AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #1 Skrevet 26. mars 2012 Har planlagt konfirmasjonen til vår datter sammen med faren hennes (vi er skilt) i snart 1 1/2 år nå og trodde vi hadde det meste på plass. For ett år siden flyttet hans nye kjæreste inn til han og har visst dreid om på hodet hans. Lister opp de nye planene hennes for dere og skriver etterpå hva vi hadde blitt enige om: 1. Selskapet skal nå holdes på er veldig fint gammel gjestgiveri, opprinnelig plan var å ha det her hjemme. 2. Gjestgiveriet order med all maten, kakene og drikkevarene, opprinnelig plan var at min mor og jeg skulle lage all maten selv (spekemat og 5-6 kaker) 3. Gjestelisten er utvidet med 14 ekstra personer jeg ikke aner hvem er. Og datteren min er enig i at dette blir så bra og at jeg slipper å slite meg ut med huspynting, vask og matlaging.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #3 Skrevet 26. mars 2012 Det er jo jenta sin dag, og så lenge hun ønsker de nye planene så ser jeg ikke problemet (hvordan dere skal dele regningen her, derimot, kan jo bli interessant, siden faren legger opp til et mye mer kostbart løp enn opprinnelig planlagt) 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #4 Skrevet 26. mars 2012 Hva lurer du egentlig på nå? Om du bør si at det er greit, om du kan nekte, eller handler det om økonomien?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #5 Skrevet 26. mars 2012 Jeg ville nok sagt at alt var helt greit, men at far og samboer fikk ta de ekstra kostnadene, for du har lagt av penger til feiringen som opprinnelig var planlagt. Da tenker jeg aller mest på de 14 ekstra gjestene. 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #6 Skrevet 26. mars 2012 Jeg ville nok sagt at alt var helt greit, men at far og samboer fikk ta de ekstra kostnadene, for du har lagt av penger til feiringen som opprinnelig var planlagt. Da tenker jeg aller mest på de 14 ekstra gjestene. Det er jo ikke bare 14 ekstragjester som kommer i tillegg til den opprinnelige planen. Her skal også lokale, ferdig bestilt mat og kaker plusses på. I tillegg til både brus og kaffe - som også blir dyrere ute. Jeg reagerer også på fars nye samboer. Hva har hun med å blande seg oppi å endre hele konfirmasjonen? At hun hadde vært med på planlegging hvis de hadde bodd lenge sammen, ser jeg på som en selvfølge, men at hun som ny samboer skal komme å omrokkere hele greiene synes ikke jeg er greit. 2
Gjest annemor30 Skrevet 26. mars 2012 #7 Skrevet 26. mars 2012 Tilby han og samboeren og betale det du har planlagt at konfirmasjonen skal koste(etter din og fars gamle planer) og så får de ta resten av kostnadene selv. 5
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2012 #8 Skrevet 26. mars 2012 Stakkar samboeren.. Far og hun har kommet opp med en plan din datter er fornøgd med. Fars nye samboer m familie er medlemmer av din datters familie( husk: du er ikke medlem av din familien til faren til barnet ditt- men din datter er medlem av fars NYE familie. ) at du ikke vet hvem de er spiller overhode ingen rolle.. Synes det er supersnilt av samboeren at hun er så inkluderende, og bryr seg om henne til tross for at det ikke er hennes blod som renner i barnets årer. Og synes datteren din er heldig som slipper den tragiske komfirmasjonen du ville gi henne... Spekemat? Hvor simpel kan man bli.. Bra det er kommet en engel inn i din datters liv Dette er sånn typisk bitter mor tråd.. Uansett hva fars nye partner gjør er det feil.. Om den nåværende planen hadde vært opprinnelig plan, og stemor hadde endret til din opprinnelige plan : da hadde jeg kunnet være enig i at det var feil... Men her vil stemor gjøre situasjonen BEDRE for sin stedatter- og du blir sur???? Skjerp deg! 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #9 Skrevet 26. mars 2012 Stakkar samboeren.. Far og hun har kommet opp med en plan din datter er fornøgd med. Fars nye samboer m familie er medlemmer av din datters familie( husk: du er ikke medlem av din familien til faren til barnet ditt- men din datter er medlem av fars NYE familie. ) at du ikke vet hvem de er spiller overhode ingen rolle.. Synes det er supersnilt av samboeren at hun er så inkluderende, og bryr seg om henne til tross for at det ikke er hennes blod som renner i barnets årer. Og synes datteren din er heldig som slipper den tragiske komfirmasjonen du ville gi henne... Spekemat? Hvor simpel kan man bli.. Bra det er kommet en engel inn i din datters liv Dette er sånn typisk bitter mor tråd.. Uansett hva fars nye partner gjør er det feil.. Om den nåværende planen hadde vært opprinnelig plan, og stemor hadde endret til din opprinnelige plan : da hadde jeg kunnet være enig i at det var feil... Men her vil stemor gjøre situasjonen BEDRE for sin stedatter- og du blir sur???? Skjerp deg! I alle dager for en holdning. Så mor skal bare akseptere at ting blir styrt over hodet hennes å at hun ikke har noe hun skulle sagt ang datterens konfirmasjon? Jeg ville satt foten ned å bedt om å være med på planleggingen. 8
Gjest annemor30 Skrevet 26. mars 2012 #10 Skrevet 26. mars 2012 Spekemat... Simpelt? Nei, det syns jeg virkelig ikke at det er! 7
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #11 Skrevet 26. mars 2012 TS her igjen. De har allerede tilbudt seg og betale mellomlegget så det er ikke der det ligger men vi har begge lagt ned endel tid i dette og nå skal plutselig alt forkastes. Det er det som gjør meg trist. Og spekemat med litt enkelt tilbehør er aldeles ikke simpelt. Så frekt. 4
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2012 #12 Skrevet 26. mars 2012 Fars nye markerer revir. Og bruker ungen for å være "den kuleste" slik at dersom mor ikke er enig, så er det HUN som er ei fitte, uansett hva saken dreier seg om. Jeg hadde forlangt en forklaring fra far. 1
Gjest gjest Skrevet 26. mars 2012 #13 Skrevet 26. mars 2012 Jeg ville bitt tennene sammen og smilt og sagt takk, det koster deg jo ikke noe ekstra. Hadde jeg hatt råd så hadde jeg betalt halvparten for å ikke få den senere at de betalte mesteparten, (men det er meg) Gjør konfirmanten fornøyd så får du takk for det senere. Min eks sin samboer bryr og blander seg heldigvis ikke, som jeg vet, i sånne ting, men hun har ikke det beste forholdet til barna så de hadde ikke likt at hun blandet seg. I siste konfirmasjon var det mange av eks` samboers slektninger men vi delte alt i to og jeg vet ikke om det var fler fra den ene eller andre siden. 1
Gjest Offensive Pie Skrevet 26. mars 2012 #14 Skrevet 26. mars 2012 Jeg ville bitt tennene sammen og smilt og sagt takk, det koster deg jo ikke noe ekstra. Hadde jeg hatt råd så hadde jeg betalt halvparten for å ikke få den senere at de betalte mesteparten, (men det er meg) Gjør konfirmanten fornøyd så får du takk for det senere. Min eks sin samboer bryr og blander seg heldigvis ikke, som jeg vet, i sånne ting, men hun har ikke det beste forholdet til barna så de hadde ikke likt at hun blandet seg. I siste konfirmasjon var det mange av eks` samboers slektninger men vi delte alt i to og jeg vet ikke om det var fler fra den ene eller andre siden. Evt. gi tilsvarende beløp til barnet på sperret konto? 1
Gjest Spinell Skrevet 26. mars 2012 #15 Skrevet 26. mars 2012 Siden de allerede har tilbudt seg å betale mellomlegget ville jeg vært lykkelig over å slippe alt ekstraarbeidet. Er konfirmanten fornøyd med opplegget høres det igrunnen ut som det kan bli en bra dag for hovedpersonen, som er henne 4
Gjest Line Skrevet 26. mars 2012 #16 Skrevet 26. mars 2012 Utrolig hva folk kan klare å lage et problem ut av. Konfirmasjonen blir oppgradert, du slipper å betale noe ekstra, konfirmanten er fornøyd. Hvordan i alle dager klarer du å være lei deg da? Her synes jeg du må gå i deg selv og finne ut hvorfor du reagerer som du gjør. 7
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #17 Skrevet 26. mars 2012 Jeg hadde holdt meg til opprinnelige planen, og forklart til konfirmanten at det ikke blir aktuelt med et så kostbart opplegg. Vil far og samboer ha gjennomslag for dette, får de ta alle ekstra kostnader også. Det vil si at du putter i det du skulle til det opprinnelige opplegget, og far dekker resten. Går de ikke med på det, ville jeg satt foten ned. Greit nok at det er konfirmanten sin dag, men de unge må lære at de ikke kan få alt de ønsker seg. Det er stor forskjell på en konfirmasjon til 30 000 og en til 50 000 for eksempel. Og hvorfor skal konfirmanten få mellomforskjellen egentlig? Er det slik at man skal spare på et område, bare fordi konfirmanten skal få de andre pengene på sin konto? Jeg syns konfirmasjoner har blitt riv ruskende gale, der foreldre skal overgå hverandre. I dette tilfelle har ikke samboeren til far noe hun skulle ha sagt, for hun har rett og slett vært for lite inne i bildet til å være med å styre slike ting som dette. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #18 Skrevet 26. mars 2012 TS her igjen. De har allerede tilbudt seg og betale mellomlegget så det er ikke der det ligger men vi har begge lagt ned endel tid i dette og nå skal plutselig alt forkastes. Det er det som gjør meg trist. Og spekemat med litt enkelt tilbehør er aldeles ikke simpelt. Så frekt. Da ville jeg gått med på det, for da kan du få en koselig dag uten masse arbeid.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2012 #19 Skrevet 26. mars 2012 OMG!! For en hurpe du er ts.. DU tenkte deg et enkel komfirmasjon, noe du trodde var ok for far. Fars side ønsker å gjøre mer stas på sin komfirmant, jenta synes det er topp, det koster deg ikke mere og du blir skuffet og sur?? 2
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2012 #20 Skrevet 26. mars 2012 OMG!! For en hurpe du er ts.. DU tenkte deg et enkel komfirmasjon, noe du trodde var ok for far. Fars side ønsker å gjøre mer stas på sin komfirmant, jenta synes det er topp, det koster deg ikke mere og du blir skuffet og sur??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå