Gjest lise Skrevet 3. april 2012 #21 Skrevet 3. april 2012 Det er ikke til å legge skjul på at jeg godt kunne gå ned 10 kg. Jeg bærer det meste på lår, hofter og mage. Desuten har jeg dobbelhake og store overarmer. selfølgelig hadde jeg ikke klaget hvis jeg spiste hva jeg ville og var lite aktiv. Men jeg står opp kl5 5 dager i uka for å løpe og er streng på mat og fordøyelse. Celluliter har jeg og. Kan virkelig stoffskifte ødlegge så mye, eller er det bare for høyt kcal inntak og for lite styrke trening? Jeg går på 150mg levaxin om dagen.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #22 Skrevet 3. april 2012 Jeg har hatt BMI på 25, og jeg har hatt BMI på 19 - og jeg hadde nøyaktig samme kosthold og aktivitetsnivå. Det var rett og slett forstyrrelser i stoffskiftet som gjorde at jeg gikk opp og ned i vekt. Veldig åff tåpic, men jeg håper du kan svare likevel: var det pga medisin du gikk ned i vekt i perioder eller opplevde du det uten medisin? Kanskje et rart spørsmål, men jeg har opplevd å gå ned i vekt uten noen grunn (jeg spiste like mye og usunt og trente ikke), for så å gå opp i vekt og plutselig gå veldig fort opp i vekt.
Gjest lise Skrevet 3. april 2012 #23 Skrevet 3. april 2012 Veldig åff tåpic, men jeg håper du kan svare likevel: var det pga medisin du gikk ned i vekt i perioder eller opplevde du det uten medisin? Kanskje et rart spørsmål, men jeg har opplevd å gå ned i vekt uten noen grunn (jeg spiste like mye og usunt og trente ikke), for så å gå opp i vekt og plutselig gå veldig fort opp i vekt. Da burde du virkelig få sjekket stoffskitet! Nå når jeg har lavt mister jeg mye hår, er veldig sliten og treig i kroppen. For 5-6 år siden hadde jeg veldig høyt da veide jeg 48 kg.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #24 Skrevet 3. april 2012 Kan virkelig stoffskifte ødlegge så mye, eller er det bare for høyt kcal inntak og for lite styrke trening? Jeg går på 150mg levaxin om dagen. Jeg opplevde at stoffskifte hadde en hel del å si. Gikk opp 10 kg i løpet av 2 mnd. Gikk ned 6 av disse over tid. Selv nå som jeg er stabil og gjerne overmedisinert så endres ikke vekta nevneverdig. Det er det jeg mener at du må heller sørge for trening og et sunt kosthold og ikke se deg blind på vekta. Med en stoffskifteproblematikk så har man ikke 100% kontroll over vekta.
Gjest norah Skrevet 4. april 2012 #25 Skrevet 4. april 2012 Veldig åff tåpic, men jeg håper du kan svare likevel: var det pga medisin du gikk ned i vekt i perioder eller opplevde du det uten medisin? Kanskje et rart spørsmål, men jeg har opplevd å gå ned i vekt uten noen grunn (jeg spiste like mye og usunt og trente ikke), for så å gå opp i vekt og plutselig gå veldig fort opp i vekt. Jeg gikk opp og ned i tre faser, som er grunnen til at jeg vet det var pga stoffskiftet; Første runde i sene tenår gikk jeg plutselig ned 12 kg - jeg spiste hva jeg vill(inkludert liberale mengder sjokolade) - og trente ikke ett sekund av dagen. Da var stoffskiftet for høyt. Så opererte jeg bort denne svulsten som forhøyet stoffskiftet - og fikk dermed lavt stoffskifte. På samme tid kuttet jeg ut sjokolade&annet tull, spiste sunt og begynte å trene. Jeg gikk opp 20 - ja, tyve kilo. Vekten bare raste på - helt uten kontroll, og joda - jeg prøvde meg på den famøse "1300 kcal og trene enda mer for å se om det hjelper" - men det gjorde det ikke. Så ble stoffskiftet for høyt igjen pga lett overdosering av Levaxin(skjønte det ikke selv) - og jeg gikk ned 20 kg på få måneder. Veldig ubehagelig for å si det mildt, og man mister masse muskelmasse. Nå har jeg normalisert det, og hver gang jeg kutter litt ned på Levaxinen går vekta tilsvarende opp. Har vel lagt på meg en 6 kilo under nedtrappingen av Levaxin. Det har utrolig mye å si for meg, og jeg kan jo ikke knytte selvfølelsen til vekt. Da er jeg jo dømt til å mislykkes resten av livet - for vekta lever igrunnen sitt eget liv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå