AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #21 Skrevet 26. mars 2012 Har planlagt konfirmasjonen til vår datter sammen med faren hennes (vi er skilt) i snart 1 1/2 år nå og trodde vi hadde det meste på plass. For ett år siden flyttet hans nye kjæreste inn til han og har visst dreid om på hodet hans. Lister opp de nye planene hennes for dere og skriver etterpå hva vi hadde blitt enige om: 1. Selskapet skal nå holdes på er veldig fint gammel gjestgiveri, opprinnelig plan var å ha det her hjemme. 2. Gjestgiveriet order med all maten, kakene og drikkevarene, opprinnelig plan var at min mor og jeg skulle lage all maten selv (spekemat og 5-6 kaker) 3. Gjestelisten er utvidet med 14 ekstra personer jeg ikke aner hvem er. Og datteren min er enig i at dette blir så bra og at jeg slipper å slite meg ut med huspynting, vask og matlaging. At hun vil være med som en gest for din datter er en tin,men å planlegge uten at du er med? Syns det er direkte frekk. Å bake til mine barns store dag, er meg en glede. Skal de ta fra deg det? Ekstra gjester,du burde blitt iformert om det,om hvem det er. Selvsagt slipper du mye styr,men ikke på den måten at du blir overkjørt. Ring henne,og spør om dette. Syns dette er utrolig frekt 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #22 Skrevet 26. mars 2012 Må da være deilig å slippe alt stresset i forkant og under middagen, snakker av erfaring Dere kan jo alltids bake noen kaker selv også! Eller hva med å ta middagen der, og så dra hjem til kaffen? 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #23 Skrevet 26. mars 2012 OMG!! For en hurpe du er ts.. DU tenkte deg et enkel komfirmasjon, noe du trodde var ok for far. Fars side ønsker å gjøre mer stas på sin komfirmant, jenta synes det er topp, det koster deg ikke mere og du blir skuffet og sur?? TS skriver da vitterlig at hun og far var enige om hvordan festen skulle være, helt til fars nye samboer kom inn i bildet. Hvis far ikke var enig i planene fra starten av, fikk han da ha vært mann nok til å si fra med engang. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #24 Skrevet 26. mars 2012 OMG!! For en hurpe du er ts.. DU tenkte deg et enkel komfirmasjon, noe du trodde var ok for far. Fars side ønsker å gjøre mer stas på sin komfirmant, jenta synes det er topp, det koster deg ikke mere og du blir skuffet og sur?? Bruker du å svare folk slik i virkeligheten også, eller er det greit å kalle noen for hurpe her inne fordi du er annonym? Usmakelig er du, og det kunne jeg fint fortalt deg i virkeligheten også. Nårman har planlagt noe så lenge, blir mans kuffet når en helt ny person kommer inn og overstyrer alt. Det er jo det denne samboeren har gjort, overstyrt mors og fars planer, fordi hun vil vise at hun er bedre kanskje? Mener du virkelig at man gjør mer stas på konfirmanten, om de får et selskap på et dyrt lokalet fremfor hjemme? Jeg vil nå heller si at de er mer opptatt av hva andre rundt skal mene og synes, og vise alle sammen hvor flott de har laget ting og tang i stand. Denne nye samboeren kan fortelle alle at det var hennes plan, og takke for at alle syns det er så flott. Men er det flott å overkjøre mor på denne måten? 6
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #25 Skrevet 26. mars 2012 Jeg kunne ha gått med på endring i planen, men jeg ville hatt det skriftlig at de påtok seg ekstrautgiftene. Spesifisert til summen du skal betale. Ser nemlig for seg at far og stemor ordner og krever deg for halvparten gjennom nav. Da er det viktig at du har en skriftlig avtale å slå i bordet med sånn at du ikke må betale mer enn kalkulert.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2012 #26 Skrevet 26. mars 2012 Har planlagt konfirmasjonen til vår datter sammen med faren hennes (vi er skilt) i snart 1 1/2 år nå og trodde vi hadde det meste på plass. For ett år siden flyttet hans nye kjæreste inn til han og har visst dreid om på hodet hans. Lister opp de nye planene hennes for dere og skriver etterpå hva vi hadde blitt enige om: 1. Selskapet skal nå holdes på er veldig fint gammel gjestgiveri, opprinnelig plan var å ha det her hjemme. 2. Gjestgiveriet order med all maten, kakene og drikkevarene, opprinnelig plan var at min mor og jeg skulle lage all maten selv (spekemat og 5-6 kaker) 3. Gjestelisten er utvidet med 14 ekstra personer jeg ikke aner hvem er. Og datteren min er enig i at dette blir så bra og at jeg slipper å slite meg ut med huspynting, vask og matlaging. Må le av dere damer. her bidrar far sterkt og så sutrer du. Det at dere ikke er enige får bare være. Du burde skjemmes når du leser andre tråder her der far ikke vil være med.
SmallTalk Skrevet 26. mars 2012 #27 Skrevet 26. mars 2012 Så lenge det ikke fører til ekstra-utgifter for TS sin del, så synes jeg dette høres helt topp ut, jeg! Husker godt hvor mye stress det var i forkant av min konfirmasjon som ble holdt hjemme, hvor huset skulle rundskrubbes og shines, ting skulle kjøpes inn, bord skulle dekkes og pyntes og mamma fløy som ei stressa høne fordi hun følte at hun virkelig måtte gå inn i "vertinnerollen". Det er en grunn til at veldig mange kun holder én konfirmasjon hjemme, og eventuelt kun til nød tar kaker og kaffe hjemme ved senere anledninger... 3
Gjest gjest Skrevet 26. mars 2012 #28 Skrevet 26. mars 2012 Bruker du å svare folk slik i virkeligheten også, eller er det greit å kalle noen for hurpe her inne fordi du er annonym? Usmakelig er du, og det kunne jeg fint fortalt deg i virkeligheten også. Nårman har planlagt noe så lenge, blir mans kuffet når en helt ny person kommer inn og overstyrer alt. Det er jo det denne samboeren har gjort, overstyrt mors og fars planer, fordi hun vil vise at hun er bedre kanskje? Mener du virkelig at man gjør mer stas på konfirmanten, om de får et selskap på et dyrt lokalet fremfor hjemme? Jeg vil nå heller si at de er mer opptatt av hva andre rundt skal mene og synes, og vise alle sammen hvor flott de har laget ting og tang i stand. Denne nye samboeren kan fortelle alle at det var hennes plan, og takke for at alle syns det er så flott. Men er det flott å overkjøre mor på denne måten? vill nok fortalt ts i virkeligheten også at hun er en kontolerende hurpe ja fordi hun er kun sur fordi fars side bryr seg. og gir datteren noe hun faktisk vil ha. Man skal være bra egosentrisk om man tror motivet til familine til far gjør dette bare fordi de vil sole seg i glansen. Datten sier jo til mor at dette er bra, og det er trist å lese at ts sin datter må forsvare det (Ts skriver at hun argumnterer med at det er bra fordi det blir mindre arbeid på henne). At far har vært enig med ts sine planer skal man ikke ta for gitt.. Far og fars nye make vil ha et bedre selskap, de tilbyr seg å betale mer og datteren ønsker det.. Hvorfor bli sur ?? Og det å hate barnets nye familiemedlem bare fordi hun faktisk er med og bidrar positivt til glede for barnet, det viser hvilket bittert og patetisk menneske TS er. Dette er Komfirmantens store dag. Hun får et fint selskap som på grunn av at stemor kom inn i livet er langt bedre enn det mor ville gi henne og mor legger en demper på dette ved å skape en krangel... dette er tragisk, og føyer seg inn i rekken over hva bitre ekspartnere greier å prestere...
Gjest gjest Skrevet 26. mars 2012 #29 Skrevet 26. mars 2012 Bruker du å svare folk slik i virkeligheten også, eller er det greit å kalle noen for hurpe her inne fordi du er annonym? Usmakelig er du, og det kunne jeg fint fortalt deg i virkeligheten også. Nårman har planlagt noe så lenge, blir mans kuffet når en helt ny person kommer inn og overstyrer alt. Det er jo det denne samboeren har gjort, overstyrt mors og fars planer, fordi hun vil vise at hun er bedre kanskje? Mener du virkelig at man gjør mer stas på konfirmanten, om de får et selskap på et dyrt lokalet fremfor hjemme? Jeg vil nå heller si at de er mer opptatt av hva andre rundt skal mene og synes, og vise alle sammen hvor flott de har laget ting og tang i stand. Denne nye samboeren kan fortelle alle at det var hennes plan, og takke for at alle syns det er så flott. Men er det flott å overkjøre mor på denne måten? vill nok fortalt ts i virkeligheten også at hun er en kontolerende hurpe ja fordi hun er kun sur fordi fars side bryr seg. og gir datteren noe hun faktisk vil ha. Man skal være bra egosentrisk om man tror motivet til familine til far gjør dette bare fordi de vil sole seg i glansen. Datten sier jo til mor at dette er bra, og det er trist å lese at ts sin datter må forsvare det (Ts skriver at hun argumnterer med at det er bra fordi det blir mindre arbeid på henne). At far har vært enig med ts sine planer skal man ikke ta for gitt.. Far og fars nye make vil ha et bedre selskap, de tilbyr seg å betale mer og datteren ønsker det.. Hvorfor bli sur ?? Og det å hate barnets nye familiemedlem bare fordi hun faktisk er med og bidrar positivt til glede for barnet, det viser hvilket bittert og patetisk menneske TS er. Dette er Komfirmantens store dag. Hun får et fint selskap som på grunn av at stemor kom inn i livet er langt bedre enn det mor ville gi henne og mor legger en demper på dette ved å skape en krangel... dette er tragisk, og føyer seg inn i rekken over hva bitre ekspartnere greier å prestere...
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #30 Skrevet 26. mars 2012 Og datteren min er enig i at dette blir så bra og at jeg slipper å slite meg ut med huspynting, vask og matlaging. Da bør alt være greit. La datteren din få den dagen hun ønsker, når hun har muligheten for det.
Gjest gjest Skrevet 26. mars 2012 #31 Skrevet 26. mars 2012 vill nok fortalt ts i virkeligheten også at hun er en kontolerende hurpe ja fordi hun er kun sur fordi fars side bryr seg. og gir datteren noe hun faktisk vil ha. Man skal være bra egosentrisk om man tror motivet til familine til far gjør dette bare fordi de vil sole seg i glansen. Datten sier jo til mor at dette er bra, og det er trist å lese at ts sin datter må forsvare det (Ts skriver at hun argumnterer med at det er bra fordi det blir mindre arbeid på henne). At far har vært enig med ts sine planer skal man ikke ta for gitt.. Far og fars nye make vil ha et bedre selskap, de tilbyr seg å betale mer og datteren ønsker det.. Hvorfor bli sur ?? Og det å hate barnets nye familiemedlem bare fordi hun faktisk er med og bidrar positivt til glede for barnet, det viser hvilket bittert og patetisk menneske TS er. Dette er Komfirmantens store dag. Hun får et fint selskap som på grunn av at stemor kom inn i livet er langt bedre enn det mor ville gi henne og mor legger en demper på dette ved å skape en krangel... dette er tragisk, og føyer seg inn i rekken over hva bitre ekspartnere greier å prestere... Beklager om det ikke ble sitert riktig. Her skal man ikke ta det for gitt at Ts og far har vært enig, men man skal ta det for gitt at samboer til far gjør dette for konfirmanten og kun det....? Har ikke lest noe sted at Ts hater fars samboer eller dens familie. For min del hadde det vært avhengig av varighet på forholdet til far og samboer. Er forholdet nytt så er det ikke naturlig at "stemor" med familie er med. Min eks hadde ny dame før han flyttet fra meg. Vi hadde konfirmasjon 9 mnd senere og der hadde ikke hans samboer noe å gjøre, det var ikke hennes ønske heller (lang historie) det var også pga konfirmantens ønske. Ved vår neste konfirmasjon var fars samboer med familie til stede og det var veldig hyggelig. Jeg synes ikke at stemor/stefar har noe med konfirmasjonen å gjøre, det er ikke dems barn. Jeg hadde aldri blandet meg inn i min samboers barns konfirmasjon. Når det gjelder det økonomiske så må foreldrene bli enige og ha en konfirmasjon etter begges lommebok så ingen blir overkjørt. Som jeg sa i et tidligere innlegg så hadde jeg sagt takk og latt de arrangere det pga konfirmanten men hadde betalt halvparten. pga(tror faktisk at fars samboer vil gjøre dette for å kunne si at det er hun som lager en finere fest enn mor) 1
