Gå til innhold

Dagboken til Alfa

Alfa

Anbefalte innlegg

Jeg har sendt en mail til behandleren min i dag, men går utifra at jeg ikke får svar før i morgen fordi det er søndag. Jeg har time i morgen uansett så jeg får møtt henne da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei ikke siden jeg begynte i gruppeterapi. Jeg vet ikke helt hva jeg skal spørre om i morgen, men jeg må si at dette ikke funker. Jeg føler meg elendig og er usikker på hva jeg bør gjøre. ja, noe sånt.

Men, Rumle, hvordan har du det i dag? :) vært ute i hagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay. Ja, tror det beste alltid er å bare si det akkurat som det er. Håper det går bra i morgen!:)

Det går forholdsvis greit med meg, takk :) Har hatt en del migrene de siste ukene, og da blir det ikke så mye hagejobbing som jeg skulle ønske. Men, tenker å ta meg en tur ut noen timer nå i kveld! :) Blåser ganske kraftig ute, så jeg håper at vinden roer seg litt snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaaa ikke sant? :ler:

Denne er veeeeeeldig søt også! :rodmer:

Nå stikker jeg ut i hagen! Håper du får en ok kveld, Alfa :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Rumle :hjerte:

Dagen i dag har vært ok. Jeg gikk til gruppetimen i dag selv om jeg ikke følte for det. Jeg tror jeg sov i ca 3 timer i natt. Fikk ikke sove i går og var ganske lei meg. Skal ta en ordentlig prat med behandleren på onsdag. Det blir deilig, men hun er jo ingen trollmann, så hvor mye hun kan gjøre vet jeg ikke. Om jeg visste hva jeg selv kunne gjøre så hadde det vært flott.

Jeg gruer meg til uken videre... muh :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære Alfa, jeg har vært og smugkikket på dagboken din før i dag. Forstår det sånn at du ikke har det så enkelt for tiden. Det er tøft å være menneske.

Har bare lyst til å gi deg en skikkelig varm klem og fortelle deg at jeg har vært i akkurat samme situasjon, eller skal vi kalle det - tilstand - selv. Jeg lærte meg å tenke at når det er som mørkest, og ikke kan bli mørkere, må det bare gå den andre veien, nemlig mot lyset. Når jeg klarte å tenke sånn, ga det meg håp og jeg sto bedre ut de dårlige periodene. Hvis du skjønner hva jeg mener.

I dag er det nok ikke mange som vet at jeg har befunnet meg nederst i de dype dalene, og det er også mange år siden nå.

Fikk bare lyst til å dele dette med deg Alfa - det snur seg skal du se, selv om du ikke klarer å se det selv akkurat nå. :klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen fine ord :hjerte: !

Det er så godt å vite at man ikke er alene. Det er lett å glemme det. Tusen takk Aldrisur :klemmer: (tihi, nicket ditt passer bra)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Alfa :kaffekopp::goodbye:

Så bra at du kom deg på gruppetimen, og at du har fått avtalt tid til å ta en skikkelig prat med behandleren. Forstår at dette er vanskelig, og forstår hva du mener når du sier at hun nok ikke er en trollmann.

Det er virkelig ikke enkelt å ha det tungt og vanskelig når man ikke ser løsningen selv, jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i den følelsen (på min måte). Dessverre er det ikke slik at noen kan si akkurat hva man skal gjøre for at alt skal bli bra, men heldigvis finnes det folk som kan hjelpe på veien likevel, og kanskje kan nettopp hun hjelpe deg til å se situasjonen på en litt annen måte? Se andre løsninger eller ha ideer til veien videre som ikke er så lett å se for deg akkurat nå?

Min egen erfaring har i alle fall vært, og er, at det er lett å kjøre seg fast i en måte å tenke og se på som gjør det vanskelig å se situasjonen man er i fra andre vinkler, og ser man alt fra en vinkel er det ikke lett å se de mulighetene som finnes.

Er ellers veldig enig i det Aldrisur skriver lenger oppe her, kloke ord fra en klok og fin dame :)

Håper du får en god dag i dag Alfa :klemmer:

86623992802873213_B9tUXxK5_f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Rumle :hjerte:

Men, hvordan går det med deg nå? Hvis du har hatt det ganske ille selv (eller kanskje du har det ille nå?).

Jeg føler meg så alene skjønner du. Jeg føler til og med at kjæresten ikke orker dette mer som gjør at jeg føler meg lite attraktiv og lite verdt. Jeg forstår at tanker ikke er fakta men nå har jeg bodd i min egen boble i et år nå, så jeg gruer meg faktisk litt til i morgen. I dag støtter jeg meg til tanken om at jeg skal få snakket litt ut i morgen men jeg forstår ikke hvordan jeg skal fikse livet mitt.

Dagens positive: jeg får være alene hjemme i noen timer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Alfa!

Har tenkt på deg i dag. Har du skrevet ned stikkord på hva du ønsker å snakke med behandleren din om i morgen? Noen ganger kan man gå og grue seg til ting som egentlig ikke er noe å grue seg for. Min erfaring er at hvis jeg klarer å ta kontrollen over situasjonen, ved å forberede meg og ha saker og ting litt klart for meg, så blir det ikke så ille.

Men dette vet sikkert fra før av. :sjenert: Og til det med at du ikke forstår hvordan du skal fikse livet ditt. Det er det ikke så mange som forstår, hverken de som er helt "såkalt friske" eller de som er inne i en dårlig periode. Tror det gjelder og ta små museskritt på veien til et fikset liv. Bruk den tiden du trenger, men sørg for å gjøre eller tenke én positiv ting for deg selv - hver dag. Vet det er lettere sagt enn gjort, men....det er verdt et forsøk.

Skal tenke på deg i morgen. :klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Aldrisur :hjerte: Det var fine ord det! Tusen takk.

Ja jeg har skrevet ned ganske mye faktisk, jeg er ikke stresset for det nå. Jeg vil nok bli litt frustrert i morgen fordi jeg ikke vet hvor jeg skal begynne, men det får bare være. Så lenge jeg får ut alt så er det greit :)

Utrolig snilt av deg å tenke på meg. Jeg ble faktisk litt rørt :klemmer:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har skrevet ned noe Alfa!

Ble du rørt? :rodmer: Det er ganske positivt, spør du meg.

Snakkes i morgen? Må høre hvordan det gikk. Men ikke noe press, bare hvis du ønsker det selv i morgen.

Ha en rolig og god natt. :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk Rumle :hjerte:

Men, hvordan går det med deg nå? Hvis du har hatt det ganske ille selv (eller kanskje du har det ille nå?).

Jeg føler meg så alene skjønner du. Jeg føler til og med at kjæresten ikke orker dette mer som gjør at jeg føler meg lite attraktiv og lite verdt. Jeg forstår at tanker ikke er fakta men nå har jeg bodd i min egen boble i et år nå, så jeg gruer meg faktisk litt til i morgen. I dag støtter jeg meg til tanken om at jeg skal få snakket litt ut i morgen men jeg forstår ikke hvordan jeg skal fikse livet mitt.

Dagens positive: jeg får være alene hjemme i noen timer!

Heisan i natten Alfa :goodbye:

Med meg går det opp og ned, jeg har vært igjennom mange tøffe perioder og har det stadig ganske tøft. Men, dette er egentlig noe som jeg opplever som litt for personlig og nært for meg til å skrive om her inne ... :sjenert:

Jeg tror det er viktig at du har en behandler som ser deg, og som hjelper deg å se veien videre. Jeg tror at du må prøve å tørre å stole på at du kan bli bedre, selv når alt ser mørkt og umulig ut. Jeg vet så inderlig godt at det er fryktelig vanskelig, men jeg vet også at det er mulig å få det til. Jeg tror du har mye, mye mer styrke i deg, enn du selv kanskje føler akkurat nå :klemmer:

Håper det går greit i morgen. Jeg synes det er veldig bra at du har fått skrevet ned og sortert en del tanker :)

:klemmer:

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere fine to! Nå skal jeg dra til timen, føler meg ikke på topp. Kommer innom senere :)

Håper dere får er fin dag! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk det bra i dag, Alfa? :)

Håper du får en god dag i morgen! :klemmer:

280278776779144806_vf4nGbOO_f.jpg

:vinke:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :briller: Deter jo skikkelig sommer hos meg. Var ikke deilig å gå i jeans.

Da har jeg snakket med behandler og det gikk ganske bra! Var deilig å få snakket ut. Selvfølgelig er ikke alt fikset, ikke i det hele tatt, men jeg kjenner meg bedre.

Jeg fikk til og med spontant besøk av en spesiell en :sjarmor:

I kveld skal jeg se de siste episodene av HBO serien Girls. Sett den?

Takk for fine ord, dere! Dere er så gode å ha :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...