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Floranda Skrevet 25. mai 2012 #58 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Vil veldig gjerne ha oppskriften til LightBulbSer bare helt fantastisk ut! Endret 25. mai 2012 av Floranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lura Lotta Skrevet 25. mai 2012 #59 Del Skrevet 25. mai 2012 Vil veldig gjerne ha oppskriften til LightBulbSer bare helt fantastisk ut! Henger meg på denne! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LightBulb Skrevet 25. mai 2012 #60 Del Skrevet 25. mai 2012 Her er oppskrift på kaka jeg la ut bilde av: Du trenger: 5 egg 1 boks lettrømme 4 dl vann 400 gr smør 8 ss kakao 9,5 dl hvetemel 9 dl sukker 2 ts natron 2 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker Slik gjør du: Bland alt det tørre, UTENOM kakaoen. Ha vann, kakao og smør i en kjele og la det få et oppkok. Visp det sammen så eventuelle kakaoklumper forsvinner. La det avkjøle seg litt. Ha kakaoblandingen, egg og rømme oppi det tørre og rør sammen til en jevn røre. Hell det over i en langpanne dekket med bakepapir. Rop ut om det er noen som vil slikke bollen... ;-) Steik kaka midt i ovnen på ca 175 gr i ca 40 minutter. (alle ovner er forskjellige.) Sjekk med en bakepinne eller kakenål om kaka er gjennomstekt. Mens kaka steiker lager du glasuren: GLASUR 100 gr smør 2 plater kokesjokolade 1 egg 1 boks philadelphia ost naturell ca 500 gr melis Slik gjør du: Smelt smør og sjokolade sammen på lav varme. Rør i egget. Ha nesten all melisen i en bolle, men spar litt. Ha i sjokoladeblandinga og kremosten. Rør alt sammen til en tjukk krem. Juster eventuelt med resten av melisen. Hvis du vil lage en luksusglasur kan du feks ha litt Bayley's eller cognac eller en annen likør i. Det er ikke feil med en skvett i kaka heller. Dette blir en veeeeldig stor langpannekake. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå