Gå til innhold

Dagmamma,hva gjør jeg nå!!??

missvikki

Anbefalte innlegg

har skaffet dagmamma til mine to gutter på 2 og 4 år.

spurte om pris og hun sa skal du ha de på heldag?..."ja" svarte jeg.. oki ,det blir 6500,- i mnd. for begge to.

okay. så spør jeg dere, er 6500,- billig/forsvarlig for de begge hoss en dagmamma..

og heldag? vil det si, 8 timer eller 9 timer? er det som regel mat inkl. i dette her?..

har aldri hatt dagmamma før så er det noen ting dere kan tipse meg om eller noe jeg bør se etter /spørre om?..

takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke noen erfaring med dagmammapriser, men en fullplass i barnehagen vår (privat) koster 2700,- Dette inkluderer ett måltid pr. dag. Der er det søskenmoderasjon på 30%.

Dagmammaer har jo en tendens til å legge prisen på kontantstøtta. Men synes kanskje at det var litt vel mye med 6500,-for et søskenpar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tar kr 4000 for et barn på ett år. Det er fast pris mellom kl 07.30 og 16.30. Utover dette får jeg overtid kr 25 for hver påbegynte halve time. Dette er inkludert lunsj og evt mellommåltid. Bleier tar de med selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat begynt med dagmamma, 2000 for halv plass (20 t/uken), og det er inkl. lunsj.

Etter hva jeg forstod, var 4000 vanlig takst for full tid (40t/uke), og dette ble da delt.

6500 er jo mye penger, men kanskje ikke urimelig i forhold til vanlig dagmammapris.

Desverre er det ikke nok barnehageplasser, det hadde blitt billigere med full barnehageplass enn halv dagmamma for vår del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har jentungen på snart 2 år i 80% hos dagmamma og betaler kr 2400,- og da er mellommåltid inkl.

Men jeg tar jo også i mot kontanstøtte på ca 3500,- så priser er billig den. Og hvis du får kontantstøtte så er det billig.

Noen dagmammaer krever faktisk all kontantstøtten + en ekstra mnd-pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dagmamma for et søskenpar. Har dem 4 dager i uken fra halv 8 til halv 4... Alså 8 timer til dagen. Jeg tar 6500 jeg også. Det inkluderer lunsj, yogurt, frukt osv. Alle måltider utenom frokost.

Jeg synes det er en veldig grei pris. Hadde de ikke vært søsken, hadde jo prisen vært 10240...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er jo en siiiinsyk pris.. jayja, jeg føler som om dagmammaene (som tar blod pris) er som igler på lommeboken men,men, hva annet kan man gjøre da når man ikke får barna sine in i barnehage.. nei jeg har sagt det før og sier det igjen.. NORGE!! det er korrupt, norge er en sivil stat.

det er tøft for de som lite penger har....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min er hos dagmamma 10dager i mnd..Fra 0830-1630..

Vi holder bleier,mat selv..HUn får frukt..

Og vi betaler 3000..

HUn er der 2dager ene uka og 3 dager andre uka...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt?

Du får kontantstøtte for den ene ungen, så du betaler egentlig 3000 for to barn. Det er faktisk BILLIG... Nesten to tusen mindre enn jeg betaler for to unger i barnehage, og jeg er intektsregulert ned endel.

En annen ting: Du er heldig som har en dagmamma som gir søskenmoderasjon, ingen selvfølge det.

Mat er ofte inkludert, men ikke bleier. Men dette og resten av det du må spørre om (hva gjør dere hvis sykdom etc) burde du vel undersøkt FØR du avtalte plass...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicoline

Jeg synes ikke det var dyrt. Tenk på det ansvaret dagmammaen har - synes faktisk det er beundringsverdig at noen påtar seg en ansvarsfull fulldagsjobb for kr. 6500,- pr. mnd. Selv jobber jeg like lenge og har utbetalt 4 ganger så mye :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke dette var dyrt i det hele tatt, jeg. Selv betaler jeg 4500 kr for å ha vesla hos dagmamma. Og ettersom man (av en eller annen idiotisk grunn) får kontantstøtte når man bruker dagmamma - til tross for at man er i full jobb - så betaler jeg jo i praksis i underkant av 1000 kr for barnepass. Det er ikke mye det!

Som andre har påpekt, så får jo du kontantstøtte for det minste barnet. Ergo får du faktisk veldig veldig billig barnepass!

Sett opp en skritlig kontrakt med dagmammaen. Der avklarer dere alt, for eksempel om mat og/eller bleier er inkludert, hva dere gjør ved sykdom, gjensidig oppsigelsestid mm. Det er viktig å spørre dagmammaen om det er noe du lurer på. Og husk, det er bedre å spørre litt for mye enn litt for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har fått dagmamma og vi skal betale 3200 kr i mnd. Det syntes ikke vi var avskrekkende for vi har sjekka og det ligger på det. Her er det frokost og lunch inkludert samt at hun betaler når de går i Åpen Barnehage 1 gang i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...