Floda Skrevet 17. januar 2004 #1 Del Skrevet 17. januar 2004 Vi skal gifte oss på Romerike (nærmere bestemt Ullensaker kirke) neste år. Som innflytter er jeg dessverre lite kjent med selskapslokaler i nærheten, og håper at noen av KGs brukere kan gi meg noen tips. Ja, jeg vet at jeg kan søke både på gulesider og ellers , men nå er jeg spesielt på utkikk etter lokaler som passer til dagen vår: Litt uformelt. Rustikt. Hyggelig. Det burde være et lokale som passer til å ha en peis (selv om det altså ikke trenger å være peis der). Latteren skal runge, vi skal drikke øl og synge og kanskje spise lapskaus eller noe liknende. Jeg er altså ikke på utkikk etter gymsal-liknende steder eller luksuriøse selskapslokaler. Noen som har tips til kresne, rare, lille meg? :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 17. januar 2004 #2 Del Skrevet 17. januar 2004 Kanskje Dragsjøhytta i Nes er tingen? Mer info. finner du her: http://www.opplev-nes.com/VisMedlemmer.asp. Ligger ca. tre mil fra Ullensaker kirke, så det er kanskje litt langt??? Lillerommen (Omtalt på samme nettside) er litt mer "elegant", men ikke fullt så langt unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Floda Skrevet 17. januar 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 17. januar 2004 Wow! Tusen takk for kjapt og relevant tips. Linken skal studeres nøye, måtte bare skynde meg inn og si at tre mil er fullt overkommelig. Å kjøre en halvtimes tid har vi både tid og ork til etter en vielse. (Man kan vel drikke champagne i bilen? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Floda Skrevet 17. januar 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 17. januar 2004 Og der kom den gamle drømmen fram igjen, gitt, om å gifte seg på Nes kirkeruiner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 17. januar 2004 #5 Del Skrevet 17. januar 2004 Det er veldig rustikt og i tillegg har de jo faktisk en DIGER peis! Absolutt ikke et sted jeg ville ha arrangert "et femretters"-bryllup, men til "øl og lapskaus" er det perfekt! (Stil handler jo om å finne kombinasjoner som passer sammen!). Så vidt jeg vet er det ikke så dyrt å leie heller siden det ligger "midt i bushen". Tilgangen på viltkjøtt (Og da særlig elg) i området er meget god, så kanskje dere kunne servere suppelapskaus eller viltgryte kokt på elgkjøtt? Hvis dere vil ha forrett er røkt ørret/laks på flatbrød m/rømme en delikatesse! Tyttebærkrem kan være et dessertforslag! (Kokken har sikkert noen gode ideer, men det er greit å vite litt om hva man har lyst til på forhånd!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 18. januar 2004 #6 Del Skrevet 18. januar 2004 Røde Kors-huset i Lillestrøm (tilhører Skedsmo Røde Kors) er flott, og passer til beskrivelsen din. Ligger i Lillestrøm sentrum. Vi hadde bryllupsfestene våre der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinzia Skrevet 18. januar 2004 #7 Del Skrevet 18. januar 2004 Trugstad gård på Nannestad er visstnok veldig flott med nydelig mat.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Floda Skrevet 18. januar 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 18. januar 2004 Spennende! Jeg skjønner at jeg må ringe litt rundt til uka og få mer informasjon om disse stedene dere nevner. Tusen takk for tipsene jeg har fått så langt! Pusekatt: Har du bilder fra festen? Sånn at jeg får smugtittet på lokalet, tenkte jeg. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catlin Skrevet 19. januar 2004 #9 Del Skrevet 19. januar 2004 Hei Floda ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå