Gå til innhold

Krekars medietekke


Lutetium 71

Anbefalte innlegg

Det er litt mye å forlange at en journalist ikke skal spørre om en uttalelse fra en person som er midt i mediabildet og høyaktuell, bare fordi om vedkommende har ytret et ønske om å være i fred. Særlig når han sprader gjennom stasjonens lokaler.

Her er jeg uenig med deg. Journalisten går tydelig etter ham kun for å framprovosere en reaksjon. Han er ikke dummere enn at han skjønner at krekar ikke kommer til å stoppe opp og gi kommentarer når han så bestemt har avslått dette. Det er ren provokasjon fra TV2's journalist, og han oppnådde hensikten sin... et slikt utbrudd fra Krekar er langt mer verdt for ham enn et intervju. Simpel journalist, spør du meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er jeg uenig med deg. Journalisten går tydelig etter ham kun for å framprovosere en reaksjon. Han er ikke dummere enn at han skjønner at krekar ikke kommer til å stoppe opp og gi kommentarer når han så bestemt har avslått dette. Det er ren provokasjon fra TV2's journalist, og han oppnådde hensikten sin... et slikt utbrudd fra Krekar er langt mer verdt for ham enn et intervju. Simpel journalist, spør du meg.

Krekar kunne valgt å gå, i stedet snudde han, føyset ledsagerne fra Al Jazeera til side, og angrep kameramannen.

Det er ikke en provokasjon til vold å stille et slikt enkelt spm. Anmodningen om et svar ble fremsatt på en høflig måte, og jeg kan ikke se at det var ufint, omstendighetene tatt i betraktning.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krekar sa tidligere på dagen at han ville gjøre nettopp det hvis noen norsk media stilte han noe spørsmål, bare gå med nesen høyt i været. Om de så spurte han hva han het ville han ikke svare, bare løfte nesen sin høyt i været og gå derifra.

Mullah Krekar hadde to personer som beskyttet han, han var nesten ute da han snudde og gikk tilbake for å slå løs og fant noe å kaste etter kameramannen. DET er langt over streken for hva som er akseptabel oppførsel.

Journalisten gjorde sin jobb, journalister må spørre ubehagelige spørsmål, det er faktisk jobben deres. Men de skal også respektere at de ikke får svar. De skal derimot aldri respektere eller akseptere vold.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner meg som en ikke-rasist, ikke-redd-for-muslimer, ikke-redd-for innvandrere - kort sagt, ganske åpen og liberal. Og ikke-voldelig.

Men denne Krekar-figuren provoserer meg så inni i granskauen!

Medietekke det har han - til de grader, godt hjulpet av mediekåt advokat og et pressekorps som vet at "Krekar selger aviser". Og gjett om de har solgt litt ekstra etter at Krekar-figuren gikk bananas mot TV2!

Men selv en vennlig, ikke-voldelig dame som jeg, går nesten helt i svart bare jeg ser bilder av ham.

Hvem i h.... tror han at han er? Blir oppbevart i snille Norge fordi vi "beskytter" ham - og han svarer med bare dritt?

Takk for meg i denne tråden. Blir så sinna at det strider mot min personlighet :sjenert:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som reagerer på at TV2's journalist med vilje provoserer Krekar? Som journalist så vet han godt at han ikke får noe intervju når Krekar allerede har sagt nei tydelig flere ganger, og er på vei ut døra. Journalisten fotfølger ham, vel vitende om at Krekar er forbanna, og vel vitende om at det kan avstedkomme en reaksjon fra Krekar etter en lang og slitsom dag for ham. Jeg synes journalisten skal bære sin del av ansvaret, han presset Krekar utfor kanten, trolig med vitende og vilje.

Selvsagt burde ikke Krekar latt seg provosere, men jeg kan godt forstå ham etter den krevende dagen han må ha hatt i går...

Ja,får jo håpe det ,at det er bare deg mener jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krekar er en livsfarlig mann. Han får styre og bestemme over seg og sitt som om han var en kongelig. Et menneske som truer seg til opphold i Norge, bør sendes rett ut. Skulle vært gjort for veldig lenge siden. Sett hardt mot hardt. nå, politikere!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Her er jeg uenig med deg. Journalisten går tydelig etter ham kun for å framprovosere en reaksjon. Han er ikke dummere enn at han skjønner at krekar ikke kommer til å stoppe opp og gi kommentarer når han så bestemt har avslått dette. Det er ren provokasjon fra TV2's journalist, og han oppnådde hensikten sin... et slikt utbrudd fra Krekar er langt mer verdt for ham enn et intervju. Simpel journalist, spør du meg.

De er gode på det der. De gjør stadig vekk det samme med Mohyeldin Mohammad, som er like forutsigbar som Krekar.

Man kan mene hva man vil om Krekar, men at han er offer for en temmelig omfattende hatkampanje fra media og politikere, er det liten tvil om. Journalister og politikere ønsker å markere seg som strenge mot "ekstremistene" som da selvsagt bare består av enkeltpersoner som Krekar. Og ikke minst sende et signal om at man "sender ut de kriminelle" slik at alle frepperne får sluppet ut litt steam. Og resultatet er at de singler ut muslimer som Krekar. Men hvor logisk er det å hate Krekar, egentlig? Det er liten tvil om at han risikerer å bli drept dersom han sendes tilbake, noe man ikke kan si om de fleste muslimer som får opphold på humanitært grunnlag. Og hvis man tror Krekar er den eneste muslimen i Norge som støtter dødsstraff for frafall, en praksis muslimer har praktisert siden Muhammeds tid og som er ettertrykkelig nedskrevet i Koranen og Hadith, er det på tide med en reality check.

Hele denne greia er bare et mediashow.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg uenig med deg. Journalisten går tydelig etter ham kun for å framprovosere en reaksjon. Han er ikke dummere enn at han skjønner at krekar ikke kommer til å stoppe opp og gi kommentarer når han så bestemt har avslått dette. Det er ren provokasjon fra TV2's journalist, og han oppnådde hensikten sin... et slikt utbrudd fra Krekar er langt mer verdt for ham enn et intervju. Simpel journalist, spør du meg.

Helt enig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sier han "Bawka, bro derê", som blir "Pappa, gå ut".

Han skulle hørt på guttungen, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at han blir fengslet. Alt jeg vet om Mullah Krekar er hendelsen med Shabana Rehman og at noen skjøt mot leiligheten hans/broren hans ifjor...hvis jeg ikke tar feil. Si meg, hva har Mullah krekar gjort? Dette er et seriøst spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at det var ikke for norge krekar utførte denne sketsjen, men det var for al- jazeera sine seere ikke for oss.

Hvorfor blir ikke mullah krekar satt på samme avdeling som breivik, de er jo like sjuke og har de samme vrangforestillingene begge to? Det må vel gå an og behandle dem samtidig med gruppeterapi og selvmestringskursing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er grunnen til at han blir fengslet. Alt jeg vet om Mullah Krekar er hendelsen med Shabana Rehman og at noen skjøt mot leiligheten hans/broren hans ifjor...hvis jeg ikke tar feil. Si meg, hva har Mullah krekar gjort? Dette er et seriøst spørsmål.

Det er drapstrusler mot erna solberg for syv år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis han truet Erna, åssen kan han bli satt i samme bås som Anders Breivik?

Det er vel forskjell mellom en trussel, og en handling (massakern av ungdommene på Utøya).

Det er drapstrusler mot erna solberg for syv år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at han blir fengslet. Alt jeg vet om Mullah Krekar er hendelsen med Shabana Rehman og at noen skjøt mot leiligheten hans/broren hans ifjor...hvis jeg ikke tar feil. Si meg, hva har Mullah krekar gjort? Dette er et seriøst spørsmål.

Det er flere grunner. Folk er redde for terror og politikere må vise handlekraft. Alle vet at en hvilken som helst politiker er like maktesløs mot en terrorirst som det er for ett hvem som helst menneske og avgjøre om det skal regne eller komme sol i morgen.

Og når politikere er maktesløse og samtidig skal vise handlekraft, hva gjør en da? Da må man bare bruke fengsel da. Det er det eneste man med sikkerhet vet ikke hjelper og man vet med hundre prosent sikkerhet at man oppnår motstatt virkning av hva en håper på og man vet med nøyaktig garanti at hensikten for forutsigbarheten at nå vet man ihvertfall hvordan krekar vil bli.

Fengslinger har bare gjort vondt mot alle som har blitt berørt av den. Hitler skrev mein kamf i fengselet, breivik vil skrive sin roman i fengselet, - batti var moderat, og mest sannsynlig ikke muslim i det hele tatt, se hva fengselsoppholdet gjorde med ham. Nå har han langt skjegg og forsøker folkeopprør mot regjeringen.

Sånn er mennesker skjønner du. I gamle dager ofret man jomfrujenter fordi man trodde at da ville det begynne og regne. Idag så gjør man det samme med fengselene, men det vil ikke bli avslørt før etter fremtidens arkeologer og antropologer som vil få det morsomt når de skal diskutere straffens og den tilsiktedes pines hensikt... =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er nettopp derfor jeg alltid har tatt avstand fra religioner generelt sett, fordi det finnes sånne som han som driver og misbruker det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at han blir fengslet. Alt jeg vet om Mullah Krekar er hendelsen med Shabana Rehman og at noen skjøt mot leiligheten hans/broren hans ifjor...hvis jeg ikke tar feil. Si meg, hva har Mullah krekar gjort? Dette er et seriøst spørsmål.

Han har offentlig truet flere folk på livet, deriblant Solberg. I tillegg har han utsendt fatwa(muslimsk domsavsigelse som blant annet tillater drap på et individ elller gruppe), og dermed igjen oppfordret til mer mord og tortur.

Rent fysisk er jeg ikke kjent med grove krenkelser fra Krekar, om man ser bort i fra at han var en massemorder og terrorist-leder av en annen kaliber i sitt eget hjemland(Kurdistan). Personlig klarer jeg ikke se bort i fra det, men i lovens forstand har han flyktet til Norge som en fri man, og får nå straff for ikke å ha klart å oppføre seg her heller.

Vel fortjent, men enda så lite, tatt i betraktning hva den mannen har vist seg å kunne utføre, om så i sitt eget land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier ikke dét, han (sønnen hans) sier "Bawka, 3aibe", som blir noe slikt som "Far, det er skam/flaut" blir ikke helt riktig når man oversetter. Men det var iallefall en oppfordring om å.. ikke gjøre det.

Så sier han "Bawka, bro derê", som blir "Pappa, gå ut".

Tusen hjertelig takk! :)

Sønnen hans har i alle fall ingenting å skamme seg over. I dette tilfellet ser det ut til at eplet har falt langt, langt fra stammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...