AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Dersom jeg i lang tid har spist ca. 500-700 kcal om dagen, og spiser middag på ca. 400 i dag + et lass med sjokolade (en tohundregrams plate, f.eks.), kommer kroppen til å få sjokk og lagre alt det som fett, sånn at jeg legger på meg til i morgen? Jeg har så lyst på godteri, men tør ikke.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Ja, det er dessverre stor fare for at du våkner opp mange kg tyngre imorgen :/ 2
Gjest *Maja* Skrevet 22. mars 2012 #3 Skrevet 22. mars 2012 Hvorfor lever du på så lite? Jeg håper du vet at du skader deg selv? 2
Gjest Elfrida Skrevet 22. mars 2012 #4 Skrevet 22. mars 2012 Kroppen din er antagelig helt sulteforet på fett og vil bruke alt sammen til vitale funksjoner. Spis mer mat, ellers får du store og permanente helseskader! 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #5 Skrevet 22. mars 2012 Kroppen din er antagelig helt sulteforet på fett og vil bruke alt sammen til vitale funksjoner. Spis mer mat, ellers får du store og permanente helseskader! Vil det si at det ikke kommer til å bli liggende som fett på kroppen min? Det er vel ca. 1000 kcal i en sånn plate, og da vil jeg være oppe i 1400 til sammen i dag. Jeg har spist veldig lite siden begynnelsen av desember, så tenker at forbrenninga mi kanskje er på bærtur og kroppen vil få sjokk av 1400 kcal?
Gjest fridus Skrevet 22. mars 2012 #6 Skrevet 22. mars 2012 Et menneske kan ikke overleve på 500-700 kcal, har du levd på det i lang tid er du enten død (noe jeg går utifra at du ikke er), lurer deg selv eller har en merkelig definisjon av begrepet "lang tid". 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #7 Skrevet 22. mars 2012 "Lang tid" som i siden begynnelsen av desember. Så ikke så veldig lang tid. Og jeg har full kontroll på kaloriinnhold, så ingen luring her.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #8 Skrevet 22. mars 2012 Ja, du må regne med å gå opp en del kilo, og da er det nok ikke så lett å bli kvitt dem igjen heller. 1
Mooria Skrevet 22. mars 2012 #9 Skrevet 22. mars 2012 Det er ikke mulig å leve på 500-700 kalorier om dagen i lang tid. Ikke engang i kort tid. At du har spist 500-700 kalorier om dagen siden desember er bare tull. Da hadde du vært død for lenge siden! Så enten lyver du, ellers så er du stokk dum. Håper du er klar over at å spise så lite er det verste du kan gjøre mot kroppen din, for den går over i sparemodus, og du kommer ikke til å gå ned et eneste gram! Trodde det var noe alle visste..
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #10 Skrevet 22. mars 2012 Jeg går ut i fra at dere er sarkastiske med disse kommentarene, men kjenner at jeg tar det litt til meg likevel, så jeg tenker at jeg dropper det og lar det være med 400 i dag. Takk for svar alle.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #11 Skrevet 22. mars 2012 Det er ikke mulig å leve på 500-700 kalorier om dagen i lang tid. Ikke engang i kort tid. At du har spist 500-700 kalorier om dagen siden desember er bare tull. Da hadde du vært død for lenge siden! Så enten lyver du, ellers så er du stokk dum. Håper du er klar over at å spise så lite er det verste du kan gjøre mot kroppen din, for den går over i sparemodus, og du kommer ikke til å gå ned et eneste gram! Trodde det var noe alle visste.. Jeg har gått ned 25 kg. siden midten av desember, på 500-700kcal om dagen. Selvfølgelig går en ned i vekt. Det er åpenbart du som er dum. TS 2
eva-80 Skrevet 22. mars 2012 #12 Skrevet 22. mars 2012 hva med å spise mørkeste sjokoladen istedenfor melkesjokolade? det er hakket bedre om du absolutt vil spise noe søtt og godt. NEI, du kommer da ikke til å gå opp FLERE kilo pga det, men hva med å trene en halvtime i kveld etter sjoko kosen? da får du både i pose og sekk
Mooria Skrevet 22. mars 2012 #13 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har gått ned 25 kg. siden midten av desember, på 500-700kcal om dagen. Selvfølgelig går en ned i vekt. Det er åpenbart du som er dum. TS Så fint for deg, men det finnes ikke en eneste grunn til at det er smart å spise så lite. At du går ned i vekt er ikke en "god grunn" til å gjøre det. Du har tydeligvis null peiling på hva du egentlig gjør med kroppen din, men det er jo heldigvis ikke mitt problem, så du må gjerne fortsette med å ødelegge deg selv på den måten..
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #14 Skrevet 22. mars 2012 Jeg går ut i fra at dere er sarkastiske med disse kommentarene, men kjenner at jeg tar det litt til meg likevel, så jeg tenker at jeg dropper det og lar det være med 400 i dag. Takk for svar alle. 400 kcal på en dag ER ren og skjær idioti! 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #15 Skrevet 22. mars 2012 Jeg elsker melkesjokolade, og liker ikke mørk, så dersom jeg skulle gjøre noe sånt måtte det vært med det beste jeg vet. Men takk for ordentlig svar. 2
ini Skrevet 22. mars 2012 #16 Skrevet 22. mars 2012 Du innser at hver eneste celle i kroppen din trenger næring for å fungere tilstrekkelig, ikke sant? Det er en grunn til at man ikke skal spise så lite. Jeg kjenner deg jo ikke, men jeg får litt på følelsen at du kanskje kan være på vei til å falle inn i noen litt skumle spiseforstyrrelser. Tro meg - du vil ikke deg selv så vondt. Spis maten din, så orker du mer. Og ikke minst gjør det mye med humøret.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #17 Skrevet 22. mars 2012 Dere kan kalle meg dum så mye dere vil, dere kjenner meg ikke. Selvsagt vet jeg at det ikke er bra for kroppen min å spise så lite, og selvsagt vet jeg at jeg ikke har et sunt forhold til dette. Det eneste jeg lurte på var om kroppen min vil ta til seg alt av fettet i sjokoladen og legge det som fett på min kropp dersom jeg skeier ut én gang. Men pga. av svarene deres, selv om jeg skjønner at dere bare er sarkastiske og ufine, lar jeg det være.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #18 Skrevet 22. mars 2012 Du innser at hver eneste celle i kroppen din trenger næring for å fungere tilstrekkelig, ikke sant? Det er en grunn til at man ikke skal spise så lite. Jeg kjenner deg jo ikke, men jeg får litt på følelsen at du kanskje kan være på vei til å falle inn i noen litt skumle spiseforstyrrelser. Tro meg - du vil ikke deg selv så vondt. Spis maten din, så orker du mer. Og ikke minst gjør det mye med humøret. Takk for ordentlig svar, og takk for at du ikke slenger dritt. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #19 Skrevet 22. mars 2012 400 kcal på en dag ER ren og skjær idioti! Har jeg sagt noe annet? Lurer på om du tolket det jeg skrev litt feil.
Gjest Daenerys Skrevet 22. mars 2012 #20 Skrevet 22. mars 2012 Jeg tror kroppen din sier "takk gud, noe mer brensel" og takker deg for at du spiser mer Men jeg ville vurdert å slanke meg på en annen måte, har du tenkt på hva som skjer når du begynner å spise normalt igjen?
Anbefalte innlegg