Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest .-L-.
Skrevet

“You have to learn the rules of the game. And then you have to play better than anyone else.”

- Albert Einstein

Sikkert noen andre som har sagt noe lignende før, men jeg har "stjelt" den fra en venninne :fnise:

Learn the rules so you know when to break them.

Videoannonse
Annonse
Gjest Svampebob1
Skrevet

Sikkert noen andre som har sagt noe lignende før, men jeg har "stjelt" den fra en venninne :fnise:

Learn the rules so you know when to break them.

Det er og helt riktig.

Driver med foto og det er mange veldig populære bilder som er tatt av folk som kjenner "reglene" for komposisjon osv. og vet hvordan de skal bryte dette for å skape kontrast og popularitet.

Det samme gjelder innen flørt, dating, sjekking osv.

Gjør noe uventet som setter den andre litt ut av spill et øyeblikk og man har en åpning til å ta steget videre.. Såfremt man gjør det på rett måte, såklart ;-).

Gjest Maruwan
Skrevet

Jeg er (utrolig nok) enda dårligere til å sjarmere folk på internett enn jeg er i virkeligheten, så det er i all hovedsak det som er grunnen.

Har sjarmert meg mange ganger på internet, ihvertfall.

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Hjertens enig med trådstarter med det særdeles velvalgte rockeband-navnet.

I den grad KG skal være representativt for verden (ihvertfall sett med kvinners øyne), hvilket KG neppe er, så har flørtinga følgende begrensninger:

1. Ikke flørte med noen som er vesentlig yngre/eldre enn deg, unntaket er hvis ung dame som snart er myndig er interessert i mann som er eldre, definert som maks 43 år.

2. Ikke flørte før man vet om objektet er opptatt eller ei. Skulle objektet være i et forhold er det mer alvorlig å flørte med vedkommende enn å f.eks. rane nærmeste 7 eleven sjappe.

3. Ikke flørte når du har drukket, det kan misforstås

4. Dersom du er mann og tilhører sjiktet "under gjennomsnittlig kjekk sånn utseendemessig" er det ikke lov å flørte, det oppfattes/oppleves som stalking, ekkelt, utilbørlig og usmakelig faktisk.

5. Ikke ha kontakt med mennesker på Facebook eller mobilen som ikke partneren kjenner omtrent like godt som deg selv, da er det sannsynligvis flørting.

Dersom de som mener dette reiser til Tyrkia eller Italia så blir reglene igjen hjemme for der nede er de så flink på fløring og vet å behandle en dame......

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Har sjarmert meg mange ganger på internet, ihvertfall.

Noe sier meg at det har mer å gjøre med hva jeg har sagt om sex, og mindre å gjøre med mitt vinnende vesen. ;)

• Liker 1
Skrevet

Noe sier meg at det har mer å gjøre med hva jeg har sagt om sex, og mindre å gjøre med mitt vinnende vesen. ;)

Et høl er et høl vettu.

Skrevet

Hjertens enig med trådstarter med det særdeles velvalgte rockeband-navnet.

I den grad KG skal være representativt for verden (ihvertfall sett med kvinners øyne), hvilket KG neppe er, så har flørtinga følgende begrensninger:

1. Ikke flørte med noen som er vesentlig yngre/eldre enn deg, unntaket er hvis ung dame som snart er myndig er interessert i mann som er eldre, definert som maks 43 år.

2. Ikke flørte før man vet om objektet er opptatt eller ei. Skulle objektet være i et forhold er det mer alvorlig å flørte med vedkommende enn å f.eks. rane nærmeste 7 eleven sjappe.

3. Ikke flørte når du har drukket, det kan misforstås

4. Dersom du er mann og tilhører sjiktet "under gjennomsnittlig kjekk sånn utseendemessig" er det ikke lov å flørte, det oppfattes/oppleves som stalking, ekkelt, utilbørlig og usmakelig faktisk.

5. Ikke ha kontakt med mennesker på Facebook eller mobilen som ikke partneren kjenner omtrent like godt som deg selv, da er det sannsynligvis flørting.

Dersom de som mener dette reiser til Tyrkia eller Italia så blir reglene igjen hjemme for der nede er de så flink på fløring og vet å behandle en dame......

Problemet med damemennesker er at det eneste de finner spennende er romantikk.