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2012 #32 Skrevet 26. mars 2012 Beklager om det ikke ble sitert riktig. Her skal man ikke ta det for gitt at Ts og far har vært enig, men man skal ta det for gitt at samboer til far gjør dette for konfirmanten og kun det....? Har ikke lest noe sted at Ts hater fars samboer eller dens familie. For min del hadde det vært avhengig av varighet på forholdet til far og samboer. Er forholdet nytt så er det ikke naturlig at "stemor" med familie er med. Min eks hadde ny dame før han flyttet fra meg. Vi hadde konfirmasjon 9 mnd senere og der hadde ikke hans samboer noe å gjøre, det var ikke hennes ønske heller (lang historie) det var også pga konfirmantens ønske. Ved vår neste konfirmasjon var fars samboer med familie til stede og det var veldig hyggelig. Jeg synes ikke at stemor/stefar har noe med konfirmasjonen å gjøre, det er ikke dems barn. Jeg hadde aldri blandet meg inn i min samboers barns konfirmasjon. Når det gjelder det økonomiske så må foreldrene bli enige og ha en konfirmasjon etter begges lommebok så ingen blir overkjørt. Som jeg sa i et tidligere innlegg så hadde jeg sagt takk og latt de arrangere det pga konfirmanten men hadde betalt halvparten. pga(tror faktisk at fars samboer vil gjøre dette for å kunne si at det er hun som lager en finere fest enn mor) At en steforeldre ikke har noe med barna å gjøre? - bare for å tilfredstille eksen??? Dette viser hvilken syk verden vi lever i.., barnet, far og fars nye flamme er de eneste som bestemmer hva stemor har med barnet å gjøre... Som mor eier du ikke fars barn... Hjemme hos deg er du den foresatte, hvordan det er hos eksen har du ingenting med.. Når et par splitter opp må rollene deles.. Og om den nye partneren får en betydningsfull nesten foreldre rolle som " mor føler seg truet av" så er dette helt greit, så lenge det er greit for barn og steforeldren...
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #33 Skrevet 26. mars 2012 Må le av dere damer. her bidrar far sterkt og så sutrer du. Det at dere ikke er enige får bare være. Du burde skjemmes når du leser andre tråder her der far ikke vil være med. Haha, og hvor leser du at far har bidratt med noe som helst? Snakk om fri tolkning. 1
Gjest Hallois Skrevet 26. mars 2012 #34 Skrevet 26. mars 2012 Stakkar samboeren.. Far og hun har kommet opp med en plan din datter er fornøgd med. Fars nye samboer m familie er medlemmer av din datters familie( husk: du er ikke medlem av din familien til faren til barnet ditt- men din datter er medlem av fars NYE familie. ) at du ikke vet hvem de er spiller overhode ingen rolle.. Synes det er supersnilt av samboeren at hun er så inkluderende, og bryr seg om henne til tross for at det ikke er hennes blod som renner i barnets årer. Og synes datteren din er heldig som slipper den tragiske komfirmasjonen du ville gi henne... Spekemat? Hvor simpel kan man bli.. Bra det er kommet en engel inn i din datters liv Dette er sånn typisk bitter mor tråd.. Uansett hva fars nye partner gjør er det feil.. Om den nåværende planen hadde vært opprinnelig plan, og stemor hadde endret til din opprinnelige plan : da hadde jeg kunnet være enig i at det var feil... Men her vil stemor gjøre situasjonen BEDRE for sin stedatter- og du blir sur???? Skjerp deg! Er du riktig navla ? Stakkars samboer som har forandret på de opprinnelige planene som konfirmantens foreldre var enige i ! Dette er langt utenfor " bonusmors" oppgave . Det er langt fra inkluderende . Hadde dama vært inkluderende hadde hun evt. forhørt seg med mor før et sånt kupp. Fars nye samboere familie er ikke barnets familie . De er den nye samboere familie . Og en hjemmekonfirmasjon med spekemat og hjembakte kaker er hyggeligere enn et selskap arrangert for å skape strid ! Sorry , men du høres ut som en bitter stemor som er sjalu på din manns eks ! Get over it ...
Gjest Hallois Skrevet 26. mars 2012 #35 Skrevet 26. mars 2012 At en steforeldre ikke har noe med barna å gjøre? - bare for å tilfredstille eksen??? Dette viser hvilken syk verden vi lever i.., barnet, far og fars nye flamme er de eneste som bestemmer hva stemor har med barnet å gjøre... Som mor eier du ikke fars barn... Hjemme hos deg er du den foresatte, hvordan det er hos eksen har du ingenting med.. Når et par splitter opp må rollene deles.. Og om den nye partneren får en betydningsfull nesten foreldre rolle som " mor føler seg truet av" så er dette helt greit, så lenge det er greit for barn og steforeldren... Håper du skriver kun for å provosere og at du ALDRI blir steforeldre til noens barn . Dine holdninger vil være med på å ødelegge for samarbeidet mellom foreldrene. Og de det går utover er barna.
Gjest gjest Skrevet 26. mars 2012 #36 Skrevet 26. mars 2012 Håper du skriver kun for å provosere og at du ALDRI blir steforeldre til noens barn . Dine holdninger vil være med på å ødelegge for samarbeidet mellom foreldrene. Og de det går utover er barna. om barna og stemor synes dette er greit er det kun en sjalu biomor som ikke aksepterer at hun ikeke er eneste kvinne i barnas liv som ødelegger for godt samarbeid,.. forstår ikke hvorfor alenemødre er så j... hårsåre.. Man leser skjelden om menn som ødelegger for barna selv om mor finner seg en ny partner som blir omtalet som "en far for barnet,.."
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2012 #37 Skrevet 26. mars 2012 vill nok fortalt ts i virkeligheten også at hun er en kontolerende hurpe ja fordi hun er kun sur fordi fars side bryr seg. og gir datteren noe hun faktisk vil ha. Man skal være bra egosentrisk om man tror motivet til familine til far gjør dette bare fordi de vil sole seg i glansen. Datten sier jo til mor at dette er bra, og det er trist å lese at ts sin datter må forsvare det (Ts skriver at hun argumnterer med at det er bra fordi det blir mindre arbeid på henne). At far har vært enig med ts sine planer skal man ikke ta for gitt.. Far og fars nye make vil ha et bedre selskap, de tilbyr seg å betale mer og datteren ønsker det.. Hvorfor bli sur ?? Og det å hate barnets nye familiemedlem bare fordi hun faktisk er med og bidrar positivt til glede for barnet, det viser hvilket bittert og patetisk menneske TS er. Dette er Komfirmantens store dag. Hun får et fint selskap som på grunn av at stemor kom inn i livet er langt bedre enn det mor ville gi henne og mor legger en demper på dette ved å skape en krangel... dette er tragisk, og føyer seg inn i rekken over hva bitre ekspartnere greier å prestere... Noe datteren vil ha? Det er ikke gitt at datteren VET hva hun vil ha, hun har fått presentert "Disneyland" av en kul dame som far har kjent i mindre enn halvannet år. (Foreldrene har vært skilt i 1 1/2 år) Kanskje den nye dama er veldig opptatt av å sikre seg en plass hos nevnte barn..? Var du som fjortis fullstendig gjennomtenkt på slike ting og glatt kunnet gjennomskue andre spill? Det tviler jeg sterkt på. Det er frekt og ondskapsfullt gjort. En konfirmasjon er for mange familier en stor begivenhet, ikke bare en kul fest der konfirmanten skal få gjøre hva han/hun vil. Det er tradisjoner med røtter langt tilbake i tid. Som mor vil man gjerne få lov til å vise barnet sitt disse tradisjonene, røttene. Her skulle mor og mormor jobbe sammen. Kanskje konfirmanten selv kunne bli med og lære noe av det. Samhold. Familiens seder og vaner, noe som binder generasjonene sammen. Alt sammen ødelagt og tatt vekk av en kvinne som etter all sansynlighet er ute etter å mele egen kake. (Man får inderlig håpe at det ikke er bevisst gjort!) Jeg som mor hadde fortalt min konfirmant rett ut hva jeg mente om å bli plassert på sidelinja slik, som statist i en av livets store overgangsritualer til mitt eget barn. For en kvinne som kanskje ikke engang befinner seg i samme landsdel om et år eller to!
Gjest gjest Skrevet 26. mars 2012 #38 Skrevet 26. mars 2012 Er du riktig navla ? Stakkars samboer som har forandret på de opprinnelige planene som konfirmantens foreldre var enige i ! Dette er langt utenfor " bonusmors" oppgave . Det er langt fra inkluderende . Hadde dama vært inkluderende hadde hun evt. forhørt seg med mor før et sånt kupp. Fars nye samboere familie er ikke barnets familie . De er den nye samboere familie . Og en hjemmekonfirmasjon med spekemat og hjembakte kaker er hyggeligere enn et selskap arrangert for å skape strid ! Sorry , men du høres ut som en bitter stemor som er sjalu på din manns eks ! Get over it ... Om du leser hva ts skriver så er det ikke sikkert at det er stemor som har bestemt.. ts skriver at de har flyttet sammne og at hun " har visst dreid om på hodet hans." Som voksne mennesker har de nok antagelig snakket sammen og ikke likt særlig ideen om spekemat hjemme hos eksen... i tillegg ser det ut til at barnet og fars nye make (med familie) god tone. Dette gjør at selskapet utvides med 14 pers . da er det naturlig å tenke nytt... De står for merkostnadene og komfirmanten synes det er supert.. at far får mer mot når han har en ny partner kan nok hende.. men tviler på at lokalet hadde blitt leid om det kun var ford i stemor ønsket det. mor er bare bitter fordi hun føler seg ovekjørt. men.. endringene vil jeg tro ble annonsert i god tid, og spekematen er nok ikke kjøpt inn, så da er det helt greit at far og komfirmaten sier at de går for nye planer. ts skriver at hun ikke vet hvem de 14 nue gjestene er.. men : hun glemmer at hun utgjør bare en liten del av barnets familie. da hun og eksen gikk fra hverandre burde hun visst at dette er en av konsekvensene...
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2012 #39 Skrevet 26. mars 2012 om barna og stemor synes dette er greit er det kun en sjalu biomor som ikke aksepterer at hun ikeke er eneste kvinne i barnas liv som ødelegger for godt samarbeid,.. forstår ikke hvorfor alenemødre er så j... hårsåre.. Man leser skjelden om menn som ødelegger for barna selv om mor finner seg en ny partner som blir omtalet som "en far for barnet,.." La meg høre om menn som kommer seilende inn på den måten og totalplasserer far til barnet i sånne ting som konfirmasjoner. Så kan vi diskutere det da. Det ER grunnleggende forskjeller på kvinner og menn. Og her kommer de ganske så klart til overflaten.
Gjest gjest Skrevet 26. mars 2012 #40 Skrevet 26. mars 2012 Noe datteren vil ha? Det er ikke gitt at datteren VET hva hun vil ha, hun har fått presentert "Disneyland" av en kul dame som far har kjent i mindre enn halvannet år. (Foreldrene har vært skilt i 1 1/2 år) Kanskje den nye dama er veldig opptatt av å sikre seg en plass hos nevnte barn..? Var du som fjortis fullstendig gjennomtenkt på slike ting og glatt kunnet gjennomskue andre spill? Det tviler jeg sterkt på. Det er frekt og ondskapsfullt gjort. En konfirmasjon er for mange familier en stor begivenhet, ikke bare en kul fest der konfirmanten skal få gjøre hva han/hun vil. Det er tradisjoner med røtter langt tilbake i tid. Som mor vil man gjerne få lov til å vise barnet sitt disse tradisjonene, røttene. Her skulle mor og mormor jobbe sammen. Kanskje konfirmanten selv kunne bli med og lære noe av det. Samhold. Familiens seder og vaner, noe som binder generasjonene sammen. Alt sammen ødelagt og tatt vekk av en kvinne som etter all sansynlighet er ute etter å mele egen kake. (Man får inderlig håpe at det ikke er bevisst gjort!) Jeg som mor hadde fortalt min konfirmant rett ut hva jeg mente om å bli plassert på sidelinja slik, som statist i en av livets store overgangsritualer til mitt eget barn. For en kvinne som kanskje ikke engang befinner seg i samme landsdel om et år eller to! Tror paret har vært skilt i mer enn 1,5 år.. hvis jeg leser riktig har mor "planlagt" med far i 1,5 år. Stemor og far har bodd sammen i 1 år. sikkert vært kjærester lengre... Planene inkluderer kun mor og hennes familie i hennes hjem. men barnet har og en far med sin familie.. og i fars familie er det en samboer med familie. Barnet er voksen nok til å forklare mor at det er slik hun vil ha det og drar positive ting frem for å "trøste" mor. det er ts som i sitt hode har vridd det til at stemor har gjørt dette... men, som faren ville jeg følt det ganske ubehagelig å være hjemme hos eksen, så et nøytralt sted er helt topp. Om det skulle vært slik at stemor virkelig sto for omrokkeringene så ALL ÆRE TIL HENNE!! hun inkluderer sin manns barn i familien, bryr seg om barnet og gir henne et flott selskap.. Tror nok komfirmanten vet hva det er snakk om.. ikke falske løfter om Disenyland.... eneste som trure dagen er mors vrede... en bittehet jeg har sett hos flere fraskilte mødre.. Uansett hva eksen og eksens nye gjør så er det feil..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå