Grooo Skrevet 17. januar 2004 #1 Del Skrevet 17. januar 2004 Var ferdig med studiene i mai, men har liksom fremdeles hauger med papirer og styr som ligger rundt her. Da vi byttet om på kontor og soverom i høst ble alt dette stappet inn i skapet på det nye kontoret, og der har det fått ligge i fred fram til i dag. Dette er alle papiere osv fra tiden på høgskolen, alt fra ungdomsskole og tidligere ligger i esker hjemme hos foreldrene mine. Inspirert av tråden om "hurtig-rydding" tok jeg tidligere i dag for meg dette skapet, dro ut alt som var av papirer og bøker, og endte opp med en bærepose på nesten fem kilo - med papirer jeg ville kaste. Resten puttet jeg inn i skapet igjen, det får ligge til senere... Kastet alt som garantert er "unyttig", eks. kladder og alt som er printet ut fra nettet i forbindelse med diverse oppgaver og sånn. Hvor mye har dere tatt var på av notater og gamle bøker fra skoletiden? Jeg har alt fra barne- og ungdomsskolen, der står alle ark i permer så det er forsåvidt greit nok. Så har jeg noen permer for hvert år på høgskolen, disse er så fulle at det ligger en god del løse ark ved siden av.. Vet jo at jeg aldri kommer til å få bruk for alt dette, men siden jeg har plass så er det jo koselig å beholde det. Eller..... Husker jeg var rimelig lei av disse eskene da vi flyttet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 17. januar 2004 #2 Del Skrevet 17. januar 2004 jeg har tatt vare på en del av de gamle skolebøkene og kladdebøkene fra grunnskolen. de notatene jeg har hatt fra videregående har jeg bare ikke gjort noe med enda. de ligger hos mamma og de. men jeg har igjen enkelte bøker som jeg ikke ville selge, reiseliv fagbøkene. de kan jeg ha nytte av seinere uansett, så de og notatene kommer jeg til å spare på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 17. januar 2004 #3 Del Skrevet 17. januar 2004 Uff ja, massevis. Aner ikke hvorfor jeg har det. Noen av tingene inbiller jeg meg at jeg kanskje kan få bruk for en dag, men det tviler jeg på. Burde ta en ordentlig opprydding snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 17. januar 2004 #4 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg har alle bøkene fra studietiden, og de viktigste notatene, resten ser jeg ikke noe poeng i å spare på. Når det gjelder barneskolen har vel Mamma noen av notatbøkene gjemt et sted, men jeg selv har ikke spesielt interesse av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 17. januar 2004 #5 Del Skrevet 17. januar 2004 Tror foreldrene mine har spart på litt forskjellig stash fra barnehagen - ungdomsskolen. Jeg har fremdeles noen bøker fra vgs, f.eks. norskbøker med eventyr jeg synes det er litt morsomt å ha. Dessuten så har jeg alt av papirer, permer, reglementer og bøker fra skole etter vgs. Kan jo få bruk for... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 17. januar 2004 #6 Del Skrevet 17. januar 2004 Tror mamma og pappa har spart på noe fra barneskolen. Er ikke ferdig på høyskolen enda, men har planer om å ta vare på en del av bøkene. Kan trenge de i yrkesutøvelsen. Bøker jeg ikke har hatt bruk for og ikke kommer til å få bruk for har jeg kastet. Alle kladdebøker kastes etter hvert som eksamnene bestås! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala Skrevet 17. januar 2004 #7 Del Skrevet 17. januar 2004 Spart en liten mappe med de viktigste testene og "report cards" fra jeg gikk på skole i utlandet. Ellers tar jeg ikke vare på noe. Blitt veldig flink til å kaste etter jeg flyttet på liten hybel uten bod eller noen form for lagringsplass. Man får fort mye ting og tang som tar opp plass. Jeg har tar vare på bøkene fra høyskolestudiene fordi det er kan brukes som oppslagsverk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adessón Skrevet 17. januar 2004 #8 Del Skrevet 17. januar 2004 Har spart på noen få bøker fra 1.klasse og speisa stiler fra ungdomsskolen. Senere har jeg hatt et rituale med å brenne noen av notatene etterhvert som studiene skred frem. Jeg markerte at jeg ikke hadde behov for dem mer. Og at en periode var over i livet mitt. Resten har gått til resirkulering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saga Skrevet 19. januar 2004 #9 Del Skrevet 19. januar 2004 Jeg har og masse stash, men lite plass. Det blir endel notatbøker med kåserier og tegninger og slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pace Skrevet 23. januar 2004 #10 Del Skrevet 23. januar 2004 Har en del; 2mx,3mx,2fy,samfunnsfag,norsk,relgion,nyere historie,psykologi,kunst og kulturhistorie,ex-phil ++ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brudulja Skrevet 23. januar 2004 #11 Del Skrevet 23. januar 2004 ...alt for mye! Ja Grooo, som hos deg tydeligvis, flommer det over av ting og tang fra tiden på bibliotekskolen hehe. Har også haugevis fra barneskolen, ungdomskolen, gym og tre år på NTNU (men dette ligger heldigvis hos mamma og pappa). Jeg er dessverre en person som ikke klarer å kaste noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saga Skrevet 24. januar 2004 #12 Del Skrevet 24. januar 2004 Askeladden :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 24. januar 2004 #13 Del Skrevet 24. januar 2004 Hjemme hos foreldrene mine har jeg en perm fra ungdomsskolen, en fra videregående og så en eske med skolebøker fra barneskolen. Har prøvd å være flink til å kaste seinere ting, men har en perm fra hvert grunnfag og en fra toåring høyskoleutdannelse. Faktisk har jeg brukt noe av det i blant - hvis det er godt nok sortert, kan det funke når du trenger å slå opp noe. Har spart på noen fagbøker fra studiene, men ikke alle. Tenker meg at jeg kanskje har dem stående på kontoret etterhvert - slik at jeg kan bruke dem litt aktivt i jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 24. januar 2004 #14 Del Skrevet 24. januar 2004 Ingenting fra grunnskolen, noen bøker, div. biologigreier fra videregående, og litt for mye fra høgskolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 24. januar 2004 #15 Del Skrevet 24. januar 2004 Av en eller annen grunn så har far kastet de "minnene" jeg hadde i fra barne og ungdomsskolen. Men de bøkene og notatene jeg har fra videregående, folkehøyskole og nå høgskolen, de tar jeg vare på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
huzky Skrevet 24. januar 2004 #16 Del Skrevet 24. januar 2004 Har tatt vare på noe fra vgs. Tar vare på notater i perm fra utdanningen. Kjekt å ha :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Moon~ Skrevet 26. januar 2004 #17 Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg har ikke gjort det, nei. Men jeg vet at foreldrene mine har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pace Skrevet 26. januar 2004 #18 Del Skrevet 26. januar 2004 Kjøpte faktisk :Kolon boka en gang til :oops: Er så dårlig i språk, og fikk mere interresse senere. + fant igjen minner fra barneskolen. bl.a. en dagbok, som går noe sånt som: Først gjorde vi det, og så det. Det var Gøy. Så gjorde vi det og det. Det var Gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 26. januar 2004 #19 Del Skrevet 26. januar 2004 Massevis, er samloman... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 26. januar 2004 #20 Del Skrevet 26. januar 2004 Alt av bøker tar jeg vare på, for de vet jeg at jeg kommer til å få bruk for senere. Dessuten elsker jeg bøker! Dessverre tar jeg vare på alt av notater også... Men siden jeg er ganske ustrukturert når det gjelder orden i notater så har jeg bare en masse hauger med utskrevne blokker som jeg aldri kommer til å finne noe som helst i! Bare å kaste, egentlig. Får vel få unna litt før jeg flytter til sommeren i hvert fall! Ikke noe vits i å ta med seg søppel på flyttelasset :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå