Gå til innhold

Angst og økonomisk støtte

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Takker for hjelp og linker til skjema. Merker jeg kan puste litt roligere nå som det virker litt mer oversiktlig

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå går det fint, jeg er inne i systemet og da er det enklere, pluss jeg bor på et lite sted. Men jeg var rimelig frustrert en stund, jeg søkte jo fordi jeg ikke kunne arbeide, og så måtte jeg jobbe i nesten fem år før NAV blir enige om at jeg hadde rett til å begynne med. Men noen papirmølle har det ikke vært, det tok psykologen seg av for meg.

Ja, ser den. Jeg er overhodet ikke i stand til å jobbe sånn som det er nå, så bare det å komme seg til psykolog og lege kommer til å være nok for meg. Ser med andre ord ikke veldig lyst på hvordan det blir fremover, men man må jo prøve.

Håper psykologen jeg evt blir henvist til også vil hjelpe til med det da, så jeg "slipper" den bekymringen i tillegg. Og godt å høre at det har ordnet seg omsider :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, ser den. Jeg er overhodet ikke i stand til å jobbe sånn som det er nå, så bare det å komme seg til psykolog og lege kommer til å være nok for meg. Ser med andre ord ikke veldig lyst på hvordan det blir fremover, men man må jo prøve.

Håper psykologen jeg evt blir henvist til også vil hjelpe til med det da, så jeg "slipper" den bekymringen i tillegg. Og godt å høre at det har ordnet seg omsider :)

Så lenge du har fått deg en psykriater/psykolog så kan du puste ut. De hjelper deg virkelig med alt dette, med angst og alt det så kan det virke veldig skummelt og vanskelig men det ordner de. Jeg ble overrasket selv når jeg så hvor enkelt det egentlig var.

AnonymBruker
Skrevet

Og for de som er skeptisk til snyltere, så mener jeg enkelt å komme inn i systemet så lenge man er syk. Ikke enkelt å få stønad uten videre.

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du har fått deg en psykriater/psykolog så kan du puste ut. De hjelper deg virkelig med alt dette, med angst og alt det så kan det virke veldig skummelt og vanskelig men det ordner de. Jeg ble overrasket selv når jeg så hvor enkelt det egentlig var.

Har ikke det enda nei, men får nok henvisning når jeg drar til legen. Var i alle fall ikke noe problem det sist gang jeg ba om det.

Takk for motiverende ord! Det hjelper å ha det i bakhodet når jeg går inn i noe nytt og uforutsigbart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...