Gå til innhold

Er rever farlige?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åå, så søtt :) Jeg hadde tatt fram noe mat og kost med den. De er vel litt som hunder skulle jeg tro?

:overrasket:

Ville du kost med en vill ulv?

Ville dyr er svært lite interessert i menneskekontakt, men de er interessert i mat.

Dersom verandadøren står åpen, forsøk å dempe lys og andre rømningsveien og stenge andre vinduer, så merker reven på firsk luft/lys hvor døra ut er.

Det der er faktisk en veldig god regel også om fugler forviller seg inn i stua. De ser ikke glasset, og vil prøve å fly ut igjennom gjennom det. Dra for gardiner/persienner og åpne treassedøren, så kommer de seg greit ut.

Endret av Lutetium 71
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rever er vilde dyr, og vil forsvare seg om de føler seg truet. Foruden de rent fysiske skader av revebidt, kan man få gandske alvorlige infeksjoner, så jeg vilde ikke anbefale å prøve å kose med den. Får man et revebidt, bør man oppsøke lege.

Jeg regner med at en rev som forvilder seg ind i et hus vil være forvirret og redd. Legg til rette for at den finder veien ud igjen. Ikke prøv å få kontakt med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Er rever farlig? Jeg hørte noen i stua mi og gikk for å se hva dette var for noe og der ser jeg en rev. Den gikk og hjemte seg bak sofaen og jeg aner ikke hvordan jeg får den ut eller om jeg bør være forsiktig. Lukket opp hverandadøra og lukket døra inn til stuen da så den ikke flyr rundt i hele huset, men har fortsatt muligheten til å gå ut på egenhånd.

Hva gjør jeg?

Nei, de er ikke farlige. Det værste som kan skje er at den blir redd og biter deg sånn at du får litt rabbies, men det er ikke noe en små-kjapp sprøyte ikke kan fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke påvist rabies hos norsk rev.

Men bidt medfører allikevel stor risiko for infeksjon. Det skal nok dog mye til for at en rev tar livet av deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Det er ikke påvist rabies hos norsk rev.

Men bidt medfører allikevel stor risiko for infeksjon. Det skal nok dog mye til for at en rev tar livet av deg.

Ok, så ikke rabbies men en eller annen annen infeksjon. Infeksjoner er uansett ikke farlige så lenge en kommer seg til legen i god tid. Jeg syns hun skal forsøke å kose med reven når den først er der.

Endret av Maruwan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maruwan

:overrasket:

Ville du kost med en vill ulv?

Ville dyr er svært lite interessert i menneskekontakt, men de er interessert i mat.

Det ville jeg. Tror ikke jeg kunne ha latt være. Først ville jeg gitt den mat over lengre tid (så den kom tilbake), for så å bli mer og mer kjip med maten, snike inn litt kos i histen og pisten og satse på at ulven etterhvert lærte at for å få mat må den kose først.

Hvor fett hadde det ikke vært å ha en semi-tam ulv, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...