Gå til innhold

Fra pære til banan!


Gjest pærecider

Anbefalte innlegg

Gjest pærecider

Jaja, så skal jeg da prøve å starte en treningsdagbok.Eller bare et sted hvor jeg kan ha oversikt over hvor mye jeg trener og spiser. Egentlig har jeg i flere år jobbet målbevisst med å få ned vekta, og har klart det, fra 100 kg til 75 kg. Hemmeligheten er ofring av høner på sene fullmånekvelder og rituell knasking av rekeskall og rosenkål. (hysj)

Sorry, men så enkelt var det ikke. Det begynte med gradvis omlegging til sunn mat og lange gåturer. Etterhvert puttet jeg inn litt trening ettersom jeg orket mere. Og i sommer 2011 meldte jeg meg inn på SATS og nå trener jeg regelmessig, rundt tre ganger i uka. Målet mitt er å delta på råskinnet 2012 og komme ut av det med stoltheten i behold, og bli mere fast og fin i fisken. Jeg er nå mer avslappet i forhold til mat, koser meg når jeg kan, men til gjengjeld prøver jeg å være mere aktiv.

Så idag spiste jeg

To grove brødskiver med servelat og majones samt en kopp kaffe/melk

En caffelatte

To vegetarsamosaer (verdens beste fra boden ved stargate pub på grønland)

Fire tynne rosmarin knekkebrød med ost og en kopp kaffe

Gikk/tuslet (hell yeah, jeg regner det som mosjon, alle monner drar) i Oslo idag, i nesten to timer, og så skal jeg ha en time body pump i kveld. Pleier å gå til SATS, det er vel 25 min en vei. Så sparer jeg en del på buss og får gratis trening.

Trenger et spark i rompa nå, vil helst bare ligge i sofaen nååå! :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pærecider

Og der var jeg ferdig med en hard økt bodypump og 15 minutters tredemølle. Som man ser, her skal fettet brennes vekk!! Det var utrolig godt å komme hjem, ta en dusj og nyte en varm kaffe latte med litt kanel på toppen og kveldsmat.

Kveldsmat:

To lomper med pesto, parmesan og tomat

To rosmarinknekkebrød med ost

Tre ruter med mørk sjokolade med jordbærfyll

Kaffe latte.

Så nå kan pæra legge seg med goooood samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Tenkte å følge med litt. Greit å se på andres trening og kosthold for inspirasjon. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pærecider

Yup. Blir så fabulous, da, vet du :transe:

drat. det var feil smiley... :sminkedokke: var det!

Endret av pærecider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Du blir transvetitt når du er ferdig, ja? Spennende. :lur:

Lurer på hvordan banancider smaker, jeg. Hørtes ikke veldig godt ut egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Følger med her jeg! Fra 100 til 75!!?? Bare det motiverer meg masse!!

Enda en ny stalker! :danse: Yay!

Oj, det gjør meg glad hvis jeg kan motivere noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Klarte å lure meg inn på Fitocracy, en treningsside, det er en tråd om det her: http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=641827

Ser ut som en spennende side, man får poeng for hver øvelse man registrerer, og man kan se om man når målene sine. Litt som en form for spill, men med trening.

Brukernavnet mitt der er tallefjanten hvis noen vil stalke meg der og, haha :fnise: Har ikke helt fått oversikten over sida, men skal gjøre meg kjent med den snart.

Velvel, i helg har det blitt lite trening, mest gåing, og var så trøtt i går, så jeg avlyste spinningtimen. Men idag satte jeg rekord i push-ups: 30 stk. Gjett om jeg var stolt, ja! Men det som irriterer meg litt er at det er så vanskelig å få til gode, dype push ups, så puppene nesten når bakken (er ikke noe problem med mine, ble temmelig godt velsigna på den fronten (pun intended) der... ) Målet mitt er å klare 100 push ups :jepp:

Og i morra er det en time med spinning, håper jeg klarer å komme på den. Elsker de timene, er så sliten at jeg nesten spyr i alle retninger, men merker de hjelper godt på kondisen.

Velvel, idag har jeg spist:

2 brød med servelat og litt majones

2 skåler med gulrotsuppe og to knekkebrød (lyse)- var på besøk

2 brød med servelat og majones (geez, så mye fantasi her i gården)

To tynne rosmarinknekkebrød med ost

Og (gisp) tre ruter med mørk sjokolade med jordbærfyll. :sikle:

Endret av pærecider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Jeg får ikke til en push-up engang jeg :sukk: Tror kanskje jeg gjør det feil eller noe :sjenert: Kan noen på knea da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

:vinke:

Jeg får ikke til en push-up engang jeg :sukk: Tror kanskje jeg gjør det feil eller noe :sjenert: Kan noen på knea da :fnise:

Heisann :vinke:

:fnise: Kunne heller ikke ta et ordentlig push-up for et par år siden, det var liksom et bittelite løft og mye hyl, så lå jeg langflat. Begynte med knærne, så etterhvert tok jeg vanlig push-up med hendene på en step, det var mye lettere. Syns det er en fin treningsform hvis man ikke kan komme seg ned til gymmet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å komme meg inne der jeg og, men var et mislykka forsøk og nå har jeg ikke orket å prøve igjen. :gjeiper: Men er det moro altså?

Oi, det var bra antall push-ups! Jeg har klart 45 før. Men klarer det ikke nå lenger etter jeg opererte brysta. Er bare 4 måneder siden, så det stinger fortsatt når jeg prøver å gjøre push-ups. Tihi. Heldig du som er blessed with boobs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann :vinke:

:fnise: Kunne heller ikke ta et ordentlig push-up for et par år siden, det var liksom et bittelite løft og mye hyl, så lå jeg langflat. Begynte med knærne, så etterhvert tok jeg vanlig push-up med hendene på en step, det var mye lettere. Syns det er en fin treningsform hvis man ikke kan komme seg ned til gymmet. :)

Hvis jeg ikke klarer å dra på sats må det være noe såpass galt at jeg ikke burde trene, det ligger nemlig rett over veien her :fnise:

Trener opp både bryst og armer nå, med frivekter og på ViPR, så kanskje snart.. Håper jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Hvis jeg ikke klarer å dra på sats må det være noe såpass galt at jeg ikke burde trene, det ligger nemlig rett over veien her :fnise:

Trener opp både bryst og armer nå, med frivekter og på ViPR, så kanskje snart.. Håper jeg :ler:

Åh, har lyst å prøve vipr, men vet ikke om jeg får det skvist inn i treningsplanen min med det første. Er det veldig hardt? Har selv et par km å gå til mitt SATS, så jeg får jo litt ekstra mosjon, men det kan være tungt på slappe dager :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Og nå er jeg helt ferdig etter en gudene-må-hate-meg-noe-innmari-grusom treningsøkt. Eller, den var jo ikke så ille, det var en dobbelttime, bodypump og cycling pulse. Men som det ufattelige geniet jeg er, så hadde jeg ikke spist nok før treninga, så under det siste kvarteret kjente jeg all energi bare forsvant ut beina og inn i gulvet eller noe sånt. Jeg tenkte: 'shit, ikke føling nååååå' (har diabetes) og selvsagt hadde jeg glemt energybaren min, så jeg sto der som en tulling og prøvde å ta noen slappe løft for syns skyld. Men spinninga etterpå var mye bedre, heldigvis, musikken var fantastisk og det var deilig å bare lukke øynene og være helt i min egen verden. :biggrin:

Her er hva jeg åt idag:

Tre brødskiver med servelat og majones. Så var det trening. (kl fire) Smart, hæ?

Men jeg tok et kjemperundstykke med brie og mye grønt i samt en kaffelatte etter treninga, så jeg hadde energi til å kreke meg opp Mount Everestveien hjem. Neida, det er en slak bakke, men etter trening føles det som å bestige et fjell... Får ta meg noe ekstra kvelds, så jeg ikke dævver av sult morra tidlig...

EDIT: tok fire tynne rosmarinknekkebrød med ost på til kvelds. Og.. Den nye smash pakka, nesten som kvikklunsj for å få blodsukkeret på plass, det har vært koko etter treninga idag og jeg vil helst slippe å få kjempelavt om natta.

Endret av pærecider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, har lyst å prøve vipr, men vet ikke om jeg får det skvist inn i treningsplanen min med det første. Er det veldig hardt? Har selv et par km å gå til mitt SATS, så jeg får jo litt ekstra mosjon, men det kan være tungt på slappe dager :gjeiper:

Du MÅ prøver vipr altså :fnise: det et helt fantastisk og helt forferdelig på en gang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...