Gå til innhold

sneiper i komlokk.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg røyker og har hund. går ofte tur mens jeg røyker, og vil helst ikke hive sneipen på bakken. ser hvor lenge en sneip blir liggende, og går jeg samme runden to ganger til dagen så blir det mange sneiper på et år..

tenkte på å kanskje hive sneipene i komlokk som det er overalt. men er det verre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta de med deg hjem og kast de i søpla. Såpass kan du søren meg gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg røyker og har hund. går ofte tur mens jeg røyker, og vil helst ikke hive sneipen på bakken. ser hvor lenge en sneip blir liggende, og går jeg samme runden to ganger til dagen så blir det mange sneiper på et år..

tenkte på å kanskje hive sneipene i komlokk som det er overalt. men er det verre??

Kjempegod idé! Så tetter de igjen rørene etter hvert, sammen med alt annet folk kaster nedi der som ikke skal være der! :kjefte:

Nei, skaff deg en liten metallboks av noe slag, legg dem nedi der og kast dem i søplekasser når du finner noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Gloen på sigaretten kan klemmes ut og slukkes på bakken, med mindre det er veldig tørt og skogbrannfare. Den lille askemengden og de få plantefibrene fra tobakken forsvinner på et blunk.

Siden du er ute med hunden har du sikkert hundepose med deg, så filteret/-ene samler du i en egen hundepose, som du kaster i en dertil egnet avfallsbeholder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid med meg et mini-askebeger i veska. Det har tett lokk så jeg bare tømmer det når jeg kommer hjem.

Får veldig ofte bruk for det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

dere trenger jo ikke være frekke med meg da, jeg spør jo fordi jeg lurer på om det er verre.

herregud

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har alltid med meg et mini-askebeger i veska. Det har tett lokk så jeg bare tømmer det når jeg kommer hjem.

Får veldig ofte bruk for det:)

Hvor har du kjøpt det? Det hørtes ut som en super gave til en venninne av meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest mari kontrari

En venn av meg som jeg pleide kjefte på for sneiper bruker nå å knekke av resten av papiret/tobakken og kaste det på bakken, for så å legge filteret tilbake i røykpakken. Det blir i hvertfall mindre boss, og tobakkesresten brytes nok lettere ned enn det stygge gule filteret.

Forøvrig syns selv jeg som er ikke-røyker at det burde vært flere slike sneiperør rundt om i byer ol. Det hadde gjort det litt lettere å kjefte på folk som hiver sneipen på bakken. (Selv om det er galt, uansett)

Røykpakker burde forøvrig kommet med brannsikkert sneipkammer på toppen, jfr snusløsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg pleier ofte ha med meg en kopp kaffe..å når det bare er litt igjen der...så pleier jeg å sette røyken oppi der..å kaste den i en søpledunk;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg pleier ofte ha med meg en kopp kaffe..å når det bare er litt igjen der...så pleier jeg å sette røyken oppi der..å kaste den i en søpledunk;P

jeg bruker pappkopp når jeg er ute;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar alltid med mine sneiper hjem om jeg røyker på tur med hunden (selv om det er sjeldent det skjer...). Jeg tar livet av gloen på en stein, i en vanndam eller med skoen og har med meg en tom røykpakke. Putter den oppi der og hiver sneipene når jeg kommer hjem - og går ut med søpla.

Og jeg vil bare si at det finnes faktisk mange røykere som går til et askebeger istedenfor å kaste sneipen på bakken. Jeg hater å kaste sneiper på bakken, virkelig, og ser meg som regel rundt hvor det er et askebeger eller søppelkasse jeg kan bruke.

Passer selvfølgelig på å ta gloen før jeg kaster den et sted den kan ta fyr da. En gang utenfor her mens jeg ventet på bussen en gang i vinter var jeg ferdig med røyken og dyttet den inn i snøen for å ta gloen, før jeg kastet den i søppla. Da kom det en gammel dame og kjeftet på meg, fordi "den kunne ta fyr". Jeg hadde faktisk dyppet den i snøen, som betyr det samme som å drukne den i vann. Gleder meg til å se en våt sneip sette fyr på søppelkassen. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...