Gjest Maruwan
Skrevet

Nei da, begge deler.

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge han(eller hun) tar et nei for et nei kan jeg bli lagt ann på hvor det måtte være uten at jeg bryr meg videre. Men på jobb eller terning bør det være rett på sak ala "blir du med på date?" eller overrekkelse av en lapp med nr og ordene "ring meg". Disse plassene er jeg av en grunn og har en viss mengde jobb å få gjordt på en viss tid, ta er det ikke tid til å ha det gøy eller koselig.

Anonym poster: 655f2ba93b6a51c210b528c324ddd177

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Så lenge han(eller hun) tar et nei for et nei kan jeg bli lagt ann på hvor det måtte være uten at jeg bryr meg videre. Men på jobb eller terning bør det være rett på sak ala "blir du med på date?" eller overrekkelse av en lapp med nr og ordene "ring meg". Disse plassene er jeg av en grunn og har en viss mengde jobb å få gjordt på en viss tid, ta er det ikke tid til å ha det gøy eller koselig.

Er jo ikke alltid det er date man er interessert i. Det må jo gå ann å flørte på jobb eller trening bare for gøy også. Trenger ikke å bruke noe tid på det, bare noen artige kommentarer i forbifarten, men ikke sånn at det føles ubehagelig da.

AnonymBruker
Skrevet

Er jo ikke alltid det er date man er interessert i. Det må jo gå ann å flørte på jobb eller trening bare for gøy også. Trenger ikke å bruke noe tid på det, bare noen artige kommentarer i forbifarten, men ikke sånn at det føles ubehagelig da.

For meg blir det ofte at "hyggeflørting" tar litt mer tid enn det burde, sansynligvis på grunn av at jeg et smile/kose/dikkedulle positivt menneske til vanlig, men for å være effektiv eller i det hele tatt få nok arbeid unnagjordt må jeg gå inn i arbeidsmodus å legge igjenn alle vennskapligheter i garderoben.......

Det har ikke vært slik når jeg har jobbet i sørvisyrker da. ;)

Gjest _Blomsten_
Skrevet (endret)

Fra jeg jobbet som selger:

meg: "Hva er det du må snakke med kona de om som du ikke kan snakke med meg om?"

kunden: "Økonomi! Og foreløpig i hvertfall så har ikke vi felles økonomi...;)"

Den flørten syntes jeg var litt søt fra kunden sin side.

Endret av _Blomsten_
AnonymBruker
Skrevet

Inntrykket mitt er at det ikke er feil arena å sjekke på som er problemet, men at det er feil person. Altså, å bli sjekket opp av en du ikke vil bli sjekket opp av er kleint uansett hvor det skulle være.

Enig i denne. Og rett person er ikke nødvendigvis en jeg er interessert i et forhold eller en flørt med, altså. Det er en person det er gøy å prate med. Også viktig at de tar et "nei, men vi kan godt flørte videre" på strak arm. Ingenting verre enn furtne mannfolk...

Jeg har blitt sjekket opp på universitetet av en fyr som fortalte meg han så frem til å stifte familie. Og i detalj om sommerjobben sin, uten å merke at jeg gjespet diskre. Feil. Definitivt feil. Og av en som flørtet ved hjelp av regneoppgaver. Definitivt rett. Ingen av dem endte i et forhold, men i det siste tilfellet hadde vi det begge artig.

Jeg har også blitt flørtet med av en gift kollega. Helt, helt feil. Men den andre gifte kollegaen er en flørtete type: vi vet begge at ingenting vil skje. Helt rett. Den tredje (single) kollegaen ligger jeg med, så vi flørter ikke på jobb. :fnise:

Generelt ugreie tider å flørte på: når jeg med hendene fulle og et sint blikk haster av sted (utrolig, men sant). På jobbseminar etter at han har fortalt alt om kona og den kjedelige jobben sin. Steder der jeg ikke kan snike meg unna på lengre tid (feks i starten av en lang togreise - en veldig, veldig lang togreise ble det...).

Norske menn flørter jo som bare pokker, de. Ikke er de så beskjedne, heller. De er ofte elendige til å lese kropsspråk, men det blir jo noe annet... :gjeiper:

Anonym poster: 0fa7ffd4bdc358544c585bb8e6e442ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...