Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når begynnte dere å ha baby med rygg nt mage i bæresele (trodde barnet måtte holde hodet selv, men har i det siste sett barn ned i to mnd sitte forover i bæreselen)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke særlig bra for barnet å bli båret utovervendt som du beskriver. Det gir feil belastning på barnets ryggsøyle, og noe avhengig av vekt, så vil også det slite på bærer. Vektfordeling og tyngdepunkt blir helt feil. Det er faktisk bortimot umulig å bære ergonomisk riktig slik. Man kan klare det i sjal, men det er også da kun egnet for kort tids bæring. Vil barnet se fremover, så velger man da heller en sele som lar barnet sitte på rygg. Det er også andre perspektiver som gjør forovervendt bæring lite gunstig, blant annet at barnet ikke har mulighet til å skjerme seg for inntrykk, og å lese bærer. For babyer, er det omsorgspersonene som er deres viktigste referanse for hvordan det skal reagere i ulike situasjoner. Ved å lese den som bærer (altsåse på bærers reaksjon og ansiktsuttrykk, lærer det mye om hvordan det selv skal reagere på sine omgivelser.

Så velg heller å ha barnet innover. Det er faktisk mer enn godt nok for barnet å kunne se til siden, og etterhvert sitte på rygg.

  • Liker 5
Skrevet

Så velg heller å ha barnet innover. Det er faktisk mer enn godt nok for barnet å kunne se til siden, og etterhvert sitte på rygg.

Tror TS har Baby Bjørn, går vel ikke med ryggbæring på den?

Forøvrig helt enig med deg :)

Skrevet

Babybjørn kan ikke brukes på ryggen, nei. Så den har ganske kort levetid i forhold til de selene som kan brukes både på mage og rygg. Og er ikke så gode å bære i, sier de som har prøvd. =)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, baby bjørn kan ikke brukes på rygg, noe som forkorter levetiden veldig! Den er heller ikke så god å bære i, og ei heller særlig god rent ergonomisk. Hadde jeg visst om de andre gode alternativene hadde jeg spart meg for å kjøpe baby bjørn første gangen, og heller kjøpt en sele som var bedre for både meg og barnet.

Nå har mannen egen manduca, og jeg har beco butterfly. MYE bedre for oss alle sammen! :)

Skrevet

Nei, baby bjørn kan ikke brukes på rygg, noe som forkorter levetiden veldig! Den er heller ikke så god å bære i, og ei heller særlig god rent ergonomisk. Hadde jeg visst om de andre gode alternativene hadde jeg spart meg for å kjøpe baby bjørn første gangen, og heller kjøpt en sele som var bedre for både meg og barnet.

Nå har mannen egen manduca, og jeg har beco butterfly. MYE bedre for oss alle sammen! :)

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...