Gå til innhold

Hvordan sette på plass ei dame?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du har to muligheter. Enten så viser du forståelse når hun er helt urimelig, så tar du konfrontasjonen når hun har roet seg og ikke like emosjonell. Ellers så tar du konfrontasjonen der og da. Sier noe som:

Kjære, jeg forstår hva du sier og hva du føler, men du er ganske urimelig nå, og det finner jeg meg ikke i.

Har hørt om folk som kjører damen opp etter veggen og kysser henne når hun er emosjonell. Tror det kan funke ganske bra også.

Hehe, til det siste der. Var det ikke Oscar Wilde som sa at menn burde elske kvinner, ikke forstå dem?

De andre strategiene du nevner er også ok. Selv foretrekker jeg å ta konfrontasjonen der og da. Det viktigste er at det blir en konfrontasjon, dvs. at hun ikke slipper unna med oppførselen sin. Selv om det burde være unødvendig å sette et voksent menneske på plass.

Dette gjelder selvsagt andre veien også, når det er mannen som er urimelig.

Endret av Flanør
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest both ways

Jeg vil si det er en forskjell mellom, på den ene siden å ønske at partneren har selvrespekt og integritet nok til at han eller hun står opp for seg selv og sier i fra, og på den andre siden å ønske at partneren er en autoritetsfigur som setter en på plass slik en far gjør med sitt barn, f.eks. ved å provosere frem en ønsket reaksjon. Da gjør man seg selv til et uansvarlig barn, og partneren til en forelder.

Det første er greit, det andre er det ikke.

Ja, akkurat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Hehe, til det siste der. Var det ikke Oscar Wilde som sa at menn burde elske kvinner, ikke forstå dem?

Sikkert :P, jeg så en video på 10 min av en spirituell guru som preiket masse om feminitet og maskulinitet og energibalanse xD. Så sa han at når damene var emosjonell skulle du bare ta hun å kysse henne, og alle damene i salen bare aaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh. Så jeg syntes det virket troverdig xD

De andre strategiene du nevner er også ok. Selv foretrekker jeg å ta konfrontasjonen der og da. Det viktigste er at det blir en konfrontasjon, dvs. at hun ikke slipper unna med oppførselen sin. Selv om det burde være unødvendig å sette et voksent menneske på plass.

Kommer helt ann på situasjonen for min del. Er vi blant venner så hadde jeg aldri tatt det foran dem, det hadde skapt dårlig stemmning. Er vi alene derimot kunne jeg ha tatt det der og da, men dersom hun er helt emosjonell og ikke hører etter så ser jeg heller ikke helt vitsen med å ta det da. Kommer langt med å vise forståelse xD

Endret av .-L-.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert :P, jeg så en video på 10 min av en spirituell guru som preiket masse om feminitet og maskulinitet og energibalanse xD. Så sa han at når damene var emosjonell skulle du bare ta hun å kysse henne, og alle damene i salen bare aaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh. Så jeg syntes det virket troverdig xD

Kommer helt ann på situasjonen for min del. Er vi blant venner så hadde jeg aldri tatt det foran dem, det hadde skapt dårlig stemmning. Er vi alene derimot kunne jeg ha tatt det der og da, men dersom hun er helt emosjonell og ikke hører etter så ser jeg heller ikke helt vitsen med å ta det da. Kommer langt med å vise forståelse xD

Et godt stykke på vei enig med deg her. Vil jo ikke drite henne ut foran venner ved å sette henne på plass, så da er det bedre å si til henne at vi tar den diskusjonen senere. En må jo også ta hensyn til resten av selskapet, ikke hyggelig å få utsikt fra orkesterplass til noe så privat som en parkrangel. Det verste er likevel når du av hensyn til henne foreslår å utsette diskusjonen og hun tross dette insisterer på å ta den her og nå foran hennes eller dine venner. Da har man valget mellom å gjøre dette selv om det er pinlig på hennes vegne, eller å gå -med løfte om at dette får hun ikke slippe unna med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Det verste er likevel når du av hensyn til henne foreslår å utsette diskusjonen og hun tross dette insisterer på å ta den her og nå foran hennes eller dine venner. Da har man valget mellom å gjøre dette selv om det er pinlig på hennes vegne, eller å gå -med løfte om at dette får hun ikke slippe unna med.

Jeg tror faktisk jeg hadde offret meg i den situasjonen. Hadde tatt støyten og heller vært steik forbanna på henne etterpå xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du løfter henne opp, og setter henne oppå en høy kommode sånn at hun ikke kommer seg ned igjen :jepp:

Kvinner kan som kjent ikke klatre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

En mann som kan løfte meg opp fra misjonæren og sette meg ned på fanget hans i sofaen, cowgirl-stil :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mener vel at mannen har ryggrad og ikke bare legger seg på rygg og godtar alt kvinnen sier eller gjør.

Det er det jeg tenker også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si det er en forskjell mellom, på den ene siden å ønske at partneren har selvrespekt og integritet nok til at han eller hun står opp for seg selv og sier i fra, og på den andre siden å ønske at partneren er en autoritetsfigur som setter en på plass slik en far gjør med sitt barn, f.eks. ved å provosere frem en ønsket reaksjon. Da gjør man seg selv til et uansvarlig barn, og partneren til en forelder.

Det første er greit, det andre er det ikke.

Hva mener du med at det andre ikke er greit, det er tenningsmønsteret for noen, og sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...