Gå til innhold

Hvordan sette på plass ei dame?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Damer som sier at de vil ha en mann som kan sette hu på plass når hu trenger det. Hva mener dem med det? Og hvordan setter man dem på plass???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke. Jeg vil ikke ha en partner som "setter meg på plass", som om jeg var et uskikkelig barn.

Oppdragelse fikk jeg av min mor.

Eller er det i senga vi snakker om her?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mener vel at mannen har ryggrad og ikke bare legger seg på rygg og godtar alt kvinnen sier eller gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke. Jeg vil ikke ha en partner som "setter meg på plass", som om jeg var et uskikkelig barn.

Oppdragelse fikk jeg av min mor.

Eller er det i senga vi snakker om her?

nei. ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

For meg vil det si at hvis jeg oppfører meg som en irrasjonell kjerring så er han ikke redd for å si ifra.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg vil det si at hvis jeg oppfører meg som en irrasjonell kjerring så er han ikke redd for å si ifra.

Enig her :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg vil det si at hvis jeg oppfører meg som en irrasjonell kjerring så er han ikke redd for å si ifra.

men hvorfor må han si fra til deg og hvorfor oppfører du deg sånn? er du et trassig barn og han pappaen din?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

men hvorfor må han si fra til deg og hvorfor oppfører du deg sånn? er du et trassig barn og han pappaen din?

Nei.

Dette går jo andre veien også, jeg sier ifra hvis han oppfører seg som en idiot. Følelser er ikke alltid rasjonelle, det har ingenting med oppdragelse eller trassige barn å gjøre, men man lærer jo så lenge man lever. Uten feedback fra andre rundt seg så utvikler man seg iallefall ikke, jeg synes det er bedre å ha noen som sier ifra, enn noen som bare lar meg ture frem som jeg vil.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ha en som setter meg på plass.

Alle vil ha en som setter dem på plass. Oppfører man seg urimelig fortjener man å høre det, enten man er mann eller kvinne. Alternativet er at gubben lar deg ture frem akkuratt som du vil uten å sette noen krav. Sånne menn er det ingen som respekterer, ihvertfall ikke dere kvinner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest both ways

Alle vil ha en som setter dem på plass. Oppfører man seg urimelig fortjener man å høre det, enten man er mann eller kvinne. Alternativet er at gubben lar deg ture frem akkuratt som du vil uten å sette noen krav. Sånne menn er det ingen som respekterer, ihvertfall ikke dere kvinner.

Ja, det er jeg enig i, oppfører man seg som et troll så er det greit å få høre det. Det er vel begrepet "sette på plass" som høres ille ut, høres vel verre ut enn det er. For vi sier jo fra til hverandre hvis vi oppfører oss dårlig, i utgangspunktet vet vi jo når vi drar den litt for langt men greit at noen sier fra også, ikke lar seg overkjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klippe

Det er når kjerringa ubevisst bruker sin seksualitet for enten å få sin vilje eller bare tester gubben at hun innerst inne ønsker å bli satt på plass, all makt får en del av sin virkning – og ikke den minst viktige delen – fra miserkjennelse av mekanismene makten er basert på som Pierre Bourdieu sier.

Spør kjerringa om det så svarer hun selvsagt nei, det er her mange ønsker å bli satt på plass ettersom det de gjør er og blir kokettering. Det er en kjent hersketeknikk å kommunisere noe uten å ta ansvar for det, og med det legge den byrden over på den som tolker. Forstår gubben ikke uforstanden så begynner noen kjerringer å gråte, noen ganger så blir det feil å trøste ettersom dette er ren manipulasjon og da havner en inn i en annen kjent kvinnelig hersketeknikk.. intriger.

Da er det mindgames for alle penga... "se på meg!!!" og så kommer det noe drittslenging om at en ikke forstår henne eller så slår hun deg i ren frustrasjon over at en ikke tar tilbake og er så forståelsesfull (tøffel).

Det hele ender med at en bruker mye tid og energi på trivialiteter ettersom det kommuniserer mye og i mange retninger, noe som er lite meningsfylt og gir lite preg av positiv dialog. Å bestride selvfølgeligheter, blande sammen årsak og virkning og å trekke ulogiske slutninger er viktige elementer i dette å være ei kjerring som etterhvert fordømmer alt gubben gjør ettersom han er en idiot som ikke forstår noen verdens ting.

Helene Uri som er språkviter hevder at i parforhold bruker kvinner ofte hersketeknikker. Hun nevner følgende teknikker som ofte brukes av kvinner:

1.) Intriger

2.) Kvinnelig intuisjon: tolkning av kropsspråket, innbilning og følelse av ting

3.) Gråt: bruk av tårer som våpen

4.) Offerspill: sykdom, graviditet og andre tilstander brukes som for å få viljen sin.

5.) Geskjeftighet: blander seg i andres konflikter og problemer. Tar parti uten at noen har bedt om det.

6.) Sladder

7.) Autroitetshat: alle autoritet anses som overgrep.

Innenfor husets fire vegger går maktkamper gående mellom ektefeller og barn – alle om hverandre. Foreldre bruker hersketeknikker for å kontrollere barna sine. Dette kan skje ved for eksempel manipulasjon av følelser og gråt. I forhold til barn, omsorg og forbruk ser man gjerne at kvinnen er den rådende parten. Dersom mannen skulle driste seg til noe er beskjeden klar: DETTE ER MITT BORD!

Hvordan skal gubben trumfe dette esset (barna)?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Alle vil ha en som setter dem på plass. Oppfører man seg urimelig fortjener man å høre det, enten man er mann eller kvinne. Alternativet er at gubben lar deg ture frem akkuratt som du vil uten å sette noen krav. Sånne menn er det ingen som respekterer, ihvertfall ikke dere kvinner.

Nei, jeg vil ikke ha en som setter meg på plass, korrigerer meg eller prøver å oppdra meg. Jeg vil ha en som har egne meninger og tør å stå for dem, men jeg handler alltid etter beste evne og mening og trenger derfor ikke å bli satt på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg vil ikke ha en som setter meg på plass, korrigerer meg eller prøver å oppdra meg. Jeg vil ha en som har egne meninger og tør å stå for dem, men jeg handler alltid etter beste evne og mening og trenger derfor ikke å bli satt på plass.

Du motsier deg selv i dette innlegget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Du motsier deg selv i dette innlegget.

Nei, det gjør jeg ikke. Det er forskjell på å fortelle noen at man er uenig og å sette dem på plass.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil si det er en forskjell mellom, på den ene siden å ønske at partneren har selvrespekt og integritet nok til at han eller hun står opp for seg selv og sier i fra, og på den andre siden å ønske at partneren er en autoritetsfigur som setter en på plass slik en far gjør med sitt barn, f.eks. ved å provosere frem en ønsket reaksjon. Da gjør man seg selv til et uansvarlig barn, og partneren til en forelder.

Det første er greit, det andre er det ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer som sier at de vil ha en mann som kan sette hu på plass når hu trenger det. Hva mener dem med det? Og hvordan setter man dem på plass???

Du løfter henne opp, og setter henne oppå en høy kommode sånn at hun ikke kommer seg ned igjen :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Damer som sier at de vil ha en mann som kan sette hu på plass når hu trenger det. Hva mener dem med det? Og hvordan setter man dem på plass???

Du har to muligheter. Enten så viser du forståelse når hun er helt urimelig, så tar du konfrontasjonen når hun har roet seg og ikke like emosjonell. Ellers så tar du konfrontasjonen der og da. Sier noe som:

Kjære, jeg forstår hva du sier og hva du føler, men du er ganske urimelig nå, og det finner jeg meg ikke i.

Har hørt om folk som kjører damen opp etter veggen og kysser henne når hun er emosjonell. Tror det kan funke ganske bra også.

Endret av .-L-.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Jeg vil si det er en forskjell mellom, på den ene siden å ønske at partneren har selvrespekt og integritet nok til at han eller hun står opp for seg selv og sier i fra, og på den andre siden å ønske at partneren er en autoritetsfigur som setter en på plass slik en far gjør med sitt barn, f.eks. ved å provosere frem en ønsket reaksjon. Da gjør man seg selv til et uansvarlig barn, og partneren til en forelder.

Det første er greit, det andre er det ikke.

Her sa du det jeg ville frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...