Gå til innhold

Plutselig "ruglete" hud i ansiktet


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Her om dagen våknet jeg med "ruglete" hud på kinnene... Huden min, som pleier å være helt myk og ren, kjentes ut som sandpapir. Nå har det spredd seg til hele ansiktet. Det er ikke rødt eller noenting, men det er ekkelt å ta på, og det ser ikke veldig bra ut... Jeg har ikke brukt noe nytt av make-up eller spist noe annerledes, som jeg husker. Er det kulda? Har aldri opplevd noe sånt før. Eller er det en allergisk reaksjon? Går det bort, eller bør jeg kontakte lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden det plutselig bare dukket opp er det nok en slags reaksjon du har fått. Det beste er å vente en 2-3 dager, droppe alt som heter make-up og se an. Unngå og plukke på huden, la den være mest mulig i fred.

Det er ikke usannsynlig at det kan være en reaksjon på kulden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en reaksjon på kulde, eller du kan ha blitt allergisk mot et av produktene du bruker (det kan skje selv om du ikke har reagert før).

Få deg en vannfri krem til vinterbruk - tror Essex fet krem er det (du får den på apoteket). Den er fryktelig fet, så ikke få sjokk, men den roer ned huden og bygger opp igjen om du har fått en algs allergisk reaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
  • 10 måneder senere...
Gjest minawe

jeg våknet også opp med dette men det er jo sommer :S hva kan det være? det er på kinnen og på halsen og haka :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

jeg våknet også opp med dette men det er jo sommer :S hva kan det være? det er på kinnen og på halsen og haka :S

Dette skjedde meg også i fjor sommer. I tillegg var jeg hoven rundt øynene. Det gikk bort til dagen etter, så jeg konkluderte med at det hadde blitt for mye sol for min lyse hud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minawe

Takk for svar, men mitt har ikke gått over enda desverre. Nå har det blitt mer som sannpapir, det er ikke synlig men jeg kjenner det og er veldig slitsomt. Har fått litt på låra de siste dagene også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...