Gå til innhold

13-åring ble kysset på munnen i tv-program

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Til stormende jubel strener hun rett bort til Petter, og plasserer et stort kyss midt på munnen hans, før hun like fort forsvinner ut dørene med et flørtende vink til den sjokkerte 13-åringen.

Nå har han imidlertid påskeferie, og er hjemme fra Blokkhaugen skole hvor han går i 8. klasse. Like greit å ikke være i skolegården i dag, mener Petter, som har druknet i tilbakemeldinger hele helgen.

– De har strømmet på fra alle kanter. Kompiser, bekjente, alt mulig egentlig.

http://www.ba.no/nyheter/article5996702.ece

Men hva om det hadde vært ei jente på 13 som fikk et kyss av drømmemannen? Da hadde det vel blitt ramaskrik, diverse psykologer som går ut i media for å snakke om de psykiske problemene som ville oppstå og sikkert en politianmeldse også, eller hva?

Hva kommer det av at reaksjonene er så anderledes når det er en gutt?

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte samme sak da jeg så på. Det der kunne aldri en mann sluppet unna med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke reaksjonene hadde blitt annerledes hvis det var en mann. Forstår ikke helt hvor dere tar det fra.

• Liker 6
Gjest Swipper
Skrevet (endret)

Synes egentlig det bare er litt feil uansett jeg.

Edit: Må legge til at jeg tror det hadde blitt MYE mer bråk om det hadde vært en yngre jente og en eldre mann.

Endret av Swipper
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke reaksjonen blir stor fordi gutten ikke er en liten gutt og Jenny ikke er en eldre dame.

Dersom det var en 11 år gammel jente som sa hennes favoritt var Alexander Rybak, og han kom spilende ut, smallt ett kyss på munnen hennes og forsvant ut igjen, tror jeg faktisk ikke det ville blitt noen annen reaksjon en hva det ble her.

Dersom derimot mannen som kom var en eldre mann, så ja. Men dersom det hadde kommet en eldre dame å kysset denne gutte, tror jeg heller ikke verken han eller resten hadde sett på det slik de gjorde med denne seansen.

jeg så ikke dette, men kan ikke for mitt bare liv forstå hvorfor dette skulle være noe problem.

• Liker 6
Skrevet

Jeg tviler på at det hadde blitt noen reaksjoner om f.eks. Atle Pettersen hadde kysset enn 13 år gammel jente på munnen.

Ikke nødvendig å krisemaksimere vel?

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Hva kommer det av at reaksjonene er så anderledes når det er en gutt?

Fordi i følge samfunnet så er det ikke så farlig om en gutt blir utsatt for overgrep.

Skrevet

Denne tråden er åpenbart startet av "man-bitches", som føler seg glemt og oversett, stakkar :( Ingen her vet hva som hadde skjedd om kjønnene hadde vært ombyttet. Utenom kvinnehaterne her inne da.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

1. Dette YouTube-klippet må vel minst være 30 år gammelt! Dt var neppe ment som en seksuell handling, men det illustrerer vel godt utviklingen mht å respektere barns fysiske grenser.

2. Et raskt kyss på munnen oppfattes ikke som en seksuell handling. Det er faktiskt ganske vanlig utenfor Norge med et raskt kyss (også på leppene) i stedet for en klem.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

1. Dette YouTube-klippet må vel minst være 30 år gammelt! Dt var neppe ment som en seksuell handling, men det illustrerer vel godt utviklingen mht å respektere barns fysiske grenser.

2. Et raskt kyss på munnen oppfattes ikke som en seksuell handling. Det er faktiskt ganske vanlig utenfor Norge med et raskt kyss (også på leppene) i stedet for en klem.

Trenger ikke være en rakettforsker for å se at flere av de små jentene var ytterst ukomfortable, men allikevel presser han seg på.

• Liker 2
Skrevet

Fordi i følge samfunnet så er det ikke så farlig om en gutt blir utsatt for overgrep.

Neivel? :klo: Tror de aller fleste synes det er like ille hvis en gutt (ihvertfall et barn som jo en 13åring er) blir antastet av noen.

• Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Uansett hvordan vi vrir og vender på det, så har Jenny Skavlan utført en pedofil handling, jeg synes foreldrene til gutten burde annmelde denne episoden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at hva tror dere den gutten lærer seg? At det er galt å kysse barn på 13 eller at det er ok? Når den gutten selv blir voksen, hvilke holdninger tror dere han da har lært seg?

Og så klages det på at så mange menn er pedofile. De blir jo lært opp til det!

Gjest Gjest
Skrevet
Ingen her vet hva som hadde skjedd om kjønnene hadde vært ombyttet.

"Alle" vet at ingen vet.. duh :klaske:

Gjest Gjest
Skrevet

Hadde det vært en mann som kysset en 13 år gammel jente hadde det blitt anmeldelse, og karrieren over. Det er skremmende og er samfunnet i et nøtteskall når det gjelder dårligere rettssikkerhet for menn.

Når det skal sies, viser forskningen at gutter sjeldent tar skade av sex med voksne, i motsetning til jenter hvor skadevirkningen er større.

Skrevet

Jeg synes noen av dere overdriver. Det var et uskyldig lite kyss, ikke noen rå-klining akkurat. Virket heller ikke som om gutten synes det var noe ille :P

• Liker 5
Skrevet

syns ikke det var noe ille jeg. kunne gjerne tenkt meg å få et kyss på munnen av mine kjendis-helter da jeg var fjortiss.... ingen blir gærne i hodet av sånt....

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...