webtiger Skrevet 17. januar 2004 #1 Del Skrevet 17. januar 2004 Samboeren min mener det er ikke passer med diamant i forlovelses/gifteringer. Dette inntrykket fikk jeg ved en diskusjon mellom henne og en vennine. Jeg ønsker ikke å spørre direkte, da det hele skal være en overraskelse. Har vært i de fleste gullsmeder i Molde og synnes spennringer er veldig fine. De er en helt glatt, men det står en diamant i spenn som får plenty med lys. Er det galt av meg å kjøpt en ring med diamant til henne som forlovelsesring? Eller blir ikke skikkelig forlovelsesring da? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cajsa Skrevet 17. januar 2004 #2 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg fikk en hvitt-gulls spennring da min kjære fridde! Fineste ringen jeg har sett noensinne! Anbefaler det, gitt! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klaraklokk Skrevet 17. januar 2004 #3 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg skal ha en slik spennring i gult gull. Synes de er kjempefine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenogtredve Skrevet 17. januar 2004 #4 Del Skrevet 17. januar 2004 Min forlovelsesring ser ut som en spennring, men har en "bro" under diamanten. Vi skal bruke de samme ringene også etter vi har giftet oss, og ble derfor rådet til å ikke ha spennring - diamanten kan faktisk ramle ut. (selv om det tar noen år...) Vi så også på mange ringer med diamant - mange av de så ikke ut som forlovelsesringer. Det kan være derfor hun ikke synes det passer med diamant i ringen. Men: det er ingen som har vært i tvil om ringen min (som er helt glatt) er en forlovelsesring -kanskje fordi jeg aldri har brukt ringer før... Så - jeg tror ikke at kjæresten din blir skuffet over en diamantring slik du beskriver den du likte. Jeg er i alle fall fornøyd med min selv om jeg egentlig ikke ville ha diamant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2004 #5 Del Skrevet 17. januar 2004 Synes slike ringer er kjempenydelige og jeg hadde blitt kjempeglad for noe slikt. Men mange norske jenter har den tegninga i hodet om at ved forlovelse skal det være glatt forlovelses/giftering til begge parter. Det er jo litt teit da, ettersom gifteringen kommer den dagen de gifter seg, men det er jo selvfølgelig opp til hver enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cajsa Skrevet 17. januar 2004 #6 Del Skrevet 17. januar 2004 R.E: hvis diamanten faller ut, går det på garanti. HVIS den faller ut, vil det skje den første tiden, det sa ihvertfall der våre ringer ble kjøpt (Thune). Og spennring brukes som forlovelsesringer: Hun har spennring, men han har en lik ring uten diamant. Nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 17. januar 2004 #7 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg fikk en ring med diamanter, det er ganske vanlig i utlandet (hvertfall Storbritannina - forloveden min er engelsk). Den ser absolutt ut som en forlovelsesring for meg - den har tre diamanter og er i platina. Anbefaler platina (selv om det er dyrt), det holder seg pent veldig lenge og ser veldig pent ut også. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 17. januar 2004 #8 Del Skrevet 17. januar 2004 Forlovelses ringen min er en allianse ring med diamant i... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 17. januar 2004 #9 Del Skrevet 17. januar 2004 Har forlovelsesring (nå giftering) med diamant. Valgte den selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 17. januar 2004 #10 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg har en forlovelsesring med diamant, det er en glatt spennring i gult gull, med myke/runde kanter. Den skal også brukes som giftering. Jeg kunne i allefall ikke tenke meg en helt enkel ring (for kjedelige og vanlige), jeg ville ha en sten i, og den er aldeles nydelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sinicola Skrevet 17. januar 2004 #11 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg synes ikke det passer med diamanter i forlovelsesringen, derfor fikk jeg en uten! Hadde blitt lei meg hvis sambo ikke hadde hørt på mine ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muslingen Skrevet 17. januar 2004 #12 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg liker enkle smykker. Ringer og smykker man kan bruke hver dag, uten at det skal se så veldig "pynt" ut, hvis dere skjønner. Jeg har en glatt gullring med en liten diamant i. Når vi gifter oss, skal jeg få satt inn 4 diamanter til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 17. januar 2004 #13 Del Skrevet 17. januar 2004 Hvis jeg skulle velge min egen forlovelsering ville jeg nok valgt en med diamant, da jeg synes det er finere enn en helt glatt ring. Hva du velger kommer ann på jenta du skal fri til synes jeg. Hvis hun ikke synes det passer med diamanter i forlovelsesringer synes jeg du skal vurdere å holde deg til en glatt ring. Man kan vel evt sette inn dimanter senere hvis hun ønsker det? Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 17. januar 2004 #14 Del Skrevet 17. januar 2004 Min forlovelsesring skal vi også bruke som gifteringer, og i den er det tre små diamanter, fått mange kommentarer på at jeg har en annerledes og flott ring . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 18. januar 2004 #15 Del Skrevet 18. januar 2004 Da samboeren min fridde, hadde han kjøpt en alliansering i platina med tre små diamanter. I tillegg har vi kjøpt to helt glatte ringer som begge skal ha som gifteringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 18. januar 2004 #16 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg aner ikke hva spennring er, men jeg har ihvertfall forlovelsesring i hvitt gull med en diger diamant i pluss inngravering på innsiden. Jeg elsker den!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cajsa Skrevet 18. januar 2004 #17 Del Skrevet 18. januar 2004 Tex: En spennring er slik at ringen er kuttet ett sted og diamanten holder gullet sammen. Det er ikke gull rundt eller under diamanten, så hele diamanten og dens form synes.. Nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 18. januar 2004 #18 Del Skrevet 18. januar 2004 Åååå... sånn at det ser ut som om ringen er klippet opp liksom...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 18. januar 2004 #19 Del Skrevet 18. januar 2004 Slik ser våre ringer ut, min er da en spennring. http://www.gifteringen.no/images/niessing/...g/spannring.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 18. januar 2004 #20 Del Skrevet 18. januar 2004 Åkkay.... takk for titten :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå