Gå til innhold

Bleiemerker


Teriyaki

  

44 stemmer

  1. 1. Hvilket merke bruker dere?

    • Libero
      17
    • Pampers
      11
    • Coop
      8
    • Landlord
      6
    • Firstprice
      0
    • Euroshopper
      1
    • Annet
      1


Anbefalte innlegg

Jeg har blitt litt opptatt av dette med bleier i det siste. Har prøvd en del forskjellig for å finne "den ultimate bleie". :)

Jeg har prøvd alle merkene i avstemningen bortsett fra Firstprice.

Libero har bra passform til gutten mi, men det er et dyrt merke, og bleien er så klumpete og stiv.

Pampers lukter, blir fuktig på utsiden, inneholder lotion, er dyr, lekker nesten hver gang han bæsjer. Men den er tynn og myk.

Coop er jeg veldig fornøyd med. Eneste er at den kunne vært enda litt tynnere. Landlord sine er tynne og gode, men han får litt mer merker rundt lårene av disse, derfor heller jeg mer til Coop.

Euroshopper var helt greie. De var bedre enn både Pampers og Libero, men jeg likte ikke vingene på dem. De var mer som klaffer enn vinger, kan man vel si.

Firstprice har jeg foreløbig ikke prøvd.

Hva er deres erfaringer og favoritter? :)

Synes selv at det er kjempepluss at Coop og Landlord er billige og svanemerket!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker landlord, coop har vi ikke prøvd.. First price var ubrukelig her :P Libero også faktisk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker landlord, og jeg er mer fornøyd med de enn libero sine, som var de vi brukte før. Skulle ønske jeg oppdaget det tidligere. :)

Coop sine synest jeg ble litt stive, men ellers fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke butikker selger landlord? :-)

Rema 1000, Landlord var tidligere Rema's eget merke. Men bleiene har vel skiftet navn nå og heter bare Rema 1000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi har prøvd alle, og syntes vel at de fleste var helt greie. Brukte mye Pampers tidligere fordi de er så tynne og myke, men har nå gått helt over til Euroshopper (fordi den finnes på vår nærbutikk). Jeg er spent på om den vil holde på natta etterhvert, men fram til nå (14 mnd) har jeg i alle fall vært fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå bruker barnet kun nattbleie, så da er det stort sett BumGenius lommebleier og et par fuzzi bunz. Når minstemann kommer skal jeg ta frem masse formsydde fra ulike produsenter. Så godt som alle er laget av bambus, toppet med deilig, myk bambusvelour! Gleder meg til det! Så får mini overta storebrorbleiene etterhvert.

Ja, vi bruker kun tøy, og er veldig fornøyd med det. Aldri hatt bæsjelekkasjer f.eks. Ei heller bleieutslett/sår stump.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bare Rema1000 sine til min ettåring. De holder på alt, har vel bare hatt et par lekkasjer, og da har hun hatt skikkelig løs mage. Tiss har aldri gått gjennom. Om bleia er veldig full, så kan det lukte bittelitt, men da skal den være veldig full.

Har prøvd Coop og Firstprice sine buksebleier, men Coop syns jeg var for tykke (mulig de har endret?) og buksebleiene skled ned, så her må jeg ha de som man strammer selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes coop sine som buksebleie?? De vil jeg prøve - men har lett og ikke funnet!

Bruker coop sine i barnehagen for di foretrekker vanlige bleier fremfor "up and go" pga mye av og påkledning, mens hjemme bruker vi Libero Up and go fordi vi syns det er enklere med buksebleier.

Meget fornøyd med begge merkene, og pluss til Coop for at de er så rimelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker Libero, men bruker Coop sine og av og til. :jepp:

Har planer om å prøve Landlord men har ikke kommet så langt ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pampers har fungert best til lillegutt på 3 uker her, synes libero ble så stive i forhold.. P er litt mykere... Men L virka tørrere når han hadde tissa, P er ikke like bra der men bytter ofte bleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte libero først, men har byttet til rema-bleier. Litt tynnere enn libero, og har faktisk hatt mindre lekkasjer med dem. Og ikke minst: En helt annen pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi testet det meste til førstemann, og endte med at både han og vi foretrakk Coop.

Til minsten har vi brukt nesten utelukkende coop, med litt innslag av Mummi for å ha "up&go" variant.

Synes ikke tynne bleier er noe mål i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eldste vår brukte pampers som baby, bytta til Libero når ho var rundt året. Syns Pampers var best, for dei var så mjuke, men bytta når dei fekk ei ekkel lukt. Frå 2-års-alder har ho brukt Libero up&go heime (nå som nattbleie) og vanlige i bhg.

Til babyen brukte me Pampers til ho var 3 mdr, då gjekk me over til Coop. Dei er litegranne tynnare enn Libero, men den klare fordelen er pris (19 kr for 60 bleier!) Men har stadige bæsjelekkasjar her (sikkert 9 av 10 bæsjebleier) så eg må prøve å finne ei bleie som passar henne bedre. Reknar med at det handlar om passform.

Det skulle forresten vere bleie-test i FBI (eller var det TV2 Hjelper deg?) i neste program! Spent på den. Sist var det vel Coop-bleiene som kom best ut.

Edit: i bleietesten i 2010 kom Landlord-bleiene på 2. plass, og Landlord er som Coop sine bleier Svanemerka. Så då skal eg teste Landlord-bleier!

Endret av *Frida*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker også billigbleiene fra Coop og Landlord/Rema. Av alle bleiene vi har prøvd (og vi har prøvd det meste), har ingen skilt seg ut i verken positiv eller negativ retning, ingen bleier vi har prøvd har lekket noe, eller gitt sår stump eller andre ting. Så da velger vi de rimeligste bleiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten, og frem til gutten vår var rundt 8 mnd, fungerte pampers best. Synest de var så myke og gode i forhold til libero.

Nå er vi i ferd med å bytte til libero, fordi passformen virker bedre nå når han er blitt litt større. (bleiestr. 5)

Har prøvd coop og landlord. litt tykkere enn jeg liker, men ellers gode bleier.

Prøvde de i str. 3, men nå burderer jeg og kjøpe en pakke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har brukt Pampers, egentlig mest fornøyd med de, men liker ikke at de inneholder lotion. Visste det ikke, så nå har vi byttet til Libero. Passe fornøyd med de, men synes de er mer fuktige enn Pampers.

Prøvde Coop sine, siden de vant (?) en test nylig. Var ikke fornøyd med de.

Skal prøve rema sine, etter hva dere nevner her.

Vi lar henne gå mye uten bleie, pg hun bæsjer stort sett alltid på do, sp vi plages sjelden med lekkasjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...