Gjest gjest Skrevet 26. mars 2012 #41 Skrevet 26. mars 2012 La meg høre om menn som kommer seilende inn på den måten og totalplasserer far til barnet i sånne ting som konfirmasjoner. Så kan vi diskutere det da. Det ER grunnleggende forskjeller på kvinner og menn. Og her kommer de ganske så klart til overflaten. ts skriver "har visst dreid om på hodet hans." Ut fra det tolker jeg at far har sagt til ts at he heller ønsker å ha komfirmasjonene i et eksternt lokale. og som snurt kjerring har ts dratt den slutningen at det er den nye dama til eksen som har bestemt dette... men.. det tviler jeg på.. fars nye dame har tydeligvis et godt forhold til barnet, og følgelig er det ønsket å inkludere hennes familie også .. dette utgjør 14 personer.. da er det naturlig å søke et større lokale. ts gjør et poeng ut av at hun ikke vet hvem de er.. men, er ikke det en smule egoistisk? dette er komfirmantens dag, hun ønsker disse her. for henne er dette en del av hennes utvidede familie som kom inn i hennes liv da far og mor gikk hver for deg. TS burde vist at når man splitter opp et ekteskap vil barnet få en familie som ikke er en del av hennes famile. dette er konsekvensene av å ikke holde sammen til døden skiller...
Gjest Hallois Skrevet 26. mars 2012 #42 Skrevet 26. mars 2012 om barna og stemor synes dette er greit er det kun en sjalu biomor som ikke aksepterer at hun ikeke er eneste kvinne i barnas liv som ødelegger for godt samarbeid,.. forstår ikke hvorfor alenemødre er så j... hårsåre.. Man leser skjelden om menn som ødelegger for barna selv om mor finner seg en ny partner som blir omtalet som "en far for barnet,.." Som person ville jeg likt svært dårlig at noen endret mine planer , dette enten det gjelder barna eller andre viktige ting i livet mitt . Jeg er ikke en j... Alenemor / bio mor som prøver å ødelegge for bana mine . Jeg ville satt pris på at den som blir samboer med min eks , var interessert og delaktig i barnas liv , men innenfor visse rammer . Dette handler om å faktisk å respektere hverandre , og et slikt overtramp av mammaen til konfirmanten er så respektløst som det er mulig å bli .
Lexandra Skrevet 26. mars 2012 #43 Skrevet 26. mars 2012 artig å se hvilke overskrifter som er på topp i dag: denne om en komfimasjon der fars side bidrar "for mye" og en om at far bidrar for lite, skal ikke være lett.. Denne tråden føler jeg vikelig med fars side.. de bidrar mye, og legger til rette for en fin komfirmasjon som komfirmanten ønsker, mens mor legger en deper, bare fordi hun hadde planlagt anderledes. om stemor har bidratt er det bare av godhet, og barnet ønsker det , så ts burde vært takknemlig... som det har vært inne på tidligere : familien til barnet er blitt udvidet med 14 nye gjester: da er det kanskje behov for andre lokaler..og fars side tar merkostnadene..
Gjest Maja Skrevet 26. mars 2012 #44 Skrevet 26. mars 2012 Det er da virkelig ikke fars samboer som har konfirmant? Det er foreldrene som har det og det er de - i samarbeid med konfirmanten - som skal arrangere dagen. Si til det nyankomne kvinnemennesker: takk, men nei takk. Konfirmasjonen går som planlagt.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2012 #45 Skrevet 26. mars 2012 Synes generelt ikke at nye partneres familie (foreldre/søsken) har noe i en konfirmasjon å gjøre. De er ikke familie. Hvis partene ønsker å markere anledningen kan de gjøre det f.eks dagen etterpå. Jeg synes det holder i massevis når nye partnere med evt barn er meg. I enkelte tilfelles synes jeg også det kan være en uting og skape spent og kunstig stemning blant de virkelige gjestene som besteforeldre, tanter og onkler etc.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #46 Skrevet 26. mars 2012 Synes generelt ikke at nye partneres familie (foreldre/søsken) har noe i en konfirmasjon å gjøre. De er ikke familie. Hvis partene ønsker å markere anledningen kan de gjøre det f.eks dagen etterpå. Jeg synes det holder i massevis når nye partnere med evt barn er meg. I enkelte tilfelles synes jeg også det kan være en uting og skape spent og kunstig stemning blant de virkelige gjestene som besteforeldre, tanter og onkler etc. Er til en viss grad enig, men hvis barn har vokst opp med en bonusfamilie, blitt sett på som et familiemedlem i bonusfamilien, mener jeg at det er naturlig at også denne familien deltar i bl.a konfirmasjon. Men i dette tilfelle der far samboer er ganske ny i familien, mener jeg for det første at stemor burde holde seg langt unna planleggingen å at hennes familie ikke burde være bedt. Men det er meg da
Gjest Mina Skrevet 26. mars 2012 #47 Skrevet 26. mars 2012 Som skilsmissebarn har jeg vært borti de fleste av de klassiske biomor/bonusmor/biofar/bonusfar-situasjonene: Biomor bitter på bonusmor, far bitter på biomor, misforståelser, sjalusi, "uskyldig" utspørring av barn om eks/bonusmor/bonusfar.. Du skjønner tegningen. MEN Da jeg skulle konfirmeres, bidro både bioforeldre og bonusforeldre til planlegging og gjennomføring, og de bidro etter evne når det kom til det økonomiske. På konfirmasjonsdagen klarte både biomor, biofar, bonusmor, bonusfar, biobestemor, bonusbestemor, og til og med bonusfetter nr 1 og bonusfetter nr 2 å sette seg til bords, sette på sitt peneste smil og ha det hyggelig sammen. Mine foreldre, tidligere bonusforeldre og nåværende bonusforeldre er gode mennesker, som jeg er veldig glad i, og det er en utrolig trygghet å tenke på at de faktisk kan samarbeide og ha det hyggelig sammen. Å ha flere mennesker som faktisk har lyst til å bidra til at tenåringens konfirmasjon blir best mulig, ser jeg da virkelig på som en stor fordel. Uansett om det hadde vært en dyr konfirmasjon eller budsjettkonfirmasjon, var det viktigste uansett at folk kom overens på dagen som faktisk skulle være min. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå