Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har da omsider laget et budsjett til meg selv som jeg har tenkt å følge slavisk. Jeg betaler ganske mye i husleie og har ikke veldig mye til overs når alt er betalt, og jeg har til nå bruk veldig mye penger på mat. Jeg er generelt veldig dårlig når det gjelder å planlegge måltider etc. Når jeg er i butikken, da handler jeg mye mat som jeg egentlig ikke trenger, det hjelper ikke på at jeg har et veldig stort søtsug og må knaske på noe godt når jeg gjør innleveringr, øvinger etc. Men dette er ikke holdbart i lengden siden jeg bestandig har dårlig råd.

I følge budsjettet mitt kan jeg handle mat for 800 kroner i måneden, altså, 200 kroner i uka, 28 kr dagen. Det er ikke mye og jeg vet ikke hvordan dette skal gå, derfor vil jeg gjerne spørre om hjelp her. Om hvordan jeg kan handle økonomisk? Og er det mulig å berges med 200 kr i uka? Hva ville dere kjøpt hvis dere hadde samme budsjett som meg? På forhånd, takk!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Innvandrerbutikker har poser med bønner og linser som holder til Dovre faller. Det er mettende, billig og sunt. Kan brukes til mye.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Siden jeg har et stort søtsug og må sitte mye inne og gjøre lekser, så må jeg ha noe søtt og godt som jeg kan knaske, forslag på hva dette kan være? Noe som er billig og søtt.

AnonymBruker
Skrevet

Siden jeg har et stort søtsug og må sitte mye inne og gjøre lekser, så må jeg ha noe søtt og godt som jeg kan knaske, forslag på hva dette kan være? Noe som er billig og søtt.

Lyst å shoppe online?

http://www.iherb.com/Yummy-Earth-Organic-Candy-Drops-Freshest-Fruit-13-oz-369-g/9657?at=0 369 gram dropspose med naturlige drops som hverken er tilsatt søtningstoffer eller sukker, bare naturlig det som følger med fruktdrops. En slik pose har jeg LENGE, og jeg elsker noe søtt, koster bare en 30kroner også :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Innvandrerbutikker har poser med bønner og linser som holder til Dovre faller. Det er mettende, billig og sunt. Kan brukes til mye.

Nå vet jeg ikke om vi har innvandrerbutikker som selger mat her, men jeg skal undersøke det nærmere. Hva kan bønner og linser bruker til når det gjelder middag? Flaut å si det, men jeg har aldri spist linser før.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å kjøpe billige fine rundstykker eller bake selv, også smører jeg på et tjukt lag med landlord sjokoladepålegg (sånn hvitt og mørkt), som koster 8 kroner eller noe.

Det hjelper ihvertfall søtsuget mitt :P

• Liker 2
Skrevet

Sorry, men 800 kroner måneden på mat i Norge er faktisk ganske umulig. Med mindre du spiser First Price nudler til middag, og First Price kneip uten pålegg til frokost og lunsj hver dag, da. Skaff deg en liten deltidsjobb :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Lyst å shoppe online?

http://www.iherb.com/Yummy-Earth-Organic-Candy-Drops-Freshest-Fruit-13-oz-369-g/9657?at=0 369 gram dropspose med naturlige drops som hverken er tilsatt søtningstoffer eller sukker, bare naturlig det som følger med fruktdrops. En slik pose har jeg LENGE, og jeg elsker noe søtt, koster bare en 30kroner også :)

Takk, det så kjempegodt ut :) Tror kanskje jeg skal bestille disse dropsene så fort jeg får stipend igjen. Er denne nettbutikken trygg å handle i?

Skrevet

Takk, det så kjempegodt ut :) Tror kanskje jeg skal bestille disse dropsene så fort jeg får stipend igjen. Er denne nettbutikken trygg å handle i?

Ja, og hvis du lar andre bruke rabattkoden din (gjelder ved første ordre) får du etterhvert rabatter.

AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg ikke om vi har innvandrerbutikker som selger mat her, men jeg skal undersøke det nærmere. Hva kan bønner og linser bruker til når det gjelder middag? Flaut å si det, men jeg har aldri spist linser før.

Jeg lager gjerne kjøttkaker av kjøttdeig, finknuste erter, løk og pepper. De blir kjempegode, og billige ettersom erter koster en slikk og ingenting.

Linser og bønner kan også brukes i gryteretter, og jeg synes spesielt de store, hvite bønnene er nydelige med nudler.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å kjøpe billige fine rundstykker eller bake selv, også smører jeg på et tjukt lag med landlord sjokoladepålegg (sånn hvitt og mørkt), som koster 8 kroner eller noe.

Det hjelper ihvertfall søtsuget mitt :P

DET tror jeg faktisk at jeg skal gjøre, kjøpe nugatti - det må jo ta knekken på søtsuget.

AnonymBruker
Skrevet

Sorry, men 800 kroner måneden på mat i Norge er faktisk ganske umulig. Med mindre du spiser First Price nudler til middag, og First Price kneip uten pålegg til frokost og lunsj hver dag, da. Skaff deg en liten deltidsjobb :)

Jeg får 2 brød, kjøttpålegg, ost og syltetøy for 200 kroner. Men ja, det er ganske lite. Får jo ikke råd til middag. :trist: Men kjøttpålegg er fint det også....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, og hvis du lar andre bruke rabattkoden din (gjelder ved første ordre) får du etterhvert rabatter.

Så bra, hvor mye rabatt da, om jeg tør å spørre? :lete:

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en mangekilossekk med ris på innvandrerbutikken! Koster ikke mange kronene, og holder leeenge.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager gjerne kjøttkaker av kjøttdeig, finknuste erter, løk og pepper. De blir kjempegode, og billige ettersom erter koster en slikk og ingenting.

Linser og bønner kan også brukes i gryteretter, og jeg synes spesielt de store, hvite bønnene er nydelige med nudler.

Takk for gode tips, setter stor pris på det :)

Skrevet

Så bra, hvor mye rabatt da, om jeg tør å spørre? :lete:

Det vil du aldri få tid til å fundere over. Plutselig er du iHerbhekta, og da er det ingen vei tilbake.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en mangekilossekk med ris på innvandrerbutikken! Koster ikke mange kronene, og holder leeenge.

Skal kjøpe bønner, linser og ris hvis jeg finner en innvandrerbutikk her. Har nemlig aldri handlet på en innvandrerbutikk før, og vet derfor ikke om de har det i Trondheim.

Skrevet

Du kan jo sjekke innom Kiwi, der får du varer som går ut på dato i dag eller i morgen..

Og så må jeg bare: 200 kr er veeeeeeldig lite i uka, du har ikke mulighet til og kutte ned på noen av de andre utgiftene dine, evnt skaffe deg en deltidsjobb?

• Liker 1
Skrevet

Skal kjøpe bønner, linser og ris hvis jeg finner en innvandrerbutikk her. Har nemlig aldri handlet på en innvandrerbutikk før, og vet derfor ikke om de har det i Trondheim.

De har, vet bare ikke hvor. Linser og bønner kan du få latterlig billig på slike butikker.

• Liker 1
Skrevet

- har du mulighet for å bake selv? en pakke melblanding som gir to brød koster under 20 kroner, mot et kjøpebrød som gjerne er opp mot 30kr.

- rimi selger store poser med wokgrønsaker til en rimelig penge (findus sine er så små og dyre syns jeg..) evt kan grønsaksblandinger brukes også. og wok med nudler kan jeg anbefale.

- se etter hva som er på tilbud. Ica Maxi har ofte 10-kroners markeder. Kiwi har helgetilbud på ulike kylling/biff-fileter. Her om dagen så kjøpte jeg kjøttdeig hos rema1000 til 15kr.

- til sukkersuget når du leser etc, hva med tyggis?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...