Gå til innhold

alines afrika-nedtelling!


aline

Anbefalte innlegg

Hei Eowyn og Embla s, takk for hilsner.-

13 dager igjen nå!!!!

Eowyn: Jepp, jeg har stefamilie der nede som jeg aldri har møtt. Mamma giftet seg med sin kjære nå i sommer, han kommer fra og bor i Gambia, har fire barn og to barnebarn og ei søster som bor hos seg.

Det er virkelig en drøm som blir til virkelighet for meg (ikke det med familien da, det blir bare kjempekoselig), har drømt om å oppleve afrika uten å være preget av turisthoteller og gjenger med turister som løper rundt i skokk. :lol:

Nå får jeg bo og leve med og oppleve afrika med innfødte, som også er familie å bli kjent med.

kjempespennende. klarer stort sett ikke tenke på særlig annet jeg!! :ler: Pusler litt rundt å handler småting til turen støtt og stadig.

Blir borte bare 14 dager denne gangen, mamma har seff vært der før, og selv om jeg ønsket 3 uker, så ville hun at vi tok bare 14 dager nå, mye fordi gambianerne er skrekkelig "intense", i den forstand at det for en stakkars nordmann kan bli litt mye. De skal passe på og gjøre deg glad og være sammen med deg hele tiden, og jeg som er vant til å få puste litt i fred, ser at det denne første gangen kan være lurt å ta 14 dager bare. Kommer til å bli så masse opplevelser også, at det er greit å få fordøyd det litt.

Skal skrive dagbok hver kveld, slik at jeg kan sette meg ned med det etterpå, sammen med bildene jeg tar.

gleeeeeeeeder meg!!!

og kun 7 arbeidsdager igjen!!! (telller seff ikke med idag!!) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 dager igjen til jeg drar til gambia!

7 arbeidsdager. (det skrev jeg visst i går og, noe som var heeelt feil, i går var det 8!!) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

weeeeeeeeeeeeeee... :hoppe:

7 dager igjen til jeg reiser, dersom ikke den :sinnatagg: flystreiken i sverige ødelegger da!!!! :evil: :evil: :evil:

Men satser på at den går over eller at vårt fly ikke er rammet... :(

i såtilfelle er det jo bare 4 arbeidsdager igjen, og 4 KG dager igjen til jeg reiser!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rosasmil: Under èn uke igjen til jeg reiser!!! Det vil altså si at om ei uke, så har jeg allerede sovet min første natt i Gambia!!! :rosasmil: :hoppe::hoppe:

6 dager igjen

:ekstra kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si jeg ble liittegranne misunnelig nå. :wink: Har vært i Kenya og vil absolutt tilbake til Afrika.

GOD TUR, nyt ferien din. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dager til afrika

2 dager igjen på jobb!!!

gjør ikke særlig annet en å glise om dagen jeg nå!!! Hver gang det er ett eller annet som kanskje kunne irritert meg, så tenker jeg bare på afrika, så er alt helt greit!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

4 dager igjen

1 arbeidsdag igjen

1 dag til jeg reiser til sverige for å starte reisen...

bobler bare jeg tenker på det, og det gjør jeg jo!! :lol::lol:

:hoppe::hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i grunnen allerede reist!!! :ler:

Er totalt i fistel og får ikke gjort skrekkelig mye fornuftig i dag på jobb... bare timer igjen til jeg ikke skal på jobb på ett par uker.....

Satt å så litt på Silje og Sigurd i går, og selv om de var et heeelt annet sted, så fikk jeg skikkelig kriblinger i hele meg!! Om noen dager er det meg som er ute å reiser.

I morgen starter alt, da reiser jeg til Sverige for å besøke noen gambiske venner av mamma og stefaren min, mandag reiser vi videre.

Jeg prøver å lære meg å telle på wollof nå da.... de har ett ganske greit system, når man først har lært seg å telle til fem, så telles det videre som "fem-en, fem-to, fem-tre" etc til 10, også blir det "ti-en, ti-to" osv. 20 og 30 blir "to-ti, tre-ti, fire-ti"

så jeg pugger og pugger...

Benna-njar-njetta-njennent-jurrom-jurrombenna-jurromnjar-jurromnjetta-jurromnjennent-fuka-fukabenna-fukanjar-fukanjetta-fukanjennent-fukajurrom.

det var til femten.. :sjarmor:

Mange takk = Jerre jeff

så, nå er det ut dagen igjen, så er det ferie!

3 dager til jeg er i Gambia

0 dager igjen på jobb!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aline!

Høres ut som du gleder deg masse, og det kan jeg godt forstå. Noen uker i varmen nå hadde gjort susen for noen og enhver.

Ønsker deg en riktig god tur og håper at du får en kjempefin ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk.

Gleder meg masse ja, det er drømmeferien som blir virkelighet for meg!

Sol sommer og masse opplevelser, få lære kulturen og fattigdommen å kjenne, og å få oppleve den afrikanske naturen!!!

Dette KAN ikke bli annet en bra det!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får håpe drømmeferien står til forventningene da!

Vi forventer full rapport når du er tilbake... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ikke frika ut i afrika altså :fy:

:lol: thi-hi.... nei, kjærsten hadde ikke blitt helt happy da nei!! :lol:

Skal prøve å oppføre meg pertentlig Lurven!! Også har jeg med meg mora mi og stefaren min som passer på også da!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå drar jeg om 10 min fra jobb, og starter min ferie!! :sjarmor:

ha en riktig fin februar alle som skvetter innom, det skal jeg!! :D

:hoppe::vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...