Gå til innhold

HJELP! Har fått dette brevet av politiet. Hva mener de?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en sak gående med stantens innkrevingssentral. Det er for studelånet mitt som jeg ikke har betalt og det har gått til de.

De trekker fra lønnen min. Så da trodde jeg nedbetalingen var i gang?

Nå har jeg fått et brev fra politiet hvor det står "foreleggelse av begjæring og varsel om tvangsdekning"

De skriver at de har fått en begjæring (???) fra lånekassa om tvangsdeking i Sperret konto (hvorfor skriver de med stor S midt i setningen?).

Herregud hater dette. Hvorfor kan de ikke bare skrive hva de mener og ikke røre rundt grøten? Skjønner ingenting av dette! Hva er det de vil?

De skriver også at påløpt rettsgebyr må betales også. HÆ? De trekker jo allerede penger fra lønnen min hver mnd. Har snakket med arb. giver om det og det blir trukket. Det er rundt 10.000 igjen å betale så det er ikke så mye. Skjønner ikke hvorfor jeg får dette nå.

De sier at de fikk "begjæringen" i oktober i fjor.

Jeg har også sendt mail til en person jeg har mailet med før i s.i. og spurt om et kid og kontonummer så jeg kan betale inn resten av beløpet, har penger til det nå, men de har ikke svart, det er ca. 2 uker siden. Så jeg tenke jaja, er jo snart ferdig med å betale alikvel, så bare venter.

Noen som kan hjelpe? Blir skikkelig redd når jeg får dette. Også vil de at jeg skal betale ENDA mer penger.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mildrid

Dersom du vil betale og har penger ringer du dem i morgen og får kid og kontonummer, og så er hele saken ute av verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ring til lensmannen ..står nr nederst på et av arkene..de kan forklare deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje arbeidsgiveren din ikke har betalt videre til lånekassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel fåt melding om at du har penge rpå konto - og vi ha kloa i dem før du bruker dem på annet da.

Ring SI i morgen og betali nn alt du kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra det brevet så har du nok penger på en sperret konto, fastrentekonto/BSU-konto eller liknende som de nå vil ta penger fra da du ikke har betalt krevd beløp. Etter at pengene er tvangsinnhentet den veien tas resten fra lønnen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, de har trukket fra arb. giver, ser det på hver lønnsslipp at de trekker 3000 hver mnd. Men joda første jeg skal gjøre imorgen er å ringe, og betale. Skal også spørre hvorfor de ikke har svart på e-posten min. Da hadde jeg jo fått betalt for 2 uker siden.

Men siden det er trukket fra lønnen min hele veien, og jeg kan betale alt imorgen, må jeg fortsatt betale dette rettsgebyret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra det brevet så har du nok penger på en sperret konto, fastrentekonto/BSU-konto eller liknende som de nå vil ta penger fra da du ikke har betalt krevd beløp. Etter at pengene er tvangsinnhentet den veien tas resten fra lønnen.

Jeg har ikke noe sperret konto :( Har bare lønnskontoten min og en sparekonto med der står det ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe sperret konto :( Har bare lønnskontoten min og en sparekonto med der står det ingenting.

Huff, så ubehagelig dette var :-( Kan du ikek kontakte vedkommende som har signert brevet fra POlitiet? Så får han forklare hva dette innebærer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så ubehagelig dette var :-( Kan du ikek kontakte vedkommende som har signert brevet fra POlitiet? Så får han forklare hva dette innebærer?

Ja, skal ringe de. Håper ikke jeg må betale den avgiften. Vil bare betale alt og få saken ut av verden. Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de har trukket fra arb. giver, ser det på hver lønnsslipp at de trekker 3000 hver mnd. Men joda første jeg skal gjøre imorgen er å ringe, og betale. Skal også spørre hvorfor de ikke har svart på e-posten min. Da hadde jeg jo fått betalt for 2 uker siden.

Men siden det er trukket fra lønnen min hele veien, og jeg kan betale alt imorgen, må jeg fortsatt betale dette rettsgebyret?

Hvis du tilfeldigvis kan betale alt i morgen, hvorfor har du ikke gjort det før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tilfeldigvis kan betale alt i morgen, hvorfor har du ikke gjort det før?

Hvorfor er det ALLTID noen som deg som skal kverulere?

Ts spurte ikke om det :popcorn:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ALLTID noen som deg som skal kverulere?

Ts spurte ikke om det :popcorn:

Hvorfor skulle TS spørre om det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nuppdupp

ring i morgen å si at du tror en i politiet har et alkoholproblem. han har nemlig sendt deg feil brev :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor du ikke har betalt studelånet ditt før jeg? Jepp, kun nysgjerrig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tilfeldigvis kan betale alt i morgen, hvorfor har du ikke gjort det før?

Det tenkte jeg også. Men det koster faktisk å inndrive penger og det skulle bare mangle om ikke skyldneren skal betale dette, altså rettsgebyret.

En liten grei huskeregel: Å ta opp studielån er ikke det samme som å vinne i lotto.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nuppdupp

Det tenkte jeg også. Men det koster faktisk å inndrive penger og det skulle bare mangle om ikke skyldneren skal betale dette, altså rettsgebyret.

En liten grei huskeregel: Å ta opp studielån er ikke det samme som å vinne i lotto.

:tristbla: :tristbla: :tristbla: :tristbla: :tristbla: :tristbla: :tristbla: :tristbla: :tristbla: :tristbla: :tristbla: HVA? :tristbla: :tristbla: :tristbla: jeg som har trodd det var lotto hele veien.. dagens store skuffelse

Endret av Nuppdupp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tristbla: :tristbla: :tristbla: :tristbla: :tristbla: :tristbla: :tristbla: :tristbla: :tristbla: :tristbla: :tristbla: HVA? :tristbla: :tristbla: :tristbla: jeg som har trodd det var lotto hele veien.. dagens store skuffelse

Det virker jo sånn på enkelte. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da SI tok utlegg i lønna di, tok de nok også utlegg i en konto. (altså sperret et beløp på en av dine kontoer) Nå begjærer det dekning i kontoen, og det er den lokale lensmannen/namsfogden som må avholde denne saken fordi SI som særnamsmann ikke har myndighet til dette. (kalles anvisning til innkreving)

Ring lensmannen/namsfogden du, og få det totale beløpet, og kontonummer og kid, og betal hele greia hvis du har mulighet til det. Ellers får SI et papir fra namsmannen som de sender til banken, og dermed får de rett til å ta ut det sperrede beløpet. Rettsgebyret må du nok regne med å betale ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner du ikke kontonummer og KID på siden din hos Lånekassen, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...