ringblomst Skrevet 16. januar 2004 #1 Del Skrevet 16. januar 2004 Vi har planer om å ønske oss sølvbestikk til bryllupet, men hvilket? Vil dere vise hvilket dere samler på / ønsker dere? Vi liker gjerne helt enkle sølvbestikk, men i gullsmedene har de kun feks opphøiet rose, telesølv, lilje mfl, hvor har vi mulighet for å se bestikk som taffel og måne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 16. januar 2004 #2 Del Skrevet 16. januar 2004 http://www.gullsmed.no/solv/17-20.html du ser også mÅNE hvis du går vidre på bestikkene Vi samler på KONVAL....Familien min har samlet sølvbestikk til meg siden jeg ble født,så vi mangler ikke så mye.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bare lille meg... Skrevet 16. januar 2004 #3 Del Skrevet 16. januar 2004 vi samler på hardanger-bestikk. nina heter det. Kjempe fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 16. januar 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 16. januar 2004 http://www.gullsmed.no/solv/17-20.html du ser også mÅNE hvis du går vidre på bestikkene Har både brosjyrer og linker, men jeg vil gjerne se dem fysisk og ikke bare skjeene...noen som har sett måne, taffel eller pariser hos gullsmeden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 16. januar 2004 #5 Del Skrevet 16. januar 2004 Vi sparer på telesølv, men jeg kunne godt tenkt meg å hatt et som var litt enklere å pusse Ikke så mange kriker og kroker...! Har ikke sett de du spør etter dessverre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 16. januar 2004 #6 Del Skrevet 16. januar 2004 junibrud04:jeg har sånn sølvpuss i flytendevann,så jeg bare dypper de i det og vips ferdig skylle av og vaske..Enkelt og greit..det kan nok du og bruke... har kjøpt det hos en gullsmed.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 16. januar 2004 #7 Del Skrevet 16. januar 2004 Ah,takk,jea! Sånn må nok jeg skaffe meg ja! Er så kjedelig å gnikke og gnu..Takk for tips! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 16. januar 2004 #8 Del Skrevet 16. januar 2004 junibrud04:det heter sølv dip Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 16. januar 2004 #9 Del Skrevet 16. januar 2004 Vi samler på Lilje. Vakkert, enkelt og elegant og lar seg lett matche med alle typer borddekkinger fordi det ikke har snurr og virrvarr som krever dekorasjoner, men er nøytralt og kan brukes til alt. Vi valgte også Manoir servise fra V&B av samme årsak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 16. januar 2004 #10 Del Skrevet 16. januar 2004 junibrud04:det heter sølv dip :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 16. januar 2004 #11 Del Skrevet 16. januar 2004 Vet ikke enda hva vi skal begynne å samle på.. Syntes både Opphøyet rose, lilje og edel er fine.. Så jeg aner rett og slett ikke... Må rådføre meg med sambo tror jeg!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 17. januar 2004 #12 Del Skrevet 17. januar 2004 Vi samler på Minnesølv. Enkel, elegant, lett å pusse. Og ikke minst ligger det godt i hånda når man spiser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 17. januar 2004 #13 Del Skrevet 17. januar 2004 Ikke noe sølv her i gården!!!!! hater å pusse, selv om det er aldri så enkelt med dip å klut og gode greier!! Så vci samler på hardangerbestikket som heter Anita. Det er enkelt og fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 17. januar 2004 #14 Del Skrevet 17. januar 2004 Vi samler på Lilje. Vakkert, enkelt og elegant og lar seg lett matche med alle typer borddekkinger fordi det ikke har snurr og virrvarr som krever dekorasjoner, men er nøytralt og kan brukes til alt. Vi valgte også Manoir servise fra V&B av samme årsak. Samme her! Vi har Lilje fordi det er så enkelt og stilrent, kan brukes til alt og har ingen krinkelkroker som er vanskelige å pusse... Så har vi Tid servise fra Porsgrunn, av samme årsak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 17. januar 2004 #15 Del Skrevet 17. januar 2004 Ikke noe sølv her i gården!!!!! hater å pusse, selv om det er aldri så enkelt med dip å klut og gode greier!! Så vi samler på stålbestikket Maya! Enkelt bestikk, men allikevel litt spesilet. Og både mine foreldre og sambos foreldre har det samme bestikket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2004 #16 Del Skrevet 17. januar 2004 Vi samler på Rosendal, som du kan se her: http://www.gullsmed.no/solv/33-36.html Veldig enkelt og pent, synes jeg. Dessuten har mannen min arvet en del av det allerede. Hyggelig med gammelt arvesølv. Til hverdags har vi Maya/Maya 2000 fra Norsk Stålpress. En kjempetøff stålbestikklassiker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 17. januar 2004 #17 Del Skrevet 17. januar 2004 Vi samler på Rosendal' date=' som du kan se her: http://www.gullsmed.no/solv/33-36.html Veldig enkelt og pent, synes jeg. Dessuten har mannen min arvet en del av det allerede. Hyggelig med gammelt arvesølv. Til hverdags har vi Maya/Maya 2000 fra Norsk Stålpress. En kjempetøff stålbestikklassiker! Rosendal her også (med initialene våre), men vi vil ikke ha kniver og gafler i sølv, det synes jeg er alt for dyrt (og unødvendig). Av hardangerbestikk har vi Ramona. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Tiili¤ Skrevet 17. januar 2004 #18 Del Skrevet 17. januar 2004 Hardangerbestikk ved navn Heidi, enkelt og greit! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 19. januar 2004 #19 Del Skrevet 19. januar 2004 Samler ikke på bestikk i det hele tatt... (Har stålbestikk til 24 pers og hater å pusse sølv...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isiselin Skrevet 19. januar 2004 #20 Del Skrevet 19. januar 2004 Vi starter først å samle på bestikk nå når vi gifter oss og har valgt ut Hardangerbestikket Ramona. Sølvbestikk samler vi ikke på enda. Hadde hatt lyst til det, men det er jo så dyrt! Vi får ta det når vi blir rike, tror jeg! Men om jeg skulle ha begynt å samle på sølvbestikk nå hadde jeg valgt "Måne", tror jeg. Det er enkelt og veldig pent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå