Gå til innhold

Noen som har kjøpt leilighet i Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du kikker jo i de verste områdene jo! :tristbla: Kompis av meg kjøpte nå i uka på Øvre Grunerløkka. 2 mill for 18 kvadrat!

Ikke helt sant, er mye dyrere for eksempel på Frogner og Majorstuen.

Jeg kjøpte på Øvre Grunerløkka (nesten opp mot Torshov dog), betalte 2.2 for 46kvm. Kjempefin leilighet, rolig område, ikke veldig høye fellesutgifter. Dette er 1 år siden. En kompis kjøpte også på Ø.Løkka, mellom Ringen kino og Birkelunden - betalte vel 2.5 for 47kvm, nyopppusset dritfin leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 mill for 18 kvadrat = lol

Jeg greide presse meg inn på boligmarkedet for 4 år siden ved å kjøpe en sliten ettroms på 40 kvm på Bjølsen med masse muligheter. Bygget den om til 2-roms, nytt kjøkken og nytt gulv. Nå blir det kanskje balkong også. Jeg var dog veldig heldig som fikk veldig mye hjelp til oppussingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt sant, er mye dyrere for eksempel på Frogner og Majorstuen.

Tror nok man stort sett kan velge og vrake om man er villig til å bruke drøye 110000 pr kvm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2mill for 18kvm høres helt usaklig ut:P

Lønner seg forøvrig å kjøpe større leilighet om man kan, de mindre leilighetene har dyrere kvadratmeterpris..

Det som er lurt er å gå på visninger og følge litt med på budrunder før du byr selv. Er lov å ringe megler etter visning og spørre hva leiligheten gikk for. Da får du litt peil på hva som er gjeldende priser i de forskjellige områdene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2mill for 18kvm høres helt usaklig ut:P

Lønner seg forøvrig å kjøpe større leilighet om man kan, de mindre leilighetene har dyrere kvadratmeterpris..

Det som er lurt er å gå på visninger og følge litt med på budrunder før du byr selv. Er lov å ringe megler etter visning og spørre hva leiligheten gikk for. Da får du litt peil på hva som er gjeldende priser i de forskjellige områdene:)

Takk det var et godt tips!

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er prisene på Valle Hovin?

Går det langt over takst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor 8 min med t-bane fra Jernbanetorget, og kjøpte i slutten av 2008 en 3-roms for 1,7 millioner, nå selges de for ca 2,4-2,5 millioner avhengig av standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Hvordan er prisene på Valle Hovin?

Går det langt over takst?

Umogeleg å seie, det varierer frå veke til veke, og frå objekt til objekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på toroms som ligger med prisantydning 1,8-1,9. (noen få opp mot 2,0). Jeg kan by opp til 2,2, kaaanskje til og med 2,3, men da er det stopp! Er dette realistisk, eller må jeg se på leiligheter med lavere prisantydning? Håper egentlig ikke det, for jeg har sett mange fine og passende på finn.

Skal begynne å gå på visninger om en ukes tid, så jeg håper virkelig ikke dette blir en eviglang prosess. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på toroms som ligger med prisantydning 1,8-1,9. (noen få opp mot 2,0). Jeg kan by opp til 2,2, kaaanskje til og med 2,3, men da er det stopp! Er dette realistisk, eller må jeg se på leiligheter med lavere prisantydning? Håper egentlig ikke det, for jeg har sett mange fine og passende på finn.

Skal begynne å gå på visninger om en ukes tid, så jeg håper virkelig ikke dette blir en eviglang prosess. :)

Det burde gå greit. Men når alt kommer til alt avhenger det av hvor leiligheten ligger og hvor attraktiv den er.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på toroms som ligger med prisantydning 1,8-1,9. (noen få opp mot 2,0). Jeg kan by opp til 2,2, kaaanskje til og med 2,3, men da er det stopp! Er dette realistisk, eller må jeg se på leiligheter med lavere prisantydning? Håper egentlig ikke det, for jeg har sett mange fine og passende på finn.

Skal begynne å gå på visninger om en ukes tid, så jeg håper virkelig ikke dette blir en eviglang prosess. :)

Markedet er hett hett hett akkurat nå! De fleste 2-romsene som ligger sentrumsnært har gått laaangt over takst de siste ukene. Regn med minimum 400 000 over prisantydning.

Mitt råd er å ha litt is i magen akkurat nå. Kan du klare å leie eit halvt års tid til? I såfall vil du nok tjene økonomisk på det.

Lykke til! :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å se på taksten, ikke kun prisantydning! Mange presser prisantydningen under 2 mill slik at leiligheten skal komme opp i flere søk på Finn, selv om taksten er både 2,1 og 2,2...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markedet er hett hett hett akkurat nå! De fleste 2-romsene som ligger sentrumsnært har gått laaangt over takst de siste ukene. Regn med minimum 400 000 over prisantydning.

Mitt råd er å ha litt is i magen akkurat nå. Kan du klare å leie eit halvt års tid til? I såfall vil du nok tjene økonomisk på det.

Lykke til! :klemmer:

Støtter meg til dette. Markedet er hett.. Det ligger 1200 boliger/ leiligheter ute i Oslo nå. Med andre ord: Alle vil kjøpe, få vil selge. Derfor presses prisene opp, opp og opp.

Kanskje det er lurt å vente noen uker. Det er vår, flere vil legge boliger for salgs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntes å hørt at det er billigst å kjøpe bolig om sommeren. Noen som vet om dette stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes å hørt at det er billigst å kjøpe bolig om sommeren. Noen som vet om dette stemmer?

Jeg kjøpte i fjor sommer.

Fikk til og med pruta ned litt! Men om dette er noe generelt vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel typisk perioden fra omtrent nå til utgangen av juni det er mest å få kjøpt før høsten. Så om det er få midt på sommeren kan vel det slå begge veier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest navnelapp

Den tryggaste "lavprisperioden" er rett før jul. Då er ikkje folk i handlemodus, og du kan gjere eit godt kjøp. Midt på sommaren kan også vere roleg, men hybelbuarar med kjøpesterke foreldre kan vere med på å drive prisane opp då.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Ensjø, i blokken vår har det vært 3 leigligeheter solgt det siste året, samt to i naboblokkene. Dette er tre-roms på 65 m2, har gått fra 1,9 mill til 2,5 mill. Så det bør finnes noe for deg i dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke en psykose i boligmarkedet for tiden ? Alle ser ut til å akseptere å betale over prisantydning. Hva forteller det om folk egentlig ? Alle venter at prisene på boliger skal stige. Det er greit nok at det er billig å låne nå i dagens marked, men vil det være sånn de neste 5-10 åra ??

Om prisvekstutviklingen fortsetter i samme tempo vi har sett de siste 6 åra, så vil en leilighet som koster 2.5 mio idag koste 10 mio i 2032.

Tror vi på det ??

Historien viser at vi noen ganger blir rammet av boligkollaps, og det skjedde senest i USA i 2006. Dersom det utarter seg en panikkpreget psykologi i dette markedet ; at alle MÅ kjøpe bolig, så presses prisene fortsatt oppover og vi får signaler om noe som ligner en boble. Vi er stadig nærmere slike signaler i dagens marked tror jeg. Ved at alle lett aksepterer å betale over prisantydning er et faresignal i seg selv og skaper et hysterisk spinn over boligprisene. Det er veldig lett å akseptere og si at ; "det bare er sånn, men vi skal kjøpe oss bolig" -også flere foreldre bidrar idag med sine lommebøker og prisutviklingen fortsetter......

*bare en liten tankevekker til alle på boligjakt*

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Det er nok på tide å stramme opp meglerbransjen på nytt, for nå ser det ut til at lokkepriser igjen blir stadig vanligere. Det var en diskusjon her inne i forrige måned om en bolig i den prisklassen du nevner, og der selgers "krav" over 300.000 høyere enn prisantydning satt i annonsen. Se lenke.

Bekjente som er på boligjakt i noe høyere prisklasse har opplevd liknende ved flere tilfeller. Bud på prisantydning 4-4.500.000 blir ikke akseptert, og det "forlanges" 500-750.000 over prisantydning.

Slik kan meglerne skryte av at det er full fart i boligmarkedet, og vise at de er superselgere som oppnår priser laaangt over prisantydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...