Rumle Skrevet 8. juni 2012 #121 Del Skrevet 8. juni 2012 Heisan Flott at det gikk bra! Det var godt å høre! Og så gøy å få spontant besøk da Håper du får en god helg med skikkelig sommervær og rolige dager, Alfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 8. juni 2012 #122 Del Skrevet 8. juni 2012 Hei du fine Alfa" Vi er jammen heldige som har fått Rumle som venn. Så fint at det gikk bra den dagen! Og alltid hyggelig med uventet besøk - i hvert fall hvis det er noen man ønsker å få besøk av! Her hos meg er det også sommertemperaturer i dag, og enig med deg - ingenting er verre å ha på seg i varmen, enn jeans. Jeg har en times reise fra jobben og hjem, og når det er skikkelig sommervarmt, er det utrolig deilig og komme hjem å kvitte seg med jeansen og skifte på seg noe lett og luftig! Fredag kveld er den beste kvelden i uka synes jeg, bare dumt at helgen flyr så fort avgårde. Nå har gubben og jeg vært å handlet inn for helgen, spist middag og foran meg har jeg et glass iskald hvitvin. Da kan man ikke klage på tilværelsen. I morgen skal vi være barnevakt (med overnatting) for verdens søteste lille treåring. Det er så koselig å snakke med ham, han har så mange fine og merkelig tanker og ideer. Håper du får en koselig og fin helg Alfa! Sender deg litt fredagslig girlpower ! You go girl! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alfa Skrevet 8. juni 2012 Forfatter #123 Del Skrevet 8. juni 2012 Woop Woop!! Høres ut som en deilig helg, Aldrisur! Min helg blir nok rolig men det er helt greit. Må spare penger, og fikk dessuten spist en del god mat FØR helgen, så jeg går ikke glipp av noe tihi. Nå venter jeg bare på godsaker i posten. Har kjøpt en del hudprodukter som jeg sårt trenger. Bortsett fra tollen ( ) så er det gøy å vente på noe godt! Og ja, jeg er enig - det er veldig fint å ha Rumle som venn 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 9. juni 2012 #124 Del Skrevet 9. juni 2012 Så fiiiiiiiiine dere er begge to! Alltid spennende med nye hudprodukter i posten! Håper du blir skikkelig fornøyd med disse Og toll er alltid kjipt ja! Synes virkelig at den 200kr grensen burde skyves litt opp nå! I dag har jeg vært ute i mange timer, er skikkelig varmt her og det er jo alltid masse å gjøre i hagen! Hadde tenkt å bake kringle nå i kveld, men nå har liksom piffen gått helt ut av meg, så jeg tror jeg skipper det Ha en fortsatt fin helg, Alfa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alfa Skrevet 10. juni 2012 Forfatter #125 Del Skrevet 10. juni 2012 200 kr er ganske lavt ja. Når man først skal kjøpe noe på internett for en billigere penge enn i butikken, ja da sier det seg selv at det blir mer enn 200 kr. Dumme menneskene. Helgen har vært.. hm, laber. Forventer dessverre en ganske kjip uke :/ Man skal selvfølgelig ikke være så negativ men livet er ikke så vanskelig å forutse. dagens positive: hm, at dagen blir litt mer ok i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 10. juni 2012 #126 Del Skrevet 10. juni 2012 Ja, ikke sant? Og når man tenker på at grensen faktisk har vært 200 siden 1975, så er det jo helt vanvittig! For 37 år siden var jo faktisk 200 en god del! Jaja, ikke noe å kave seg opp over egentlig, da det nok ikke blir forandret med det første uansett ... (men jeg klarer jo ikke å la være ... ) Så kjedelig at du har hatt en laber helg Håper uken din blir bedre enn du tror Livet er virkelig ikke lett å forutse nei, den kjenner jeg meg godt igjen i også. Kanskje du kan prøve å finne et par ting du kan glede deg litt til i uken som kommer? Lage deg en slags plan? Av og til synes jeg at det hjelper. Jeg leste et fint sitat her en dag som jeg har fundert en del over; Har ikke kommet frem til et svar, fordi sannheten er jo at det er så utrolig mye jeg egentlig vil ... Men alle svarene gir på en måte et slags samlet svar til hvilken retning som er riktigst for meg å prøve å bevege meg i ... Så da er det "bare" å finne ut hvordan man skal gjøre det, ett lite (eller stort!) skritt om gangen ... Dette ble kanskje litt vagt, men jeg ville bare dele dette sitatet med deg, for jeg tenkte på deg også når jeg leste det Kanskje dette kan være noe for deg og fundere litt over også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 11. juni 2012 #127 Del Skrevet 11. juni 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 11. juni 2012 #128 Del Skrevet 11. juni 2012 Smart av meg å stikke hodet inn her, så fikk jeg også noen visdomsord å tenke på i kveld! Ville bare si hei til deg Alfa, og vise at jeg ikke har glemt deg. Håper du har det bra. Ha en fin mandagskveld - og en god natts søvn (ser at dere Alfer og Rumler rundt her i nattens mulm og mørke) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 13. juni 2012 #129 Del Skrevet 13. juni 2012 Hei på deg, Alfa Håper du har det bra! Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alfa Skrevet 13. juni 2012 Forfatter #130 Del Skrevet 13. juni 2012 Smart av meg å stikke hodet inn her, så fikk jeg også noen visdomsord å tenke på i kveld! Ville bare si hei til deg Alfa, og vise at jeg ikke har glemt deg. Håper du har det bra. Ha en fin mandagskveld - og en god natts søvn (ser at dere Alfer og Rumler rundt her i nattens mulm og mørke) Tihi - "alfer og rumler". Jeg skal også begynne å bruke de navnene som verb. Awesome! Takk for at du tenker på meg Håper du har det bra Hei på deg, Alfa Håper du har det bra! Ha en fin dag Hei Rumle! Håper du også har det bra I går var jeg veldig flink. Vasket masse klær - for hånd. Har en god del klær som jeg ikke tør å hive inn i vaskemaskinen (ull, sterke farger). Jeg druknet en edderkopp da jeg vasket en bukse. Ikke meninga! Men den var visst i badekaret da buksa lå og skvulpet. Ops. Jeg trente faktisk også i går! Jeg jogget! Ikke langt, men herregud, jeg kom meg ut av huset!! (nok et: ) I dag har ting føltes veldig tungt igjen. Føler meg alene og alt virker håpløst :/ Har en skikkelig uggen følelse i magen, og ingenting hjelper. Jeg er superlei av å sitte på facebook og late som om jeg ikke er pålogget. Uff, nei nå sutrer jeg, men gakk, i dag er en dag som er lang og tung å komme i gjennom Hvordan går det med Rumle i hagen, og Aldrisur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 13. juni 2012 #131 Del Skrevet 13. juni 2012 Hei igjen fine Alfa! Edderkopper som liker seg i badekaret er bare til bry - vekk med dem! Trening er godt for kropp og sjel, men noen ganger et ork å gjennomføre. Men jeg liker også jogging, da får man både trim, frisk luft og litt ro i sjelen - det er tre ting på en gang det! Og orker man ikke å jogge, kan det være greit å bare GÅ en tur også? Jeg er litt oppspilt i dag fordi ferien min begynte akkurat nå! I morgen reiser jeg (som du sikkert har sett i Rumlehagen) langt avgårde, til et land jeg aldri har vært i før. Hadde bare lyst til å sende deg en hilsen før jeg drar. Regner med at vi snakkes underveis, men kan aldri være 100% sikker på internettdekning og sånt vet du. Og Alfa, om dagen dagen i dag har vært tung - er det slettes ikke sikkert den blir det imorgen. Ha det fint da! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alfa Skrevet 14. juni 2012 Forfatter #132 Del Skrevet 14. juni 2012 Aldrisur - ut på tur! Håper du har en fin reise!! Uff, eller, kanskje ikke uff, men et lite: omg! Jeg har nettopp bestilit en tur til utlandet for å besøke en venninne som har praksis der... 5 dager skal jeg være der. Jeg får dårlig samvittighet fordi jeg går jo AAP, og sparer litt for å klare å flytte inn i et eventuelt kollektiv. Behandlingen min skal flyttes over til Oslo, og det vil ta litt tid, derfor tror jeg det skal gå å dra til henne noen dager uten at det får konsekvenser for aap-ene. Jeg leste igjennom en tråd hvor en annen hadde skrevet om at hun skulle på ferie mens hun gikk på aap. Mye respons! Fikk litt noia. :omg: Mye stress nå! Herregud 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 15. juni 2012 #133 Del Skrevet 15. juni 2012 Hei på deg, Alfa! Her var det mye nytt å lese! Så flott at du kommer deg ut for å trene! Det har jeg hatt mye hjelp av selv Har snart hatt et års opphold i treningen nå, og det merker jeg godt. Jeg håper å komme i gang igjen snart også - det gjør virkelig en enorm forskjell på energinivået og humøret generelt. Jeg synes det høres veldig fint ut at du har bestilt deg tur for å besøke en venninne! Nå vet jeg ikke hva som sto i den tråden du skriver om, men jeg vet i alle fall at det er altfor mange her inne som har altfor mange meninger om hva andre gjør, uten å ha noen som helst forutsetning for å sette seg inn hvilken situasjon de er i, så jeg synes ikke du skal gruble så mye på det ... Spennende at du har lagt konkrete planer om å