Gå til innhold

Dagboken til Alfa


Alfa

Anbefalte innlegg

Etter å ha fulgt en del dagbøker her inne fant jeg ut at jeg ville skrive en selv. Jeg kjenner at det er et lite lyspunkt når jeg får kommunisert med andre her på forumet som sliter med det samme som meg :skravle: (men selvfølgelig også med dere som ikke sliter med depresjon :gjeiper: ) :)

Veldig gøy hvis noen vil følge meg :goodbye:

Kan begynne med i dag; jeg sov til 11-tiden, spiste frokost og så på tv. Ganske grei morgen. Fant en liten boks (eller pappboks er det vel) som jeg puttet øvelser printet ut fra psykologen oppi. Jeg liker å være ryddig. Deretter prøvde jeg å skrive ned ting som tynget litt ekstra på skuldrene i dag. Det var litt vanskelig, men jeg gir meg et klapp på skulderen for å ha prøvd!

Jeg er ganske stolt over meg selv i dag, for selv om jeg kjente at humøret begynte å sige nedover tvang jeg meg ut av huset for å levere noen klær til fretexcontaineren ikke så langt vekke. Da klarte jeg endelig å gå meg en liten tur som jeg har fått beskjed om å gjøre. Jeg har vært en liten løgner og sagt til psykologen at jeg går på tur 2-3 dager i uken, men det gjør jeg overhodet ikke. Så hadde ganske dårlig samvittighet over det, men jeg har bestemt meg for å være mild mot meg selv og si: ja vel, men da er det bare å begynne. Og det gjorde jeg, en liten halvtime og to små kilometer.

Er som sagt veldig stolt over meg selv i dag fordi jeg pleier som regel å bare spille kabal på pcn hvis ting føles kjipt (og kabal er ikke så veldig gøy, så det blir ikke mindre kjipere da).

Håper kvelden går greit videre. Det er kveldene jeg kjenner de dumme tankene kommer.

Endret av Alfa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

æsj, hva skal jeg skrive? En dårligere dag enn i går, men det er ikke så uventet siden i går var ganske grei.

Var i sentrum for å fikse noe og dro så hjem. Dagen har derfor gått ganske fort, men nå venter jeg egentlig bare på at den skal bli ferdig. Hvert fall 4 timer til jeg begynner å bli trøtt vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

livet er ikke noe gøy nå! Dette er så dritt dritt dritt. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut helgen. Faen ta alt, skulle ønske jeg ikke var født

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alfa :hallo:

Vil bare gi deg en :klem: og håper du snart vil føle deg litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig med tilbakemeldinger :goodbye:

Jeg har gått på tur i dag! Jeg har jo fått i oppgave å være mer i aktivitet. Gikk altså på tur, i over en time, med radioresepsjonen-podcast på øret. Følte meg ikke superglad da jeg kom hjem, men følte meg ikke nedfor heller så det var bra. Jeg forventer ikke å føle noe spesielt etter å ha vært ute en tur, men jeg har blitt flinkere til å tvinge meg selv ut av huset i hvertfall.

Dagen ble litt verre etterhvert, litt dumt siden jeg hadde klart å gå på tur og alt! Jeg tror det er fordi at alle har påskeferie og er kjempeglade for det (som er flott og jeg unner dere alle det!), men jeg har jo alltid "ferie" men likevel ingen å finne på noe gøy med. Men jeg er mer frustrert over å ikke ville finne på noe gøy.

Jeg vil ikke skrive så mye mer fordi det blir for negativt og det er ikke vits i rett og slett. Nå er klokken snart 9 og da er det snaaart tid for å bli trøtt. Nok en dag har jeg klart å komme igjennom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er flink som har kommet deg ut på tur! :jepp: Kjenner godt igjen den med at det negative kan sluke opp litt av det positive man faktisk har klart! Over en time på tur, er kjempebra og det reverseres ikke av noe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der Alfa. :goodbye:

Jeg vet at det ikke hjelper å høre at "vi er mange som har hatt det sånn som du har det nå"...men vi er her faktisk ennå. :jepp:

Vi kom oss igjennom det som var tungt og vanskelig...og det kommer du også til å gjøre. Det (hva det nå er) er tungt mens det står på, kveldene kan spesielt være vanskelige noen ganger, men det ser anderledes ut i morgen. Det skjer noe magisk når de tunge tankene våre får dagslys.

Ta et steg av gangen og sånn... Jeg sender en :sjokolade: til deg jeg. Det er en tryllesjokolade som varer så lenge du vil det og smaker akkurat det du liker bestest i hele verden. Håper at den smaker. :tommelopp:

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei der Alfa. :goodbye:

Jeg vet at det ikke hjelper å høre at "vi er mange som har hatt det sånn som du har det nå"...men vi er her faktisk ennå. :jepp:

Vi kom oss igjennom det som var tungt og vanskelig...og det kommer du også til å gjøre. Det (hva det nå er) er tungt mens det står på, kveldene kan spesielt være vanskelige noen ganger, men det ser anderledes ut i morgen. Det skjer noe magisk når de tunge tankene våre får dagslys.

Ta et steg av gangen og sånn... Jeg sender en :sjokolade: til deg jeg. Det er en tryllesjokolade som varer så lenge du vil det og smaker akkurat det du liker bestest i hele verden. Håper at den smaker. :tommelopp:

Kjære Hoppetaujenta (søtt nick!). Jeg synes faktisk at det hjelper når jeg hører at det er flere som har vært langt nede, men klart å komme seg opp igjen! Og jeg kjenner meg igjen at ting blir litt bedre når det er lyst ute!

Takk for sjokoladen, hihi :P Jeg spiste faktisk sjokolade i sted. Delicious!

Takk for hyggelige kommentarer alle sammen!

:yvonne:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei på deg, Alfa :vinke: Hvordan står det til? :)

Håper du får en fin påske, med godt vær til å gå fiiiiine turer i :jepp:

Her er litt påskeblomster til boken din;

Yellow_daffodils_-_floriade_canberra.jpg

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, du er snill du Rumle :klemmer: Det ble fint med litt gul påske! Takk!

Nå har jeg vært stille en god stund fordi jeg fikk besøk av kjæresten som bor i en annen by. Ganske spontant også, så jeg har ikke vært veldig aktiv på KG. Dagene har stort sett vært fine! Jeg fikk påskeegg :D

Dessverre fikk jeg en dårlig nyhet; psykologen min skal slutte hos den klinikken jeg går til nå. Det er usikkert hva som skjer videre, om jeg får gruppeterapi eller noe sånt. Jeg var veldig lei meg den dagen jeg fikk høre det, og det gikk dessverre litt utover gutten min også :/

Det går bedre nå, jeg har ikke tenkt så mye på det egentlig, fordi jeg har jo vært opptatt i nesten en hel uke! Jeg synes det er trist, det gjør jeg, men jeg skal ikke tenke så mye på det før etter helgen har jeg bestemt. Litt påskero vil jeg ha.

Nå har kjæresten dratt og jeg er hjemme igjen hos mor. Søster og niese er her også, og jeg føler meg litt fæl som sier det, men jeg synes det er veldig slitsomt. Jeg orker ikke å være rundt dem :/ Blir nok en del lesing på rommet.

Håper alle andre har hatt og har en fin påske :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv deg en liste over hva du ønsker å få ut av livet. Så rangerer du det og begynner en plass ... Livet varer faktisk ikke evig, dessverre ...

:klemmer:

Edit: smiley, fordi innlegget kunne virke litt følelsesløst ... men det var ikke slik jeg mente det :sjenert:

Endret av vinterspeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...