anyvold Skrevet 16. januar 2004 #1 Del Skrevet 16. januar 2004 Vi må gjøre det så billig som mulig og skal derfor ha koldtbord i bryllupet! Vi setter igang alle foreldre og besteforeldre til å lage litt hver, men hva skal vi ha på bordet? Vil dere hjelpe meg (og andre?) med å sette opp en liste? Når man setter seg ned og tenker gjennom sånt som dette så kommer man jo aldri på noe! Jeg trenger også hjelp til drikke-lista! Fant dette i et annet emne, men har dere mer/annet å tilføye?: -rødvin -hvitvin -vodka -gin -rom -cognac -Baileys -en likør til I tillegg bør det være nok brus, mineralvann og ikke minst blandevann (appelsinjuice, ananasjuice, Battery, Cola, samt ymse drinkmikser (Strawberry Daiquiry, grenadine etc - sjekk ut www.altombar.no for flere tips)) Er takknemlig for alle tips!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 16. januar 2004 #2 Del Skrevet 16. januar 2004 Dette serverte vi i baren under vårt bryllup: Hvitvin: Blue Nun Rødvin: La Vida San Fransisco Tom Collins Fjellbekk Irish Coffee Rom og Cola Bailey’s Whiskey Brandy Cognac Contreau Koskenkorva Vargtass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 16. januar 2004 #3 Del Skrevet 16. januar 2004 Bare for å ha sagt det med en gang så er ikke koldtbord (hvis du ikke bare skal ha en sånn liten kald greie) noe billigere enn vanlig middag... Du kan ta en titt fex her, her, her, her og her så får du noen tips ihvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 16. januar 2004 #4 Del Skrevet 16. januar 2004 Hmm.. Vi fikk akkurat liste fra bartenderen vår, skal se om jeg husker... Whiskey Vodka Bacardi (hvit rom) Kaffelikør Aprikoslikør Blå og grønn likør (pisang ambon, blå curago e.l.) evt. contreau + et par ting som jeg ikke husker i farten. Dette til å lage et godt utvalg av drinker. I tillegg kommer div blandevann/brus, cognac, bailey's, øl og vin. Når det gjelder koldtbord så blir det da billig når alle lager litt selv. Jeg ville bl.a. hatt: Røkelaks, eggerøre, tomatsalat, potetsalat, spekemat, karbonader (hvis dere skal ha litt varmt også), waldorfsalat mm. Hvis du går inn på internettsidene til cateringselskaper så kan du se hva de tilbyr i sine koldtbord og plukke derifra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anyvold Skrevet 16. januar 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 16. januar 2004 Bare for å ha sagt det med en gang så er ikke koldtbord (hvis du ikke bare skal ha en sånn liten kald greie) noe billigere enn vanlig middag... hehe, joda! Når min mor, min stemor, min mormor, min ste-mormor, min farmor og min svigermor og min sviger-mormor lager en liten rett hver, som en gave til oss, så blir det billigere enn om vi skulle spandert middag på 50 gjester på et dyrt hotell..... Vi vil heller ha hjelp til seskapet enn alskens gaver som vi egentlig ikke trenger, og det er alle enige om at er en god idè! Takk for alle tipsene forresten!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 16. januar 2004 #6 Del Skrevet 16. januar 2004 Koldtbord: Røkelaks, eggerøre, karbonader m/ løk, roastbeef (remulade, sprøstekt løk, fersk løk, sølvløk, sylteagurk), gravlaks (sennepssaus, dill), reker (sitron, majones, dill), kabaret (rømme), ost (brunost, blåmuggost, gulost og en smøreost/kremost, minst), røkt skinke, waldorfsalat, makaroni-/skinkesalat, potetsalat, quiche lorraine, godt brød (rugbrød, rundstykker, loff, pariserloff etc), blandet salat, halve fylte egg, tomat- og mozzarellasalat. Det du bør tenke på er eventuelle allergier/intoleranser blant gjestene, slik at det er mulig for alle å spise mat som de tåler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 16. januar 2004 #7 Del Skrevet 16. januar 2004 -Hel kokt ørret -Ovnsbakt lakseside -Kalkunbryst i skiver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå