Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er IKKE 1/4 av folk som har kjønnsherpes nei! Du blander herpes simplex - munnsår , med herpes genetalis.

Vet du at han ikke fikk hiv da? Om han ikke har sjekket seg for det så hvem vet.

Kunne ikke hatt en kjæreste med det. Folk blir jo sykehusinnlagt ved 1.gangs utbrudd etc. Må ta hensyn til det ved fødsel etc etc.

Anonym poster: 425c62fc8cdfb1c696eb0efbca10b9d7

I aldersgruppen 20- 40 år er 20- 40% smittet av herpes genitalis, bare ca 20% vet at de er smittet. Les mer på http://www.apotek1.no/sex-og-samliv/seksuelt-overforbare-sykdommer/herpes-genitalis. Man å bare tA hensyn til herpesutbrudd ved fødsel dersom det er første gang man har utbrudd. Ikke krisemaksimering noe som er så vanlig og såpass lite farlig! Det er større risiko ved HPV 14 og 18 som kan gi livmorhalskreft og øker risikoen for testikkelkreft.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har herpes og har nok smittet mange. Det er ikke gøy å tenke på. Finnes ingen behandling dessverre, muligens noen tabletter som "lindrer" smerter i de verste "utbrudds-tidene".

Anonym poster: 9a318d8731351bcd389140086aa4d819

• Liker 1
Skrevet

Kjipt da. Men må si kjæresten i dette tilfellet har vært skikkelig allright. Han har beskyttet henne mot å bli syk.

Vet om en jente som har kjønnsherpes. Hun er helt sånn - skal jeg fortelle det på første daten?? Omtrent...

Jeg bare - er det virkelig SÅ ille....?

Håper aldri jeg får det. Men tenker samtidig at det finnes langt verre ting.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har herpes, og opplyste sambo om dette med en gang vi begynte å bli intime. Jeg sa at nå var det helt opp til han. Ville han gi seg mens leken var god, ville jeg forstå det. Han spurte meg litt om hva det egentlig gikk ut på, og så googlet han litt selv, og kom fram til at dette var ikke det verste han hadde hørt om. I begynnelsen brukte vi kondom under utbrudd, men vi gav blaffen et par ganger etter en stund, og så gikk vi over til avhold under utbruddene. Vi trodde han ikke ble smittet, men etter et års tid fikk han sitt første utbrudd. Mitt første utbrudd endte med legebesøk og sykmelding i noen dager, hans første utbrudd var noen få blemmer som klødde og svei en del, men langt fra så ille som mitt. Nå går det en god stund mellom hvert utbrudd, og jeg kan ikke si at det plager noen av oss i det daglige. Men vi er heldige, jeg vet om noen som omtrent er sengeliggende under hvert utbrudd, og som har utbrudd ofte. Noen får til og med utbrudd av soling eller mensen, jeg er glad jeg slepper det! *bank i bordet*

Jeg forteller det med en gang(jeg ser hvor det går), slik at vedkommende kan få ta stilling til det selv. Jeg håper at vedkommende som smittet meg, gjorde det uten å vite det selv. Noen kan visst overføre smitte uten å ha sår, i tillegg sjekkes man vanligvis ikke for herpes uten å spørre spesifikt om det. Og selv ikke da sjekker alle leger uten at man har spesifikk mistanke, aller helst blemmer/sår. Og siden det da er mange som har viruset i kroppen uten å få utbrudd, er det jo bare de (få?) som har utbrudd som vet at de har det.

Anonym poster: 9b9f8b8797c990cdc10ce48c873ce34b

Skrevet

Herpes er oppskrytt! Det er stort sett ufarlig, og er et av våre vanligste virus. Mange som smittes får aldri noen symptomer, men for de som får det forløper det som oftest lite problematisk. Fikk det selv av en eks. Da hadde vi hatt ubeskyttet sex i et år før jeg ble smittet. Første utbruddet var ille. Dette er nå 1 1/2 år siden, og jeg har kun hatt noen få utbrudd siden det første. Disse merker jeg nesten ikke. Kan være litt rødhet bare, eller en liten blemme, og ingen smerte. Eneste problemet mitt med dette viruset, er folks fordommer, og faren for at en fremtidig kjæreste vil trekke seg pga dette..

AnonymBruker
Skrevet

Men det var ikke det, og hadde han hatt HIV, ville han helt garantert fortalt deg om det med en gang. Så det der kan du bare glemme.

Å du vet om han i det hele tatt har testet seg for hiv ? ? ? ?

Anonym poster: 425c62fc8cdfb1c696eb0efbca10b9d7

AnonymBruker
Skrevet

Han har sikkert også Clamydia, mange som har det uten å være klar over det. Har hatt det 3 ganger, og nå virker ikke penicillin mer mot det, så det gjelder å holde seg på matta, og bare knulle kjærringa 1 gang i månenden, hver 4. lørdag.

Anonym poster: 9a318d8731351bcd389140086aa4d819

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...