snoker Skrevet 29. mars 2012 #1 Skrevet 29. mars 2012 Her i huset har vi hjemmelaget pizza hver fredag istede for taco som så mange andre har. Men vi er nok litt kjedelige i fyllet. Min kjære bruker karbonade deig og kjøttedeigsaus+ ost. Jeg bruker kyllingfilet med tandorry marinade, masse mais, ananas og ost.. Jeg vil gjerne variere litt mer på både min og han sin men vi er en smule kresene (jeg liker ikke farse og han liker ikke så mye grønt). Hva bruker du som fyll på pizzan?
Gjest "gjest" Skrevet 29. mars 2012 #3 Skrevet 29. mars 2012 Gorgonzola, pølse, løk, sopp, og så bernaise etter steking. 1
snoker Skrevet 29. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 29. mars 2012 Gorgonzola, pølse, løk, sopp, og så bernaise etter steking. bernaise? jøss det har jeg aldri hørt om.. Kanskje jeg må teste ut det en gang da
skruf Skrevet 29. mars 2012 #5 Skrevet 29. mars 2012 Jeg lagde hvit pizza for ikke så lenge siden, den var knallgod å skal gjentas i morgen! Lagde fyll av stekt kylling og stekt sopp, hadde i creme fraice og gorgonzola, lot det koke litt. Hadde på fyllet, deretter ei blanding av jarlsberg og mozarella. Og pepperoni på toppen. Bruker forresten alltid å lage grov pizzabunn av fibramel. 1
skruf Skrevet 29. mars 2012 #6 Skrevet 29. mars 2012 Gorgonzola, pølse, løk, sopp, og så bernaise etter steking. Og etter å ha lest dette så skal jeg lage bernaise til å ha oppå........pokker, nå ble jeg sulten!!! 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #7 Skrevet 29. mars 2012 Jeg for min del syntes vel gorgonzola, pølse og béarnaise hørtes litt... too much ut. Foråsidetsånn. 7
Gjest Survival Skrevet 29. mars 2012 #8 Skrevet 29. mars 2012 Jeg bruker rester fra kjøleskapet hver gang jeg lager pizza. Det er sjeldent jeg lager den klassiske norske pizzaen med bolognese. Noen av mine favoritter er; Tynn, grov bunn, tomatsaus, marinerte kyllingstrimler, rødløk, skogbacon og mozzarella. Har ruccola oppå når pizzaen er ferdigstekt. Tynn bunn med tomatsaus, god skinke (serrano for eksempel) eller pepperoni, ost og ananas. Tykk bunn med tomatsaus, ost, biffstrimler, løk, grønn paprika. Tykk bunn med tacosaus, tacokjøttdeig, mais, løk, ost og nachochips. 2
Gjest Glenfarclas Skrevet 29. mars 2012 #9 Skrevet 29. mars 2012 Trenger ikke være avansert. Pepperoni og paprika? Jeg lager forresten alltid sausen selv: Varmer løk og hvitløk i gryte med smør, har oppi diverse krydder, mellom annet karri. og så tomatpuré og litt vann. Det er jo helst i krydderbruken at man kan variere da, men man kan også "lure" raspet gulrot eller noe i sausen. Noe å tenke på for han som ikke liker grønt så godt? :gjeiper:
Mr. Jones Skrevet 29. mars 2012 #10 Skrevet 29. mars 2012 Først og fremst, lag alt fra bunnen av. Bruker denne deigen og pizzasaus: Se her! På pizzaen har jeg enten kjøttdeig eller vanlig kokt skinke i strimler, champignon, kanskje noen tomatskiver og (rød)løk. Etter at den er stekt strør jeg over kål(!) og hjemmelaget hvitløksdressing. Dressing: Noe rømme Et par fedd hvitløk salt og pepper Åmmnommnomm! 1
snoker Skrevet 29. mars 2012 Forfatter #11 Skrevet 29. mars 2012 Takk for flotte tips Gulrot skal raspes i sausen som blir hjemmelaget i morgen Kanskje han ikke merker annet enn at det er godt
Strikkemamma Skrevet 29. mars 2012 #12 Skrevet 29. mars 2012 Pizzabunn, ketchup, kjøttdeig, bacon, løk, ost og krydder *sikle*
Gjest Survival Skrevet 29. mars 2012 #13 Skrevet 29. mars 2012 For all del ikke glem urtene! Jeg glemte å nevne det, men det er kanskje åpenlyst for alle. Jeg mener uansett at krydder og urtene er det viktigste med hele pizzaen, nesten. 1
Gjest snoopy_93 Skrevet 29. mars 2012 #14 Skrevet 29. mars 2012 Jeg er nok litt orginal og kjedelig jeg også, men når jeg er hos foreldrene mine og passer katten så pleier jeg å mikse sammen en deig + fyll osv. Fyllet pleier å bestå av; Tomat-puré + pizzafyll og vann (sånn fra pose) Mais, champignon, kjøttdeig/pølse/skinke, ost, oregano, pepper osv. Jeg kan putte det meste på en pizza, må bare tenke igjennom hva jeg setter sammen av forskjellige ting. Tror faktisk jeg skal prøve meg på kjøttboller neste gang!
Gjest Glenfarclas Skrevet 29. mars 2012 #15 Skrevet 29. mars 2012 For all del ikke glem urtene! Jeg glemte å nevne det, men det er kanskje åpenlyst for alle. Jeg mener uansett at krydder og urtene er det viktigste med hele pizzaen, nesten. Hvilke bruker du?
Gjest Survival Skrevet 29. mars 2012 #16 Skrevet 29. mars 2012 Hvilke bruker du? Hvis jeg har friske urter holder det med basilikum og oregano, i tillegg til de krydderne som er i tomatsausen. Men siden friske urter er veldig sesongbasert bruker jeg å lage mitt eget pizzakrydder. I det er det dillpepper, oregano, basilikum, litt timian, litt paprikapulver og litt salt. Jeg strør krydderet oppå osten før den stekes!
Gjest Cecilia L Skrevet 29. mars 2012 #17 Skrevet 29. mars 2012 Tynn og elastisk bunn bakt med durumhvete. Hjemmelaget tomatsaus med tomater, løk, hvitløk, raspet gulrot, fersk chili. Kjøres i blender når den har putret en stund og smakes til med litt sukker og salt. Bruker forskjellige typer oster, gjerne mozzarella som base og noen klatter med blåmuggost. Topping er tager hva jeg haver, gjerne en sterk og god pølse, noen cashewnøtter, paprika, artisjokker i skiver, rødløk +++. Sterk varme, tynn bunn på forvarmet plate eller pizzastein. Hakker alltid masse fersk basilikum på toppen. Nam!
Djungelvrål Skrevet 29. mars 2012 #18 Skrevet 29. mars 2012 Blander litt av fetaost-oljen i pizzagrønnsakene. Den gir så god smak og da slipper grønnsakene å bli tørre av stekingen. Også masse baken, pizza er ikke godt uten bacon.
Gjest Glenfarclas Skrevet 29. mars 2012 #19 Skrevet 29. mars 2012 Blander litt av fetaost-oljen i pizzagrønnsakene. Den gir så god smak og da slipper grønnsakene å bli tørre av stekingen. Genialt! Du tenker de grønnsakene som man har oppå osten, sant? Survival: Fine kryddertips!
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #20 Skrevet 29. mars 2012 Jeg for min del syntes vel gorgonzola, pølse og béarnaise hørtes litt... too much ut. Foråsidetsånn. Enig! Det hørtes skikkelig ekkelt ut!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå