Gå til innhold

Dagboken til Alfa

Alfa

Anbefalte innlegg

Ja er veldig mye alene, og jeg vet at jeg går og grubler litt for mye. Behandleren jeg hadde sist er på ferie og kommer tilbake den 6.august. Da skal jeg høre med henne om hun vet noe mer ang overføringen av behandlingen. Jeg flytter jo til en ny by og derfor går jeg ikke til psykolog for øyeblikket. Jeg har ikke hørt noe fra en eventuell ny psykolog enda, og er forberedt på å vente litt til, det er bare litt tungt nå.

Men Aldrisur, hvordan går det? Flere brunsnegler i sikte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen brunsnegler i sikte når sola skinner! Men om morgenen når jeg går til jobben, ser jeg meg godt for før jeg setter ned foten. :fnise:

Ja, du får vel vente til 6. august. Men da bør du kanskje ta kontakt med henne og få noen råd om hva du bør gjøre videre. Det er så rart Alfa, vi kjenner jo ikke hverandre, egentlig, men jeg liker så godt måten du er på, og synes du virker både modig og tapper midt oppi all det vanskelige du går i gjennom.

:klem1:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen brunsnegler i sikte når sola skinner! Men om morgenen når jeg går til jobben, ser jeg meg godt for før jeg setter ned foten. :fnise:

Ja, du får vel vente til 6. august. Men da bør du kanskje ta kontakt med henne og få noen råd om hva du bør gjøre videre. Det er så rart Alfa, vi kjenner jo ikke hverandre, egentlig, men jeg liker så godt måten du er på, og synes du virker både modig og tapper midt oppi all det vanskelige du går i gjennom.

:klem1:

Vet du, Aldrisur, nå fikk jeg faktisk litt tårer i øynene. Det var så hyggelig sagt :smilorange: Jeg liker veldig godt måten du er på også. Det er så godt å vite at om jeg er ensom så er det i hvertfall noen å prate med her på KG. I godt og vondt! Jeg er kjempeglad for at du stakk hodet innom dagboen min :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også glad for at du har en dagbok. :hjerter_rundt: Men du, send meg en PM når du føler at det kan bli litt "heavy" å ta opp ting i dagboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å lese at du har en tung periode nå, Alfa :( Det er ikke lett å vite hva man skal si når livet er vanskelig.

Når du nevner at du ikke kan nyte det som er bra, inni deg, så tenker jeg på om det ha noe med at du føler en forventning om at du skal ha det så og så bra, fordi det er sommer og fordi det er sol og du føler at alle andre har det så bra? Jeg tror mange går rundt med en slik følelse jeg, og jeg tror ikke det er uvanlig å få tøffe perioder når alle andre tilsynelatende har det fint rundt seg.

Kanskje du kan prøve å tenke på dette som symptomer på at du sliter, på samme måte som man hoster hvis man er forkjølet, eller har vondt i armen hvis du har forstrukket noe? Det er ikke din feil. Du skal ikke føle slik eller slik. Det finnes ingen mal. Du føler det du føler, og du skal ikke prestere for å være bra nok. Du er bra nok akkurat slik du er! :blomst:

Jeg vet godt at dette er mye lettere sagt enn gjort. Jeg vet altfor godt hvor vanskelig det er å ikke bli absorbert av det som er vondt og vanskelig. Men, kanskje kan det hjelpe å lese det likevel?

Håper dagen din blir ok, Alfa! :klemmer: Jeg er også veldig glad for at du har dagbok her inne :blomst:

Endret av Rumle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for fine tanker Rumle :hjerte:

ja, jeg føler veldig på at det er sommer og er ganske stødig på at det er med på å få meg til å føle meg dårlig. Jeg har jo lyst til å ha det gøy og fint nå som det er sol ute. Man gleder seg til sommeren hele året. Jeg blir ofte nedfor om vinteren pga mørket, og i fjor tenkte jeg at det helt sikkert blir bedre når sommeren kommer. Jo, det er deilig med lyse kvelder men det er ganske tungt når man blir sittende inne ensom, så ja, det er nok forventninger som slår litt feil.

Det hjelper veldig å lese det du skriver. Det gjør det alltid, så det skal du ikke tvile på. Jeg setter veldig stor pris på at dere tar dere tid til å høre hvordan det går :) Jeg gleder meg til dagen hvor jeg kan skrive her inne - at jeg har det kjempebra og gleder meg over hverdagen. Den dagen kommer nok men den er litt vanskelig å skimte.

Men hvordan går det med deg, Rumle? Ingen tegn til Ikeakatalogen vel? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tegn til Ikea-katalogen ennå! :opplyser:

:)

Kjenner meg veldig igjen i mye av det du skriver, Alfa, og det tror jeg egentlig ganske mange ville svart at de gjorde, om du spurte dem. Livet er jammen ikke alltid så lett :klemmer:

:kaffekopp: ? :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh boller! og kaffe! *gir Rumle blomsterfrø hun kan plante i hagen*

Endret av Alfa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha nytrekt kaffe, boller og blomsterfrø! :tunge1:

Så kan dere få nyplukkede jordbær :rodmer: med vanilje-kesam av meg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha nytrekt kaffe, boller og blomsterfrø! :tunge1:

Så kan dere få nyplukkede jordbær :rodmer: med vanilje-kesam av meg?

Her er det nok av både frø, kaffe og boller! Du er hjertlig velkommen :D

Nå skal jeg prøve å legge meg. Det er litt tidlig men jeg har bokstavelig talt sittet foran pcskjermen i hele dag. Skulle ønske jeg var litt mer trøtt for jeg har lyst til å sove. Vi får se, jeg har sovnet rundt 03.00 de to siste nettene så kanskje jeg stikker innom hagen til Rumle hvis jeg ikke får sove. Der pleier det jo å være masse liv på natten!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, der pleier det å være liv! :ler: Og du er hjertelig velkommen! :klemmer: Jeg håper at jeg får sove selv i kveld, men hvis ikke - så er jeg nok der i alle fall :Nikke:

Håper du får sove godt, Alfa! og at morgendagen blir bedre enn i dag! :klemmer: Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp! Jordbærene er plukket i Drøbak, og er verdens beste!

:opplyser: Har fått et tips til de som ikke får sove: Dr. Bachs blomsterspray. En liten spray på tunga når man legger seg og vips... :sleeping: Og det er helt uskadelig, bare sammensatt av mange forskjellige livgivende blomster! Har dere prøvd? Kjøpes i Helsekostbutikk. :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg aldri hørt om - det skal jeg jammen prøve! Takk for tipset! :)

Har dere vært og plukket jordbær selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg aldri hørt om - det skal jeg jammen prøve! Takk for tipset! :)

Har dere vært og plukket jordbær selv?

Min snille sønn Aldrisurre :hjerter_rundt:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...