Gå til innhold

Hjemmelaget pizza.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Triksene mine er:

- Tynn-tynn bunn bakt med pizzamel.

- Tomatsaus laget fra grunnen, kokt lenge. Med plommetomater, urter, god olivenolje, hvitløk, sukker og maldonsalt. (varierer tomatsausen en del, hender også jeg lager hvit pizza, eller peanøttsaus-pizza)

- Forstekt bunn

- Pizza stekes på makstemperatur.

Fyll:

- Mozaraella + parmaskinke + ruccola

- Biffstrimler og gorgonzola

- Peanøttsaus, peanøtter og marinert kylling, paprika

- biffstrimler, gorgonzola og pesto.

- chorizo, cherrytomater og oliven.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En av mine favoritter er pizza med:

tynn bunn

tomatsaus

masse hvitløk

løk

skinke

mozarella

ruccola og litt rømme på etter steking

Skrevet

Klassisk italiensk med tynn bunn og tomatsaus og mozzarella.

Men etter steking toppes den med rucola, spekeskinke og parmesan (høvlet i store flak).

Skrevet

It's all in the sauce! Steke hakket hvitløk, ha over hakkede tomater (hermetiske), finhakket ruccola, timian, gjerne en buljongterning, pepper og raspet parmesan (jeg trenger ikke salt siden buljongterningen er såpass salt), og lar sausen godgjøre seg en god stund. Den skal tykne bra. Oppå liker meg mozzarella, mer hakket hvitløk, purreløk skjært i tynne skiver og cherrytomater, med litt olivenolje, raspet parmesan, timian og salt/pepper på toppen. Bunnen skal være tynn. Har fersk ruccola over, og noen ganger rømme. Jeg har ikke funnet på dette underverket selv, men fant oppskriften på niotillfem sin blogg en gang i tiden. Blir aldri lei, men noen ganger smaker utmerket med kun tomatpure, kjøttdeig, løk, cherrytomat og raspa gulost ;)

• Liker 2
Skrevet

Dette fyllet fikk jeg oppskiften på av min mor for bare 1 mnd siden og den er supergod!

pizzabunn

kjøttdeig

løk

paprika

bacon

pepperoni

peppes pizzasaus

litt vann

revet ost på toppen

salt og pepper

biffkrydder

paprikakrydder

chili explosion krydder

vannvittig mye smak som bare ekploderer i munnen som en stor smaksbombe, utrolig godt!

• Liker 1
Skrevet

Tacokjøttdeig, løk og mais. Nam!!

AnonymBruker
Skrevet

Pizzabunn

ca 3 dl vann

2 ss olje

en klype salt

bitte bitte bitte bittelitt sukker

hvetemel

bittelitt oregano

Fyll:

Blanding av mozarella, norwegia og cheddar

pepperoni

grillet paprika

marinert kyllingfilet

filetbacon

rømmedressing:

1/2 boks rømme

2 ss majones

litt salt

litt pepper

biiiiiittelitt sukker

1 hvitløksfedd

Lar rømmen stå og godgjøre seg mens deigen hever

Serverer alltid pizzaen med en frisk salat ved siden av, gjerne bestående av grønn salat, ruccola og ferske skiver tomat

NAM! :)

• Liker 3
Skrevet

Min hemmelighet i pizzasausen er en liten dæsj med balsamicoeddik i (i vanlig, tomatbasert saus). Mmm, helt nydelig! Også å bruke masse tomat, men koke den godt ned. Da blir det bedre smak på.

• Liker 1
Skrevet

lager alltid pizza med grov bunn jeg, litt sunnere og smaker nydelig

• Liker 1
Skrevet

Jeg lager rett og slett en halvgrov bunn, bare hiver oppi litt fullkornsmel og vanlig sikta hvetemel.

Og mens den hever seg steker jeg kjøttdeig som jeg krydrer litt med salt og pepper og noe chili krydder.

Når det er stekt, tømmer jeg over sånn "taco pizzafyll" pose fra Toro! Og en liten kartong med Eldorado hakkede tomater m/basilikum & oregano.

Når fyllet er lagt på pizzaen, pleier jeg å ha på ananas og en del ost.

Enkelt, greit og kjempegodt :happy:

Skrevet

Mine triks er å ha oregano i pizzabunnen. Lar bunnen heve på brettet i tillegg til vanlig heving. Kjevler (jeg bruker bare hendene) deigen ut på brett, men tar den på rist etterpå og steiker nederst i ovnen. Har olje oppå bunnen før jeg tar på sausen. Bruker mange forskjellige oster. Pensle hvitløkssmør på pizzaskorpen er også godt.

Jeg spiser ikke kjøtt, men samboer bruker ofte tacorester, andre kjøttrester eller bacon (legges på rå) på pizzaen.

:)

Skrevet

Min hemmelighet?

Drikk ham full nok, så syns han alt smaker fantastisk uansett ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt anis i pizzasausen gjør susen=)

Ellers er det ofte marinert svinekjøtt, purre og paprika/bacon, hjemmelagede kjøttboller med hvitløk og persille, løk og bacon.

Skrevet

bernaise? jøss det har jeg aldri hørt om..

Kanskje jeg må teste ut det en gang da :)

Veldig mange pizzarestauranter som har minst en pizza med bernais.

Skrevet

Jeg lager pizzabunn med hvitløk, ramsløk og oregano (noen ganger litt finhakkede soltørkede tomater)

Lager også pizzasausen selv.

Noen ganger dropper jeg pizzasausen på bunnen og smører heller på litt olivenolje.

Veldi godt med nachos på pizzaen. Legger de på rett før pizzaen er ferdig så de bare blir gode og varme og ikke svidde.

Gjerne med tacokjøttdeig på bunnen, rødløk og hot salsa

Min favoritt er bunn med saus og mozarella

Når pizzaen er ferdig stekt så har jeg på spekeskinke og ruccola, samt ristede pinjekjerner

Når jeg er skikkelig syk og ikke har noen matlyst så lager jeg skikkelig bombe av en pizza (vet Peppes har noe lignende)

Tykk bunn, ost, kjøttstrimler, pommes, bernais, ruccola, rødløk og litt ost på toppen igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Tynn bunn med masse god olivenolje, tomatsaus, mozarella, jarlsbergost, pepperoni, løk og paprika.

Stek så på maks varme i 6-7 minutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...