flytte til Oslo! Håper du får en god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alfa Skrevet 16. juni 2012 Forfatter #134 Del Skrevet 16. juni 2012 jeg har det så jævlig nå. jeg forstår ikke hvordan jeg skal komme meg i gjennom helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 16. juni 2012 #135 Del Skrevet 16. juni 2012 jeg har det så jævlig nå. jeg forstår ikke hvordan jeg skal komme meg i gjennom helgen. Kjære, Alfa, hvis du har det så ille, så må du vurdere å kontakte hjelp Har du prøvd Mental helses eller Kirkens sos's hjelpetelefon? Mental helse Kirkens sos Kan du snakke med foreldrene dine, og få hjelp fra de? Prøv å huske på at hvordan du har det når alt ser veldig mørkt ut ikke er representativt for hvordan du har det hele tiden. Prøv å ta et skritt tilbake og se på mer enn øyeblikket. Tenk på det du klarer, på det du vil klare. Pust dypt, det blir bedre, kjære deg! Håper dagen blir mye bedre enn du tror Tenker på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 16. juni 2012 #136 Del Skrevet 16. juni 2012 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 16. juni 2012 #137 Del Skrevet 16. juni 2012 Hei igjen Alfa! Så utrolig leit å høre å at du strever. Jeg hadde skrevet et langt innlegg til dagboken din i går, men dessverre så stoppet hele nettet opp i det jeg sendte det, og alt jeg skrev var bortkastet. Men du, fine Alfa, gjør i hvert fall som Rumle sier, prøv å finne noen du kan prate med denne helgen, noen som du stoler på. Det er ganske rart, jeg kjenner deg jo ikke, men tenker allikevel ofte på deg og håper så inderlig at du kan få hjelp til å komme deg gjennom de tyngste stundene. Skulle virkelig ønske at jeg kunne gjøre noe for deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alfa Skrevet 16. juni 2012 Forfatter #138 Del Skrevet 16. juni 2012 Dere to tusen takk Jeg har flere ganger vurdert å ringe hjelpetelefonen, men jeg synes det er så skummelt. Jeg aner ikke hva jeg skal si. Dessuten gråter jeg mye så det blir så dumt når jeg ikke får fram noe. Men, hvis det føles like ille som det gjorde i gårkveld så skal jeg vurdere det enda en gang. Jeg bare føler meg så utrolig alene, uattraktiv og lite verdt. Jeg vet at det kommer lysere tider, men akkurat nå klarer jeg ikke å forstå det. Familie på besøk i dag. Jeg er så utrolig sliten og vil være i fred, men jeg ingen sted å gjøre av meg. Jeg er så utrolig lei meg og orker ikke dette mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 16. juni 2012 #139 Del Skrevet 16. juni 2012 Jeg synes virkelig du skal ta sjansen på å ringe dem, tenk på at de er virkelig vant til å snakke med mennesker i krise, og for dem er det fullstendig forståelig, og helt vanlig, at mange av dem som ringer inn er fulle av følelser og gråter. Synes du bare skal prøve å ringe, jeg. Prøv å tenk på at det ikke er noen som dømmer deg der, og det er ingen som vil synes noe som helst er rart Et annet alternativ kan jo være å prøve å kontakte behandleren din? Er det noe mulighet for å få tak i henne på e-post i helgene, kanskje? Og sist men ikke minst, blir det virkelig ille, synes jeg du, eller familien skal kontakte legevakten, så kan de gi råd om hva du kan gjøre. Angående hvordan du føler det akkurat nå, og at det er vanskelig å se at det kommer bedre tider; jeg vet at det er kjempevondt, og at det kan føles helt umulig å se for seg noe annet, men du må likevel bare prøve å stole på at det faktisk er slik. At du ser alt gjennom veldig negativt fargede briller på en måte? Om du orker kan du kanskje prøve å skrive ned på et ark diverse fine ting du har fått gjort de siste ukene. Prøv å beskrive litt rundt gode episoder; du har feks. trent (jogget til og med! Jeg er kjempeimponert! ), du har vårt på tur i Oslo hos kjæresten, kjæresten kom på overraskelsesbesøk til deg! Du planlegger tur for å besøke venninne osv. Kanskje det kan hjelpe deg å se det bokstavelig på et ark. For meg hjelper det å sette ord på det som er vanskelig å huske på når alt er vondt. Det kan gi mer distanse og overblikk. Må ellers bare si at jeg er veldig enig i det Aldrisur skriver; jeg tenker også ofte på deg, og lurer på hvordan du har det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 17. juni 2012 #140 Del Skrevet 17. juni 2012 Hvordan går det med deg, Alfa? Tenker på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå