Gå til innhold

Bagvogn?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Tenkte å kanskje kjøpe bagvogn til minstemann, men det jeg lurer på: I bagvogn er det vel ikke slik uttagbar bag? Er det? Er vel bare kombivognen som har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

Joda, bagen er uttagbar, men det er mange vogner som ikke har stropper på bagen. Det gjør den uhamselig å forflytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker på en bærbar bag med stropper så er det vel bare kombivognen som har det. På en bagvogn må du vel ta med hele øverste del av vognen (bag med kalesje og alt). Det trodde iallefall jeg. Jeg har kombivogn og er kjempe fornøyd med det at bærebagen kan tas med overalt slik at jeg slipper å drasse på sånne store ting som hele overdelen.

Men en bagvogn er jo stort sett billigere i innkjøp da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har bagvogn og du må ta med hele overdelen når du skal bære med deg bagen. Den er ganske tung, så jeg tar den skjelden med meg.

Men fordelen er at den er romslig og stor i forhold til kombivognbagene slik at den kan brukes lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kajsa-krabat

Og på vinterstid er det praktisk med bagvogn (ala typen simo classik) fordi det er bedre plass til voksi/skinnpose + dyne/pledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid trodd at en kombivogn betyr en vogn der du har et understell og to overdeler. Den ene overdelen er dypvogn, og kan brukes som bærebag. Den er dog stor og tung. Den andre overdelen er sportsvogn.

Uansett er en løs bag inni selve vognen ganske praktisk- når babyen er svært liten. Fordi babyene veldig fort vokser ut av bagen, syns jeg det er bedre med vogn uten slik løs bag inni. En ekstra bærebag kan du heller kjøpe billig ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid trodd at en kombivogn betyr en vogn der du har et understell og to overdeler. Den ene overdelen er dypvogn, og kan brukes som bærebag. Den er dog stor og tung. Den andre overdelen er sportsvogn.

Det er duovogn.

Tror nok jeg blir å bruke kombivogn til denne og jeg! Likte så godt det at det var en løs bag inni vogna som man kunne ta med overalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har komibvogn og får fint plass til Vesla med skinnpose oppi bagen.

Når hun vokser ut av bagen, kan jo sportsdelen lages om til bag med kalesjen, men da kan den ikke lenger bæres rundt selvsagt. Innen den tid er hun nok stor nok til at vi kan bære henne i stol, og da er jo alt veldig enkelt.

Vi bruker bagen i kombivognen som seng også vi - dvs. vi setter den oppi lekegrinda for dag-soving og oppi sprinkelsenga for natt-soving. Det er nemlig helt utrolig hvor stor senga plutselig ser ut når man får en liten baby oppi der :ler:

Så vi er veldig fornøyde med kombi-løsningen (har Simo kombivogn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...