Bill Skrevet 16. januar 2004 #1 Del Skrevet 16. januar 2004 Jeg arbeider for tiden med invitasjoner, sanghefter m.m, og er i tvil hvilken skrifttype jeg skal velge. Er det noen som kan anbefale meg noen fine skrifttyper, evt. legge ved noen linker der jeg kan se deres invitasjoner, sanghefter o.l. På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 16. januar 2004 #2 Del Skrevet 16. januar 2004 Vi skal bruke Concerto. Skal lage disse innbydelsene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 16. januar 2004 #3 Del Skrevet 16. januar 2004 Vi bruker Lucida Handwriting. Skriver ut invitasjonene på ganske tykt akvarellpapir og syntes det ble ganske pent egentlig :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 16. januar 2004 #4 Del Skrevet 16. januar 2004 Jeg har svart på dette tidligere, uten at jeg husker hva fontene het akkurat nå. Søk og du vil finne :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 16. januar 2004 #5 Del Skrevet 16. januar 2004 Jeg har en som heter Phyllis som jeg synes passer kjempegodt til formålet! Se på fonts.com eller noe for hvordan den ser ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jomfru74 Skrevet 16. januar 2004 #6 Del Skrevet 16. januar 2004 Vi brukte fonten Vivaldi, som vi syntes gjorde invitasjonene veldig stilfulle. Regner med at denne benyttes til førstesiden av sangheftet også, kommer til å benytte like ark som vi brukte til invitasjoner som forside. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 17. januar 2004 #7 Del Skrevet 17. januar 2004 Vi bruke rett og slett Times, vanlig eller italic. Synes det blir enkelt og stilfult, uten for mye "krøll", men nå er jeg tilhenger av det enkle da. Hvis du velger en av disse "løkkeskrift"-fontene, velg en som går ann å lese. Salmehefter med mikroskrift i slik font er vanskelig å lese når tanter og onkler har glemt brillene, eller kanskje litt dårlig lys i festsalen osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bente Skrevet 17. januar 2004 #8 Del Skrevet 17. januar 2004 Vi bruker sheergrace og skal trykke opp på pair som er litt ruglete på ene siden... Forresten, er det noen som har noen erfaring for hva det vil koste å trykk opp slike ting hos ett trykkeri? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 17. januar 2004 #9 Del Skrevet 17. januar 2004 Den bør uansett stemme overens med resten av utseendet på invitasjonen da. Fonten er jo bare en liten del av hele designet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 19. januar 2004 #10 Del Skrevet 19. januar 2004 Vi brukte en skrifttype som heter Merced, og vi var veldig fornøyd med den. Slik var invitasjonene våre: http://ez.kvinneguiden.no/article/articleview/43/1/7/ Dette er kirkeprogrammene: http://www.home.no/augustbrud02/kirkeprogram/index.htm Her ser du litt av sangheftet: http://www.home.no/augustbrud02/bilder/bor...ddekorasjon.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 19. januar 2004 #11 Del Skrevet 19. januar 2004 Vi brukte fonten Vivaldi' date=' som vi syntes gjorde invitasjonene veldig stilfulle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xantippe Skrevet 19. januar 2004 #12 Del Skrevet 19. januar 2004 Enig i at Vivaldi er pen. Men den kan kanskje være litt vanskelig å lese raskt? Jeg synes derfor ikke at dere skal bruke den i sangheftet, i alle fall dersom noen av sangene er komponert av dere eller gjester for anledningen, slik at folk ikke kan teksten. Da kan det fort bli litt haltende synging.... Husk også at alle ikke ser like godt etterhvert som årene går. Hyggelig for bestemor å kunne synge med også? En mellomløsning er jo å bruke en flott "snirkleskrift" som feks Vivaldi på invitasjoner, bordkort og meny og evt til overskrifter i sangheftet, men at selve teksten i sangheftet er i en litt mer lesbar font? I våre invitasjoner, på bordkort etc brukte vi Berhard modern , men vi ville ikke ha trykket sangtekstene i denne fonten (toastmaster fikser sangheftene for oss, vi blander oss ikke i det, annet enn at han har fått vite fargetema av oss). Lykke til med valget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 19. januar 2004 #13 Del Skrevet 19. januar 2004 Vi har valgt å bruke Safrole. Synes den er enkel og stilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Snurp Skrevet 19. januar 2004 #14 Del Skrevet 19. januar 2004 En mellomløsning er jo å bruke en flott "snirkleskrift" som feks Vivaldi på invitasjoner, bordkort og meny og evt til overskrifter i sangheftet, men at selve teksten i sangheftet er i en litt mer lesbar font? Dette har vi gjort. Én font er brukt i layout på invitasjonen (bruker samme design på alt annet også). Denne fonten egner seg ikke så godt som tekst som skal leses (og forstås ) Inni invitasjonen har vi brukt en annen font, som også vil bli brukt inni kirkeprogram etc.. Synes det ble fint vi :-) Men vi brukte ikke snirklefont da. Passer ikke helt vår stil, så vi valgte noe mer "moderne". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muslingen Skrevet 19. januar 2004 #15 Del Skrevet 19. januar 2004 Jeg skriver alt for hånd. Har kalligrafitusj i gull, og husker hvordan man skriver veeeeldig pent fra da jeg gikk på skolen...hehe. Blir litt av et arbeid, men veldig flott. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå