Gå til innhold

Er jeg tjukk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 1.59 og 62 kg.

Jeg sliter med lavt stoffskifte men får levaxin mot dette. Jeg er livredd for å legge på meg og er veeldig forsiktig mat og prøver å trene mest mulig, men alikevel går jeg ikke ned. i det siste har jeg begynnt å miste mitt reale kroppsbilde og klarer ikke se om jeg er tjukk eller lubben.. Jeg gråter meg ofte i søvn over det ekstra fettet.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei du er ikke det. :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I følge BMI-kalkulatoren er du normalvektig, og jeg synes ikke du skal bekymre deg for om du er tjukk!

AnonymBruker
Skrevet

absolutt ikke!

Skrevet

Egentlig vanskelig å svare på uten å vite hvor trent/utrent du er, men direkte tjukk er du uansett ikke.

Skrevet

Det er du virkelig ikke :)

Skrevet

Takk for svar! Snøvott, jeg er ikke veldig godt trent nei. Dvs ikke store muskler, men går danser og springer masse.

Men la meg vinkle det slik

Hvor høy er du og hva veier du?

Skrevet

Takk for svar! Snøvott, jeg er ikke veldig godt trent nei. Dvs ikke store muskler, men går danser og springer masse.

Men la meg vinkle det slik

Hvor høy er du og hva veier du?

Ikke bare du snøvott, men alle.

Hva veier dere og hvor høy er dere? :-)

Skrevet

Rent basert på tallene er du ikke tykk, og holder deg bedre enn mange andre kvinner.

Likevel ville jeg personlig foretrukket lavere vekt. 50-55kg kanskje.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 157 og veier rundt 47 kg. Selv om jeg har en BMI som tilsier at jeg er på grensen til undervekt så synes jeg at jeg har flere kilo å gå på og anser meg selv som normalvektig ut ifra min kroppsbygning.. Godt mulig du ville sett ut som et vandrende skjellet om du veide 47 og at idealvekten din ligger litt høyere. Jeg trener lite og har lite muskler, men spiser sunt.

Skrevet (endret)

Vær fornøyd,

Jeg er betraktlig tyngre og lavere!

Endret av *happy*
Gjest Søgni
Skrevet (endret)

Rent basert på tallene er du ikke tykk, og holder deg bedre enn mange andre kvinner.

Ikke for å krangle på preferansene dine, men hvordan vet du hvordan kiloene fordeler seg på TS (altså hvordan hun ser ut)? Eller er det slik at tallet vekta viser, eller BMI alene, bestemmer hva du foretrekker?

TS: Du er jo normalvektig, jente. Ikke bekymre deg for at du er tjukk, for det er du ikke :)

Endret av Søgni
  • Liker 2
Skrevet

Her er det ei jente som sliter med sykdom og gråter seg i søvn om kveldene på grunn av selvbildet. Og dette er det du synes det er riktig å si til henne?

Jammen glad jeg ikke kjenner deg.

• Liker 3
Skrevet

Ikke for å krangle på preferansene dine, men hvordan vet du hvordan kiloene fordeler seg på TS (altså hvordan hun ser ut)? Eller er det slik at tallet vekta viser, eller BMI alene, bestemmer hva du foretrekker?

Ut fra jenter jeg har sett i virkeligheten er en BMI på ca. 20 bra. Muskler har noe å si, men de aller fleste jenter trener ikke styrke seriøst, noe som kreves om det skal utgjøre en forskjell.

Benbygning har noe å si for hvordan man ser ut, men både ved smale hofter/brede skuldre og motsatt vil en relativt lav vekt i forhold til høyden være best.

Jammen glad jeg ikke kjenner deg.

Takk det samme. Foretrekker mennesker som svarer ærlig når jeg spør om noe personlig.

Gjest norah
Skrevet

Ut fra jenter jeg har sett i virkeligheten er en BMI på ca. 20 bra. Muskler har noe å si, men de aller fleste jenter trener ikke styrke seriøst, noe som kreves om det skal utgjøre en forskjell.

Benbygning har noe å si for hvordan man ser ut, men både ved smale hofter/brede skuldre og motsatt vil en relativt lav vekt i forhold til høyden være best.

Takk det samme. Foretrekker mennesker som svarer ærlig når jeg spør om noe personlig.

Spiseforstyrrelser er en av de største dødsårsakene til unge jenter i Norge, og er den tredje vanligste årsaken til dødsfall i Europa.

Jeg synes ikke din særdeles subjektive - og veldig usunne ærlighet er verdt tap av liv - eller redusert livskvalitet.

Ingen skal måtte føle seg verdiløse fordi en enkelt fyr har et usunt kroppsbilde.

Bare sånn for å være helt ærlig.

TS: Nei, du er absolutt ikke tykk.

Jeg har også lavt stoffskifte, som styrer vekten min. Det er nesten ingenting jeg kan gjøre for å kontrollere det, og derfor har jeg valgt å fortsette med en normalt sunn livsstil og aktivitet som normalt uansett hvilken vekt jeg har.

Jeg har hatt BMI på 25, og jeg har hatt BMI på 19 - og jeg hadde nøyaktig samme kosthold og aktivitetsnivå. Det var rett og slett forstyrrelser i stoffskiftet som gjorde at jeg gikk opp og ned i vekt.

Ikke legg hele selvtilliten din i hva vekta sier - fokuser heller på å ha en bra livskvalitet. Det er spesielt viktig for deg som har lavt stoffskifte å ta veldig godt vare på den kroppen og helsen du har :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

er jeg tykk :s?

jeg er 180 og veier 78kg..

Gjest Anonym
Skrevet

Jeg er 1, 68 og veier 55. Føler meg ikke tykk men blubbete. Må vel få strammet opp kroppen litt før sommern!

AnonymBruker
Skrevet

Med en stoffskifteproblematikk i bunn så hadde jeg heller konsentrert meg om trening. Det å vite at kroppen din fungerer og er sterk. At den får nok og riktig mat.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

er jeg tykk :s?

jeg er 180 og veier 78kg..

Ifølge BMI er du normalvektig.

Løsningen for alle som tror de er tykke/tynne er å spise normalt(ca 2000 kcal med normalt sunn variert mat hver dag for kvinner) og trene ca 3 ganger i uken.

Da blir kroppen sunn og frisk uansett hvordan man vrir og vender på det med tanke på vekt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...