Gjest Anonymous Skrevet 18. januar 2004 #1 Del Skrevet 18. januar 2004 men hvordan dynker jeg en kakebunn? har aldri gjort det før... okei nå kan dere le :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 18. januar 2004 #2 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg bruker å dynke dem med en spiseskje. Det er nok mange måter å gjøre det på, og mange ting å dynke kaken med. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 18. januar 2004 #3 Del Skrevet 18. januar 2004 Ikke et dumt spørsmål det vel Jeg pleier å dynke med f.eks appelsinjuice eller kraft fra hermetisk frukt. Vet om de som bruker melk eller fløte også. Det er bare å spre litt av saften/kraften utover kakebunnen etter at den er delt, slik at den holder seg saftig og ikke blir tørr. Ikke bruk for mye, da blir kaken vassen og ekkel. Jeg bruker ofte en liten øse eller en liten skje. Eller så kan du holde en fingrer forran tuten på en flaske og dynke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. januar 2004 #4 Del Skrevet 18. januar 2004 åh tusen takk for svar jenter, dere er flotte!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
simsalabim Skrevet 18. januar 2004 #5 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg bruker en barne tutkopp når jeg dynker kakebunnen,mye lettere å fordele safta utover da syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 18. januar 2004 #6 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg bare heller ut i en spiral, jeg! *easy-peasy* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 18. januar 2004 #7 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg har melk-eller juicekartongen vanlig lukket, men ikke hardt, og så skvetter jeg over bunnen. Hvis jeg bruker saft fra hermetikkboks, så lukker jeg lokket og holder det igjen, mens jeg skvetter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saga Skrevet 19. januar 2004 #8 Del Skrevet 19. januar 2004 men hvordan dynker jeg en kakebunn? har aldri gjort det før... okei nå kan dere le :oops: Er vel ikke noe flaut når man kan være 'Gjest'? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti Skrevet 19. januar 2004 #9 Del Skrevet 19. januar 2004 Jeg bruker vanlig rødsaft, som jeg blander med ca 2 deler vann. For å spre den utover, bruker jeg bare en spiseskje. Funker fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 19. januar 2004 #10 Del Skrevet 19. januar 2004 Jeg bruker en barne tutkopp når jeg dynker kakebunnen' date='mye lettere å fordele safta utover da syns jeg.[/quote'] Genial ide` om jeg får si det sånn!! Jeg har pleid å helle fra en skkje, men da blir det alltid litt her og myyye der liksom... men denne måten skal jeg jammen bruke neste gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 20. januar 2004 #11 Del Skrevet 20. januar 2004 jeg bruker skje. Det trekker seg jo inni hele kaken så om det blir en ekstra skvett gjør ikke så mye for meg.... Ikke for spiserne heller tror jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 21. januar 2004 #12 Del Skrevet 21. januar 2004 Jeg visste det ikke, jeg hadde brukte en spruteflaske jeg. Der ser man min erfaring i kakebakst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pedro Skrevet 22. januar 2004 #13 Del Skrevet 22. januar 2004 Mamman min dynket bunnen med litt tørr sherry eller tørr vermouth. Apelsinsaft eller melk phuu. Det skal vel være kake, ikke bare kliss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 24. januar 2004 #14 Del Skrevet 24. januar 2004 Mamman min dynket bunnen med litt tørr sherry eller tørr vermouth. Apelsinsaft eller melk phuu. Det skal vel være kake, ikke bare kliss. Litt upraktisk dersom det er kake til et barneselskap da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 24. januar 2004 #15 Del Skrevet 24. januar 2004 Har ikke lest alle svarene, men ejg bruker en pensel som ejg dypper i sitronbrus eller annen brus som jeg har tilgjengelig. Ps ikke coca cola Ellers kan du bruke saft, juice eller væske fra hermetiske frukter. Bare husk og ikke dynke den for mye,f or da kan det bli for våt, og det er ikke godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2004 #16 Del Skrevet 24. januar 2004 Melk med litt konjakk i er godt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå