AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #1 Skrevet 24. mars 2012 Er dere forberedt hundefolk? Kun noen få dager igjen nå... Husk at båndtvangen er for dyrenes skyld da, så ikke dra langt ut i skogen og slipp der fordi "der er det jo ingen folk"... 5
Dolly-Duck Skrevet 24. mars 2012 #2 Skrevet 24. mars 2012 Er dere forberedt hundefolk? Kun noen få dager igjen nå... Husk at båndtvangen er for dyrenes skyld da, så ikke dra langt ut i skogen og slipp der fordi "der er det jo ingen folk"... Åh nei. Det hadde jeg glemt helt ut;(
Skywalker Skrevet 24. mars 2012 #3 Skrevet 24. mars 2012 Båndtvangen bidrar faktisk til å beskytte hundene også. En løs hund som møter ei elgku med kalv kan fort komme ut for ei ulykke. Spesielt i østlandsområdet lurer jo ulvene også, og de spiser gjerne en hund de finner løpende løs i skogen. 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #5 Skrevet 24. mars 2012 Syns båndtvangen akkurat var ferdig jeg :romeo:
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #6 Skrevet 24. mars 2012 Syns båndtvangen akkurat var ferdig jeg :romeo: Hahaha, aner ikke hvor alle smileyene kom fra!
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #7 Skrevet 24. mars 2012 Er dere forberedt hundefolk? Kun noen få dager igjen nå... Husk at båndtvangen er for dyrenes skyld da, så ikke dra langt ut i skogen og slipp der fordi "der er det jo ingen folk"... Nå kan jeg si mye om båndtvangen. De andre dyra skal beskyttes,selvsagt. Jeg bo i en kommune hvor det ikke er noen plasser for hunder å møtes,springe fra seg osv. Jeg har ikke noen småhund,men en stor som trenger å få ut energien. Vil man ha en vanskelig hund, så sett den i bånd. Ingen mennesker klarer å løpe så langt eller fort som hunden trenger. Ja, jeg har hunden uten bånd i marka uansett båndtvang eller ikke. Nå er den usedvanlig lydig. Har oppsyn med den hele tiden,men jeg kan aldri garantere at den en dag vil følge instinktene sine. Det er marka vi bruker året rundt. Gå på asfalten er ikke tur for en hund. 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #8 Skrevet 24. mars 2012 Nå kan jeg si mye om båndtvangen. De andre dyra skal beskyttes,selvsagt. Jeg bo i en kommune hvor det ikke er noen plasser for hunder å møtes,springe fra seg osv. Jeg har ikke noen småhund,men en stor som trenger å få ut energien. Vil man ha en vanskelig hund, så sett den i bånd. Ingen mennesker klarer å løpe så langt eller fort som hunden trenger. Ja, jeg har hunden uten bånd i marka uansett båndtvang eller ikke. Nå er den usedvanlig lydig. Har oppsyn med den hele tiden,men jeg kan aldri garantere at den en dag vil følge instinktene sine. Det er marka vi bruker året rundt. Gå på asfalten er ikke tur for en hund. Sånne som deg bør ikke ha hund. Det er pga sånne som deg vi andre hundeeiere er forhatt! Hjernetrim og langline ergre redskaper under båndtvangen! 13
Gjest Aria. Skrevet 24. mars 2012 #9 Skrevet 24. mars 2012 For meg er det båndtvang hele året. Har en by-hund. Men vi har tilgang på en stoor, pirvat og inngjerdet hage hvor hun går løs. OT; men er det ikke båndtvang i Oslo hele året? Har båndtvangen egentlig så mye å si? I Oslo sentrum er det maange små og store hunder som går løse hele året, nada problem for de er så dresserte, men hva er da vitsen med denne båndtvagen? Det virker som ingen bryr seg om disse løsene hundene (i Oslo sentrum).
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #10 Skrevet 24. mars 2012 For meg er det båndtvang hele året. Har en by-hund. Men vi har tilgang på en stoor, pirvat og inngjerdet hage hvor hun går løs. OT; men er det ikke båndtvang i Oslo hele året? Har båndtvangen egentlig så mye å si? I Oslo sentrum er det maange små og store hunder som går løse hele året, nada problem for de er så dresserte, men hva er da vitsen med denne båndtvagen? Det virker som ingen bryr seg om disse løsene hundene (i Oslo sentrum). Nei det er ikke båndtvang i oslo hele året, men mange tror det av en eller annen grunn. Sånn egentlig så er loven utformet på en måte som gjør at det egentlig ikke hadde vært nødvendig med båndtvang, men så er jo båndtvangen med hensyn til dyrene i parker, marka, langs Akerselva ol. Det hadde vel blitt til at folk hadde tenkt at der det ikke er folk plager ikke hunden noen...
Gjest Doh Skrevet 24. mars 2012 #11 Skrevet 24. mars 2012 Nå kan jeg si mye om båndtvangen. De andre dyra skal beskyttes,selvsagt. Jeg bo i en kommune hvor det ikke er noen plasser for hunder å møtes,springe fra seg osv. Jeg har ikke noen småhund,men en stor som trenger å få ut energien. Vil man ha en vanskelig hund, så sett den i bånd. Ingen mennesker klarer å løpe så langt eller fort som hunden trenger. Ja, jeg har hunden uten bånd i marka uansett båndtvang eller ikke. Nå er den usedvanlig lydig. Har oppsyn med den hele tiden,men jeg kan aldri garantere at den en dag vil følge instinktene sine. Det er marka vi bruker året rundt. Gå på asfalten er ikke tur for en hund. Da burde du ha skaffet deg en annen type hund..... 6
Leo Skrevet 24. mars 2012 #12 Skrevet 24. mars 2012 Jeg kommer til å utnytte de siste dagene uten båndtvang maksimalt, men har funnet frem sykkelen og er forberedt! :gjeiper: I båndtvangsperioden sykler og går vi for å holde formen ved like og trener lydighet og går spor for hjernetrimmen sin del. Og akkurat i de ukene viltet og fuglene føder/klekker og er på sitt mest sårbare, holder vi oss unna skogen og går bare på godt opptråkkede stier og skogsbilveier. Ellers legger vi gjerne helgeturer o.l. til områder som er inngjerdet eller hvor det på annen måte er gjort forsvarlig å ha hunden løs. 2
challenger Skrevet 24. mars 2012 #13 Skrevet 24. mars 2012 Huff, gruer meg:( Hvor skal bikkja få springe fra seg nå da(for oss som ikke har hage)?
Leo Skrevet 24. mars 2012 #14 Skrevet 24. mars 2012 Sykkel og langline er fine oppfinnelser! Men det krever jo litt mer av oss hundeeiere da... 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #15 Skrevet 24. mars 2012 Syns båndtvangen akkurat var ferdig jeg :romeo: Heldigvis! Jeg ser gjerne at loven endres slik at det blir båndtvang 365 dager i året. 8
challenger Skrevet 24. mars 2012 #16 Skrevet 24. mars 2012 Sykkel og langline er fine oppfinnelser! Men det krever jo litt mer av oss hundeeiere da... Har sykla med hund 1 gang jeg, ALDRI mer! Synes det var grusomt, livredd for at hunden plutselig skulle løpe inn i hjulene osv. Vet jo at det ikke skal skje, men man vet jo aldri da.. Så synes jeg så synd på hunder på sykkel for de må jo løpe som faen i forhold til den som sykler!
Leo Skrevet 24. mars 2012 #17 Skrevet 24. mars 2012 Har sykla med hund 1 gang jeg, ALDRI mer! Synes det var grusomt, livredd for at hunden plutselig skulle løpe inn i hjulene osv. Vet jo at det ikke skal skje, men man vet jo aldri da..Det krever litt trening, men starter man rolig og pent forstår bikkja snart poenget. Så synes jeg så synd på hunder på sykkel for de må jo løpe som faen i forhold til den som sykler!Man tilpasser jo selvfølgelig farten og lengden på turen etter hunden! Det er jo ikke slik at jeg sykler så fort jeg kan i fire mil med dachsen min på slep... 1
challenger Skrevet 24. mars 2012 #18 Skrevet 24. mars 2012 Det krever litt trening, men starter man rolig og pent forstår bikkja snart poenget. Man tilpasser jo selvfølgelig farten og lengden på turen etter hunden! Det er jo ikke slik at jeg sykler så fort jeg kan i fire mil med dachsen min på slep... Joda, men føler at alle jeg ser som bare TRILLER rolig med sykkelen, har ei bikkje galloperende ved siden av..
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #19 Skrevet 24. mars 2012 Heldigvis! Jeg ser gjerne at loven endres slik at det blir båndtvang 365 dager i året. Hvorfor det? 1
Bernardette Skrevet 24. mars 2012 #20 Skrevet 24. mars 2012 Ja, jeg har hunden uten bånd i marka uansett båndtvang eller ikke. Ja, det sier jo en del om din intelligens. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå