Athene Skrevet 29. mars 2012 #21 Skrevet 29. mars 2012 Triksene mine er: - Tynn-tynn bunn bakt med pizzamel. - Tomatsaus laget fra grunnen, kokt lenge. Med plommetomater, urter, god olivenolje, hvitløk, sukker og maldonsalt. (varierer tomatsausen en del, hender også jeg lager hvit pizza, eller peanøttsaus-pizza) - Forstekt bunn - Pizza stekes på makstemperatur. Fyll: - Mozaraella + parmaskinke + ruccola - Biffstrimler og gorgonzola - Peanøttsaus, peanøtter og marinert kylling, paprika - biffstrimler, gorgonzola og pesto. - chorizo, cherrytomater og oliven. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #22 Skrevet 29. mars 2012 En av mine favoritter er pizza med: tynn bunn tomatsaus masse hvitløk løk skinke mozarella ruccola og litt rømme på etter steking
Dolce Skrevet 29. mars 2012 #23 Skrevet 29. mars 2012 Klassisk italiensk med tynn bunn og tomatsaus og mozzarella. Men etter steking toppes den med rucola, spekeskinke og parmesan (høvlet i store flak).
Belle de Jour Skrevet 29. mars 2012 #24 Skrevet 29. mars 2012 It's all in the sauce! Steke hakket hvitløk, ha over hakkede tomater (hermetiske), finhakket ruccola, timian, gjerne en buljongterning, pepper og raspet parmesan (jeg trenger ikke salt siden buljongterningen er såpass salt), og lar sausen godgjøre seg en god stund. Den skal tykne bra. Oppå liker meg mozzarella, mer hakket hvitløk, purreløk skjært i tynne skiver og cherrytomater, med litt olivenolje, raspet parmesan, timian og salt/pepper på toppen. Bunnen skal være tynn. Har fersk ruccola over, og noen ganger rømme. Jeg har ikke funnet på dette underverket selv, men fant oppskriften på niotillfem sin blogg en gang i tiden. Blir aldri lei, men noen ganger smaker utmerket med kun tomatpure, kjøttdeig, løk, cherrytomat og raspa gulost 2
^me^ Skrevet 30. mars 2012 #25 Skrevet 30. mars 2012 Dette fyllet fikk jeg oppskiften på av min mor for bare 1 mnd siden og den er supergod! pizzabunn kjøttdeig løk paprika bacon pepperoni peppes pizzasaus litt vann revet ost på toppen salt og pepper biffkrydder paprikakrydder chili explosion krydder vannvittig mye smak som bare ekploderer i munnen som en stor smaksbombe, utrolig godt! 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #27 Skrevet 30. mars 2012 Pizzabunn ca 3 dl vann 2 ss olje en klype salt bitte bitte bitte bittelitt sukker hvetemel bittelitt oregano Fyll: Blanding av mozarella, norwegia og cheddar pepperoni grillet paprika marinert kyllingfilet filetbacon rømmedressing: 1/2 boks rømme 2 ss majones litt salt litt pepper biiiiiittelitt sukker 1 hvitløksfedd Lar rømmen stå og godgjøre seg mens deigen hever Serverer alltid pizzaen med en frisk salat ved siden av, gjerne bestående av grønn salat, ruccola og ferske skiver tomat NAM! 3
Scherbatsky Skrevet 1. april 2012 #28 Skrevet 1. april 2012 Min hemmelighet i pizzasausen er en liten dæsj med balsamicoeddik i (i vanlig, tomatbasert saus). Mmm, helt nydelig! Også å bruke masse tomat, men koke den godt ned. Da blir det bedre smak på. 1
Wednesday Skrevet 1. april 2012 #29 Skrevet 1. april 2012 lager alltid pizza med grov bunn jeg, litt sunnere og smaker nydelig 1
Minttu Skrevet 1. april 2012 #30 Skrevet 1. april 2012 Jeg lager rett og slett en halvgrov bunn, bare hiver oppi litt fullkornsmel og vanlig sikta hvetemel. Og mens den hever seg steker jeg kjøttdeig som jeg krydrer litt med salt og pepper og noe chili krydder. Når det er stekt, tømmer jeg over sånn "taco pizzafyll" pose fra Toro! Og en liten kartong med Eldorado hakkede tomater m/basilikum & oregano. Når fyllet er lagt på pizzaen, pleier jeg å ha på ananas og en del ost. Enkelt, greit og kjempegodt :happy:
Gjest Eld Skrevet 1. april 2012 #31 Skrevet 1. april 2012 Mine triks er å ha oregano i pizzabunnen. Lar bunnen heve på brettet i tillegg til vanlig heving. Kjevler (jeg bruker bare hendene) deigen ut på brett, men tar den på rist etterpå og steiker nederst i ovnen. Har olje oppå bunnen før jeg tar på sausen. Bruker mange forskjellige oster. Pensle hvitløkssmør på pizzaskorpen er også godt. Jeg spiser ikke kjøtt, men samboer bruker ofte tacorester, andre kjøttrester eller bacon (legges på rå) på pizzaen.
Sweet77 Skrevet 1. april 2012 #32 Skrevet 1. april 2012 Min hemmelighet? Drikk ham full nok, så syns han alt smaker fantastisk uansett 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #33 Skrevet 1. april 2012 Litt anis i pizzasausen gjør susen=) Ellers er det ofte marinert svinekjøtt, purre og paprika/bacon, hjemmelagede kjøttboller med hvitløk og persille, løk og bacon.
Ryvre Skrevet 1. april 2012 #34 Skrevet 1. april 2012 bernaise? jøss det har jeg aldri hørt om.. Kanskje jeg må teste ut det en gang da Veldig mange pizzarestauranter som har minst en pizza med bernais.
Ryvre Skrevet 1. april 2012 #35 Skrevet 1. april 2012 Jeg lager pizzabunn med hvitløk, ramsløk og oregano (noen ganger litt finhakkede soltørkede tomater) Lager også pizzasausen selv. Noen ganger dropper jeg pizzasausen på bunnen og smører heller på litt olivenolje. Veldi godt med nachos på pizzaen. Legger de på rett før pizzaen er ferdig så de bare blir gode og varme og ikke svidde. Gjerne med tacokjøttdeig på bunnen, rødløk og hot salsa Min favoritt er bunn med saus og mozarella Når pizzaen er ferdig stekt så har jeg på spekeskinke og ruccola, samt ristede pinjekjerner Når jeg er skikkelig syk og ikke har noen matlyst så lager jeg skikkelig bombe av en pizza (vet Peppes har noe lignende) Tykk bunn, ost, kjøttstrimler, pommes, bernais, ruccola, rødløk og litt ost på toppen igjen.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #36 Skrevet 1. april 2012 Tynn bunn med masse god olivenolje, tomatsaus, mozarella, jarlsbergost, pepperoni, løk og paprika. Stek så på maks varme i 6-7 minutter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå