AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #1 Del Skrevet 2. april 2012 Jeg ser det er så mange som klager på skrivefeil, selv når det er helt åpenlyst at personen bare har glemt en bokstav, for eksempel når du glemmer en bokstav i et ord i overskriften, men har skrevet det riktig flere ganger i innlegg, selv da klager folk. Men jeg ser ingen som sier noe til de som skriver rompe. Det skrives jo egentlig rumpe, gjør det ikke? Eller er det lov å skrive rompe nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #2 Del Skrevet 2. april 2012 Jeg ser stadig vekk folk som kommenterer det når noen skriver rompe, særlig her på KG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #3 Del Skrevet 2. april 2012 Jeg ser stadig vekk folk som kommenterer det når noen skriver rompe, særlig her på KG. Ja, det kommenteres hele tiden. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=644345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Drue Skrevet 4. april 2012 #4 Del Skrevet 4. april 2012 "Rompe" ser mer juicy ut enn "rumpe". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 4. april 2012 #5 Del Skrevet 4. april 2012 Fra bokmålsordboka: Rumpe: rumpe f1 el. m1 (uvisst opph) 1 sete, bak sette seg på rumpa også: være passiv 2 hale kur-, hester- Rompe: Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'rompe' i bokmålsdatabasen verken i ordlistene eller i ordboka. Rent personlig foretrekker jeg det gode sørlandske ordet fu om denne kroppsdelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå