Pakkepost Skrevet 25. mars 2012 #1 Skrevet 25. mars 2012 Heisann. Jeg ville starte en tråd om hva dere her inne mener om dating "reglene". Selv syns jeg det er vanskelig å vite om jeg skal følge disse reglene eller ikke, som å sende en melding etter en date, eller vente på at han/hun sender melding. Ofte får man høre at om personen er interresert, vil han/hun ta like mye initiativ, og det stemmer nok, men jeg syns også at noen følger disse reglene. Hva tenker dere?
Gjest finurlig Skrevet 25. mars 2012 #2 Skrevet 25. mars 2012 Alt er relativt tenker jeg. Dersom jeg er veldig interessert og merker at han også er det, ser jeg ingen vits i å vente 2-3 dager før jeg sender melding. Dersom han virker tilbakeholden eller hard-to-get, så er jeg også det, og tar ingen initiativ til å sende meldinger. Jeg tror mye av datingen egentlig handler om å kunne lese personen riktig, og handle deretter. 1
Gjest .-L-. Skrevet 25. mars 2012 #3 Skrevet 25. mars 2012 (endret) Tenker egentlig at dette er veldig komplisert og at det finnes mange forskjellige strategier å bruke. Det beste er å vite i hvilke situasjoner man skal bruke strategiene som er mulig. For eksempel så er det et tidspunkt hvor det kan lønne seg å spille hard to get. Er man for frempå da går det til helvete.. Endret 25. mars 2012 av .-L-. 1
Cordelia Skrevet 25. mars 2012 #4 Skrevet 25. mars 2012 Disse såkalte reglene er ikke noe annet enn totalt bullshit for å si det på godt norsk. Og jeg driter en lang marsj i dem. Hva er vitsen med å plutselig dra inn et sett med regler som stort sett er importert fra USA? Vanlig sunn fornuft og vett holder lenge. 3
Gjest .-L-. Skrevet 25. mars 2012 #5 Skrevet 25. mars 2012 (endret) Hva er vitsen med å plutselig dra inn et sett med regler som stort sett er importert fra USA? Slik at jeg får damen jeg vil ha? Vanlig sunn fornuft og vett holder lenge. Det jeg trodde var fornuftig og vettig funket ikke i det hele tatt. Det blir for enkelt og naivt å si at "reglene" er bullshit for å så dure i vei. For all del det går jo ann å holde på slik, men da får en finne seg i at man går på mange smeller fordi man ikke forstår hvordan dating og det motsatte kjønn fungerer. Endret 25. mars 2012 av .-L-. 1
Gjest Søgni Skrevet 25. mars 2012 #6 Skrevet 25. mars 2012 (endret) Nøyaktig hvilke regler er det vi snakker om her? Det som skisseres i hovedinnlegget går vel mer på sunn fornuft osv.? For all del, når man er forelska eller i en usikker datingfase kan det nok være greit å ha noen prinsipper å støtte seg til for flere av oss, men jeg har problemer med å tro at det finnes noen generelle regler som skal passe for alle. Hvis det er snakk om mennesker med dårlige sosiale ferdigheter osv. så tror jeg ikke nødvendigvis det er dumt å ta med seg noen tips fra ulike kilder, men jeg tror noen ganger det kan tjene mot sitt formål å tro blindt på ulike "datingtips" for mange av disse også. Jeg ville vært kildekritisk, for å si det sånn. Endret 25. mars 2012 av Søgni 2
Gjest -J- Skrevet 25. mars 2012 #7 Skrevet 25. mars 2012 Disse såkalte reglene er ikke noe annet enn totalt bullshit for å si det på godt norsk. Og jeg driter en lang marsj i dem. Hva er vitsen med å plutselig dra inn et sett med regler som stort sett er importert fra USA? Vanlig sunn fornuft og vett holder lenge. Marry me.
Cordelia Skrevet 25. mars 2012 #8 Skrevet 25. mars 2012 (endret) Slik at jeg får damen jeg vil ha? Det jeg trodde var fornuftig og vettig funket ikke i det hele tatt. Det blir for enkelt og naivt å si at "reglene" er bullshit for å så dure i vei. For all del det går jo ann å holde på slik, men da får en finne seg i at man går på mange smeller fordi man ikke forstår hvordan dating og det motsatte kjønn fungerer. Man durer jo ikke fram hvis man bruker sunn fornuft. Personlig kan jeg ikke en gang reglene, så jeg hadde ikke en gang kunnet kjenne dem igjen. Så hvorvidt en person bruker dem har ikke så mye å si for meg(edit;hadde ikke merka det en gang, og hadde f.eks noen spilt hard to get, hadde jeg nok tatt det som en avvisning). Å ikke være for klengete eller forsvinne ut av løse luften som mange virker til å ha opplevd her er for meg sunn fornuft, men men. Folk er forskjellige. Personlig foretrekker jeg at folk er rett fram og ærlige på en ordentlig måte. Endret 26. mars 2012 av Cordelia 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #10 Skrevet 25. mars 2012 Signerer at regler er bullshit! Min date sendte meg melding 5 min etter at vi hadde hatt første date, og fordi jeg allerede var utrolig betatt av han så var det veldig velkomment. Etter det sendte vi meldinger daglig, overdrev ikke, men "snakket sammen" gjennom dagen. Nå er vi kjærester Poenget er at hvis to personer virkelig liker hverandre, så blir man ikke skremt bort. Og hadde han ventet 2-3 dager med å ta kontakt hadde jeg tenkt at han var rimelig lunken og ikke fullt så interessert. 5
Gjest .-L-. Skrevet 25. mars 2012 #11 Skrevet 25. mars 2012 (endret) Folk er forskjellige. Personlig foretrekker jeg at folk er rett fram og ærlige på en ordentlig måte. Jeg er heller ikke fan av å spille spill, men jeg har møtt noen damer som spiller. For å ikke treffe slike igjen prøver jeg å lære meg "spillet" så godt som mulig. Jeg er ganske ærlig med damene jeg liker, men noen ganger er det ikke lurt. Dersom damen ikke liker meg så tjener jeg virkelig ingenting på å si at jeg liker henne. At det er sunn fornuft tok meg lang tid å lære. Dette er mine personlige erfaringer. Psykologi studier viser noe annet, de sier at mange blir forelsket i den andre når de får høre at motparten er forelsket i dem. Da blir dette plutselig veldig komplisert og det finnes kanskje ikke 1 rett svar på spørsmålet. Uansett, jeg spiller "spillet" til damen liker meg. Derfra kan jeg være ærlig fordi da bryr hun seg om meg Endret 25. mars 2012 av .-L-.
Gjest Søgni Skrevet 25. mars 2012 #12 Skrevet 25. mars 2012 Uansett, jeg spiller "spillet" til damen liker meg. Derfra kan jeg være ærlig fordi da bryr hun seg om meg Hva slags "spill" er det du snakker om? Vi går jo inn og ut av ulike roller hele tiden, og tilpasser oss mennesker vi forholder oss til, alt etter hva vi vil oppnå og hvilken type situasjon det er. Hvor går grensa mellom et bevisst "spill" og det å tilpasse seg en sosial situasjon og et menneske man er interessert i? Og hva legger du i uærlighet? 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #13 Skrevet 25. mars 2012 Misliker spill sterk jeg. Er det spenningen han vil ha, så er han uansett ikke mannen for meg. Jeg er ærlig om hva jeg føler og forventer at han også er det. Har nettopp brutt kontakten med en fyr fordi han var litt "lunken" og jeg var lei av å vente på meldinger. Antar han ikke spilte spill, men at han ikke var like keen på å treffes like ofte som jeg. Foretrekker de som er veldig på, og blir faktisk mer interessert når jeg får masse komplimenter og oppmerksomhet. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #14 Skrevet 25. mars 2012 Jeg følger magefølelsen/instinktene/sunn fornuft/det som føles riktig. Foruten normal folkeskikk, gidder jeg ikke å bry meg om ymse uskrevne regler. Finner ofte disse utdaterte, unaturlige og unødvendig kompliserte. 1
Genesis Skrevet 25. mars 2012 #15 Skrevet 25. mars 2012 Som mann buser jeg aldri ut med hva jeg føler, eller tar overdreven kontakt for tidlig. Dette har det aldri kommet noe godt ut av for mitt vedkommende, og brent barn skyr som kjent ilden. Jeg har funnet at menn som regel er mer tilgivende ovefor sterke signaler tidlig i datingforløpet enn kvinner, og dette forholder jeg meg til. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #16 Skrevet 25. mars 2012 Hvis vedkommende er forelsket i jakten og spillet så vil jeg ikke ha han! Så enkelt. Det er heller ikke snakk om overdreven kontakt, men en melding etter date om at man koste seg er bare positivt. Så tar man det derfra - i passe tempo 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #17 Skrevet 25. mars 2012 Som mann buser jeg aldri ut med hva jeg føler, eller tar overdreven kontakt for tidlig. Dette har det aldri kommet noe godt ut av for mitt vedkommende, og brent barn skyr som kjent ilden. Jeg har funnet at menn som regel er mer tilgivende ovefor sterke signaler tidlig i datingforløpet enn kvinner, og dette forholder jeg meg til. Og derfor er du fremdeles singel, og sitter foran pc-en og leker gud 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #18 Skrevet 26. mars 2012 Og derfor er du fremdeles singel, og sitter foran pc-en og leker gud Mulig å trykke minus på denne? Mannen gjør jo helt rett.
Genesis Skrevet 26. mars 2012 #19 Skrevet 26. mars 2012 Og derfor er du fremdeles singel, og sitter foran pc-en og leker gud Jeg leker ikke gud, jeg ER gud! Men spøk til side; Jeg har lært meg at kun egen erfaring er verdt å stole på. Hva kvinner SIER de vil ha, kræsjer ofte med det de faktisk responderer på. Jeg prater med flere menn om disse tingene, og samtliges erfaring er at less is more når det kommer til grad av kontakt og følelsessnakk tidlig i datingfasen. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #20 Skrevet 26. mars 2012 Når jeg har vært på date og den går veldig bra får jeg ofte meld rett etter på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå